שוב עשה את זה: סולומון כבש, שחטאר ברבע גמר הליגה האירופית

מנור סולומון | הטוויטר הרשמי של שחטאר דונייצק

הישראלי חולם על תואר אירופי. הקשר עלה כמחליף במצב של 0:0 בדקה ה-77, היה פעיל, מצוין, הבקיע והוביל את קבוצתו ל-0:3 על וולפסבורג בדרך לשמונה האחרונות של המפעל. גם קופנהאגן עלתה אחרי 0:3 על בשאקשהיר

(גודל טקסט)

בשעה טובה ומוצלחת, המפעלים האירופיים חזרו אלינו הערב (רביעי) והתחילו עם משחקי הגומלין של שמינית גמר הליגה האירופית. מנור סולומון כבש ועלה יחד עם שחטאר דונייצק לשמונה האחרונות במפעל, אחרי שגברו 0:3 על וולפסבורג ו-1:5 בסיכום שני המשחקים. גם קופנהאגן עלתה בזכות מהפך ו-0:3 גדול על בשאקשהיר (1:3 בסיכום).

כידוע, בשלב הבא הקבוצות שהעפילו לרבע הגמר יטוסו לגרמניה לטורניר סיום מזורז של המפעל וללא משחקי גומלין – אלא במשחק אחד מכריע. שחטאר וסולומון יפגשו את המנצחת בין באזל לפרנקפורט, אך זו צפויה להיות הקבוצה מהשוויץ, שרשמה 0:3 במשחק הראשון בין השתיים. לקופנהאגן מצפה קרב קשה במיוחד, כשהיא תשחק מול מנצ'סטר יונייטד.

שחטאר דונייצק – וולפסבורג 0:3 (1:5)

מנור סולומון פשוט לוהט במפעלים האירופיים. אחרי שכבש שני שערים חשובים בשלב הבתים של ליגת האלופות מוקדם יותר העונה והשיג נקודות לשחטאר גם מול מנצ'סטר יונייטד וגם מול אטאלנטה, הפעם כוכב נבחרת ישראל עלה מהספסל בדקה ה-77 במצב של 0:0, היה פעיל ומצוין, כבש והוביל את קבוצתו ל-0:3.

מנור סולומון, שחקני שחטאר חוגגים | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

אלופת אוקראינה הגיעה עם יתרון 1:2 מהמשחק הראשון, אך לא הצליחה לכבוש עד הרגע שסולומון נכנס אל הדשא. תחילה, הכוכב הישראלי החל את המהלך שהוביל לשער הראשון בדקה ה-89, כשהשתחרר מלחץ של שלושה שחקנים, מסר לדודו שהעביר רוחב וג'וניור מוראס המשיך לרשת.

ואז, בדקה ה-90+1, הגיע הרגע הגדול של סולומון. הקשר קבל כדור 15 מטרים משער היריבה, עצר ובעט כדור שטוח, חד ומדויק לפינה השמאלית ולרשת בסיומת נהדרת. שתי דקות לאחר מכן וולפסבורג המפורקת ספגה את השלישי, כשמוראס נותר לבד מול השוער, חלף על פניו וגלגל לרשת את השני שלו.

מנור סולומון | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images
שחקני שחטאר דונייצק חוגגים | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 68, שחטאר נותרה בעשרה שחקנים: דאויט חוצ'ולבה, בלם אלופת אוקראינה, היה שחקן אחרון וביצע עבירה על סף הרחבה שלו על עומאר מרמוש. תחילה השופט שרק לפנדל, אך לאחר צפייה במערכת ה-VAR ראה שהעבירה הייתה מחוץ לרחבה, ביטל את הפנדל ושלף אדום לחוצ'ולבה.

דקה 70, וולפסבורג נורתה בעשרה שחקנים: מהר מאוד, כמות השחקנים של שתי הקבוצות התאזנה. ג'ון ברוקס הרים רגל גבוהה וביצע עבירה שזיכתה אותו בכרטיס צהוב שני ואדום.

ג'ון ברוקס מורחק | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 89, שחטאר עלתה ל-0:1: מנור סולומון בפעולה מצוינת השתחרר משלושה שחקנים שלחצו עליו באגף הימני, העביר את הכדור לדודו שהמשיך במסירת רוחב לרחבה. ג'וניור מוראס כבש.

דקה 90+1, שחטאר עלתה ל-0:2: שער של מנור סולומון! הכוכב הישראלי קיבל כדור 15 מטרים מהשער, השתלט היטב ובסיומת פנטסטית שלח כדור שטוח וחד לפינה השמאלית ולרשת.

דקה 90+3, שחטאר עלתה ל-0:3: וולפסבורג פשוט התפרקה. ג'וניור מוראס נותר במצב של אחד על אחד חופשי לחלוטין מול השוער, חלף על פניו וגלגל בקלילות לרשת את השני שלו.

שחקני שחטאר דונייצק חוגגים | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

קופנהאגן – בשאקשהיר 0:3 (1:3)

אלופת טורקיה הגיעה עם יתרון קל של 0:1 במשחק הראשון, וסיימה כמופסדת בגדול. הקבוצה מדנמרק הצליחה להפוך את התוצאה בזכות צמד של ג'ונאס אולדר ווינד שהעלה את קופנהאגן לרבע הגמר – הישג השיא שלה במפעל. רסמוס פאלק הוסיף את השלישי וגמר את הסיפור. בשאקשהיר יכולה לראות את עצמה הרבה יותר ממאוכזבת, ולא עזרה לה גם סוללת הכוכבים שלה, שכוללת בין השאר את דמבה בה, גאל קלישי, מרטין שקרטל, אדין ויסקה ואלג'רו אלייה.

מהלך המשחק

דקה 4, קופנהאגן עלתה ל-0:1: פתיחה מהממת למארחת, שהשוותה את התוצאה מהמשחק הראשון מהר מאוד. המגן הימני גיירמו וארלה הגביה כדור מהאגף, ג'ונאס אולדר ווינד התרומם ונגח נפלא לרשת.

שחקני קופנהאגן חוגגים | Lars Ronbog / FrontZoneSport via Getty Images

דקה 52, קופנהאגן עלתה ל-0:2: המהפך הושלם. הקבוצה מדנמרק השיגה את השער המיוחל שלה, שקבע שהמשחק ייגמר ב-90 דקות והעניק לה יתרון בסיכום שני המשחקים. ג'ונאס אולדר ווינד השלים צמד, הפעם בפנדל, כאשר דייק מהנקודה הלבנה עם בעיטה לפינה הימנית.

דקה 62, קופנהאגן עלתה ל-0:3: ערב גדול לדנים, שגמרו סופית את הסיפור. רסמוס פאלק קיבל כדור במרכז המגרש, התקדם באין מפריע ומ-20 מטרים בעט כדור שטוח לפינה הימנית ולרשת.

שחקני קופנהאגן חוגגים | Abdulhamid Hosbas/Anadolu Agency via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי