סולשיאר הציב יעד – זכייה בליגה האירופית: "זה עוצמתי"

אולה גונאר סולשיאר | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

רגע לפני לינץ (רביעי, 21:5, ספורט2) מאמן יונייטד מחפש את התואר הראשון שלו בקבוצה והסביר שמניסיונו כשחקן - זכייה עושה אותך רעב יותר ופותחת לך דלתות לתארים נוספים. השדים האדומים יכולים לחלום?

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד סיימה את העונה בפרמיירליג עם הרבה ציפיות לקראת 2020/21. היא חזרה להיות קבוצה מרעננת, התקפית וסוחפת בתקווה לעתיד טוב יותר וחזרה לקדמת הבמה של הכדורגל האירופי. אבל 2019/20 עוד לא הסתיימה מבחינתה, שכן היא עדיין מתמודדת במסגרת הליגה האירופית.

מחר (רביעי, 21:50, שידור ישיר בספורט2) השדים האדומים יפגשו את לאסק לינץ באולד טראפורד למשחק גומלין שמינית הגמר. כמובן שרק דבר סנסציוני יגרום לקבוצה לא להיות בשמונה האחרונות של המפעל, שכן היא ניצחה בקלות 0:5 במפגש הראשון בין השתיים, אך הסיפור גדול יותר מזה, כך רואה את זה אולה גונאר סולשיאר.

המאמן רוצה לזכות בתואר ראשון כמאמן עם מנצ'סטר יונייטד, אחרי שעשה זאת 12 פעמים כשחקן. הוא הציב יעד של זכייה בליגה האירופית והסביר שמניסיונו כשחקן – זכייה בתואר רק עושה אותך רעב יותר ופותחת לך את הדלתות לתארים נוספים. אז האם השדים האדומים יכולים לחלום?

אולה גונאר סולשיאר, רוי קין
אולה גונאר סולשיאר כשחקן עם רוי קין | Stephen Dunn/Getty Images

"זכייה זה דבר עוצמתי, בוודאי זכייה ראשונה", אמר המאמן הנורבגי. "כשזכיתי בתואר הראשון שלי כשחקן ראיתי כמה אנשים מעריכים את זה ואת השיאים. זה גרם לי להיות רעב יותר. כמאמן, זכיתי עם מולדה באליפות הראשונה בתולדותיה בנורבגיה ומאז היא זכתה עוד ארבע פעמים".

"הקבוצה התפתחה לכל אורך העונה", המשיך סולשיאר. "אני שמח שסיימנו במקום השלישי בליגה, אבל השלב הבא זה לשים את היד על תואר. היינו העונה בשני חצאי גמר – גם בגביע הליגה וגם בגביע האנגלי, ועכשיו אנחנו רוצים לזכות במשהו".

היתרון הגדול מהמשחק הראשון יאפשר למאמן לערוך מחר מספר שינויים ולהעניק מנוחה לחלק מהשחקנים הבכירים, לקראת הטיסה לטורניר הסיום של המפעל בגרמניה. ברבע הגמר תחכה לה המנצחת בין בשאקשהיר לקופנהאגן (0:1 לאלופת טורקיה במשחק הראשון). החל מהשלב הבא, לא יתקיימו משחקי גומלין וההכרעה תתבצע במשחק בודד.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Oli Scarff/Pool via Getty Images

דויד דה חאה, ארון וואן-ביסאקה, הארי מגווייר, ברונו פרננדש, נמניה מאטיץ, פול פוגבה ואנטוני מרסיאל צפויים לקבל מנוחה, כשסולשיאר הצהיר שג'סי לינגרד יפתח בהרכב. כזכור, במחזור האחרון של העונה הקשר כבש את שערו הראשון העונה ב-0:2 על לסטר, כשחטף את הכדור לשוער קספר שמייכל והמשיך לרשת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי