אייאקס חגגה, חלאילי עלה מהספסל בהפסד אוניון סן ז'ילואז

play
קנת טיילור חוגג עם מיקה חוטדס אייאקס | רויטרס
צפו: חוטדס כבש צמד נהדר, אייאקס התפוצצה עם 0:4 גדול על בשיקטאש 02:54

הקבוצה מאמסטרדם הביסה 0:4 את בשיקטאש במפגש היריבות העתידיות של מכבי תל אביב בליגה האירופית. הישראלי שיחק 29 דקות ב-2:1 לפנרחבצ'ה, טוטנהאם ניצחה ב-10 שחקנים, רומא ובילבאו נפרדו ב-1:1

(גודל טקסט)

המחזור הראשון בליגה האירופית הסתיים הערב (חמישי) כאשר התקיימו תשעה משחקים. מלבד המשחק של מכבי תל אביב אצל בראגה, היריבות של האלופה הישראלית, אייאקס ובשיקטאש, נפגשו באמסטרדם במשחק שהסתיים בניצחון מוחץ של ההולנדים. רומא נפרדה בתיקו עם אתלטיק בילבאו, ענאן חלאילי ואוניון סן ז'ילואז פתחו את הערב עם הפסד לפנרחבצ'ה. טוטנהאם ניצחה בעשרה שחקנים את קרבאח.

מיקה חוטדס אייאקס
צמד לכישרון הבלגי. חוטדס | רויטרס

אייאקס – בשיקטאש 0:4

העונה המסויטת של אייאקס שנה שעברה העניקה לה רק את הכרטיס לליגה האירופית העונה, וגם הפתיחה שלה עם שתי ניצחונות בלבד אחרי ארבעה משחקים לא שמחה במיוחד את הקהל ביוהאן קרויף ארנה. הערב הדברים אולי החלו להשתנות עם ניצחון ביתי מוחץ על קבוצת הפאר הטורקית. קיאן פיץ-ג'ים כבש את היתרון בדקה ה-31, ומיקה חוטדס המוכשר הכפיל בביצוע יפה בדקה ה-51. כעבור ארבע דקות קנת טיילור הוסיף את השלישי בבעיטה חזקה לפינה הרחוקה, ובדקה ה-73 חוטדס השלים צמד בבעיטה מקרוב והעניק למארחת שלוש נקודות בפתיחת הקמפיין האירופי, כשלשתיים מחכה עוד מפגשים עם מכבי תל אביב בהמשך.

שחקן אוניון סן ז'ילואז, ענאן חלאילי, מול שחקן פנרבחצ'ה, סופיאן אמרבאט
שחקן אוניון סן ז'ילואז, ענאן חלאילי, מול שחקן פנרבחצ'ה, סופיאן אמרבאט | אימג'בנק GettyImages, ANP

פנרבחצ'ה – אוניון סן ז'ילואז 1:2

קבוצת הפאר הטורקית התאכזבה לאבד את מקומה בליגת האלופות עם הדחה בשלב המוקדמות,אבל בליגה האירופית היא פתחה מצוין עם ניצחון על סגנית האלופה הבלגית. צ'לאר סויונג'ו העניק את שער היתרון של הטורקים בדקה ה-26 מתוך הרחבה, ובדקה ה-61 עלה מהספסל ענאן חלאילי שלא הצליח לסייע יותר מדי לחבריו, ובדקה ה-74 הבלגים איבדו את קווין מקאליסטר שהורחק באדום ישיר אחרי עבירה גבולית מאוד על סף הרחבה. שמונה דקות לאחר מכן כריסטיאן בורג'ס בשער עצמי אומלל כבש את את השני, כשבתוספת הזמן התחילה הדרמה. ברייט אוסאי הורחק בצהוב שני אחרי גלישה גסה ברחבה, פראניו איבנוביץ' סחט מדומיניק ליבקוביץ' הצלה גדולה מהנקודה הלבנה ושתי דקות לאחר מכן בתוך ההארכה, רוס סייקס ניצל כדור שפגע בקורה ומקרוב כבש את השער המצמק שלא הספיק לסן ז'ילואז.

שחקני טוטנהאם חוגגים עם דומיניק סולאנקה
בדרך הנכונה. טוטנהאם | רויטרס

טוטנהאם – קרבאח 0:3

שתי הקבוצות נפגשו לאחרונה בשלב הבתים של הליגה האירופית בעונת 2015/16, אז אריק לאמלה, הארי קיין ויונג מין סון היו אחראים על השערים. לאמלה וקיין כבר לא לובשים כיום את מדי התרנגולים, אבל סון כן היה ופתח בהרכב בפתיחת משחק מדאיגה כשראדו דראגושין השאיר את חבריו בעשרה שחקנים אחרי תיקול עצבני כבר בדקה השמינית. את דומיניק סולאנקה זה לא עניין כשכעבור ארבע דקות הוא סידר לברנן ג'ונסון את שע היתרון. פאפ מטאר סאר הוסיף את השני מקרוב בדקה ה-52 וסולאנקה כבש בעצמו את השלישי בדקה ה-68 בפתיחה חלקה עבור טוטנהאם לעונה האירופית שלה, בטח כשהיתה רוב הזמן בעשרה שחקנים.

ארטם דובביק רומא
שער שלישי ברציפות לא הספיק. דובביק | רויטרס

רומא – אתלטיק בילבאו 1:1

זה לקח לו קצת זמן, אבל נראה שמלך שערי הליגה הספרדית בעונה החולפת נכנס לעניינים גם ברומא. ארטם דובביק כבש משחק שלישי ברציפות והעניק יתרון לג'אלורוסי בפתיחת הליגה האירופית עם נגיחה מדויקת בדקה ה-32. לרוע מזלו, שתי נגיחות ברחבה סידרו לאייטור פארדס את השוויון בדקה ה-85 ואת חלוקת הנקודות במאבק העיקש בין השתיים בבירת איטליה.

דומיניק סולאנקה חוגג עם שחקני טוטנהאם
תגובה מהירה של התרנגולים. סולאנקה | אימג'בנק GettyImages

טוטנהאם – קרבאח (חמישי, 22:00, ספורט2)

טוטנהאם ניצחה משחק אחד בלבד בארבעת מחזורי פתיחת הפרמיירליג וגם בגביע הליגה נזקקה לניצחון דרמטי על קובנטרי, אבל במחזור האחרון כבר נראתה יותר טוב כאשר השלימה מהפך ב-1:3 על ברנטפורד. לכן, אנג' פוסטקוגלו עשוי לבצע רוטציה יחסית רחבה מול אלופת אזרבייג'אן, כי ביום ראשון מצפה לו מפגש עם מנצ'סטר יונייטד – שגם היא העונה משתתפת בליגה האירופית. קרבאח הבקיעה הקיץ שביעייה לרשת לודוגורץ במוקדמות ליגת האלופות, אבל אחר כך הודחה מהמפעל בעקבות שני הפסדים על האפס מול דינמו זאגרב.

משחקים נוספים בליגה האירופית

מאלמו – ריינג'רס 2:0 איינטרכט פרנקפורט – ויקטוריה פלזן 3:3 סטיאווה בוקרשט – ריגה 1:4 ליון – אולימפיאקוס 0:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי