זהירות, סביליה: 0:2 לספרדים על רומא בדרך לרבע גמר הליגה האירופית

שחקני סביליה חוגגים | Wolfgang Rattay/Pool via Getty Images

שיאנית הזכיות במפעל גברה על האיטלקים בתצוגה משכנעת והזכירה שהיא אחת המועמדות העיקריות להניף את הגביע. רגילון ואן-נסרי כבשו, אוקמפוס הצטיין

קבוצות: סביליה רומא
(גודל טקסט)

קצת לפני שהיא חוזרת לליגת האלופות בעונה הבאה, סביליה התקדמה הערב (חמישי) שלב נוסף במפעל בו זכתה יותר מכל קבוצה אחרת – הליגה האירופית, עם ניצחון 0:2 על רומא שהעלה אותה לרבע הגמר. הספרדים המשיכו בכושר מצוין שבו סיימו את העונה בליגה וכיפרו על ההדחה בשלב 16 האחרונות אשתקד, בדרך למפגש עם וולבס. הקבוצה מבירת איטליה תחכה לפחות שנה נוספת לתואר הבינלאומי הראשון בתולדותיה.

צפו ב-0:2 הגדול של סביליה על רומא

שחקניו של ז'ולן לופטגי שלטו ללא עוררין במחצית הראשונה, סיפקו משחק יפה לעין ועלו ליתרון כפול בזכות שני מהלכים נהדרים. הראשון היה כולו של סרחיו רגילון, שהזכיר לריאל מדריד איזה שחקן היא תאבד במקרה שתמכור אותו אחרי שיחזור מהשאלה לסביליה. השני הסתיים בבישול של לוקאס אוקמפוס הארגנטינאי, שהיה פשוט נפלא והשתתף כמעט בכל התקפה מסוכנת של האנדלוסים. יוסף אן-נסרי המרוקאי, שהגיע לקבוצה בינואר, מיעט אמנם לכבוש בליגה, אך באירופה הוא עם שני שערים בשלושה משחקים אחרי שהבקיע הערב את השני של סביליה.

רומא, שהגיעה עם רצף של ארבעה ניצחונות בסרייה A ורק בשבת האחרונה גברה על יובנטוס, כמעט ולא הגיעה למצבים מסוכנים והתקשתה לעצור את השטף ההתקפי של היריבה. ייתכן שהג'אלורוסי התגעגעו לבלם כריס סמולינג, שנפרד מהקבוצה אחרי שהסכם ההשאלה שלו ממנצ'סטר יונייטד הגיע לסיומו. אדין דז'קו, ניקולו זאניולו וחבריהם, שסיימו במקום החמישי בליגה האיטלקית, יקבלו הזדמנות נוספת במפעל בעונה הבאה.

שלח איתות לריאל מדריד | Wolfgang Rattay/Pool via Getty Images

הרכבים

סביליה: בונו, חסוס נבאס, ז'ולס קונדה, דייגו קרלוס, סרחיו רגילון, פרננדו, אבר באנגה, ז'ואן ז'ורדן, לוקאס אוקמפוס (פרנקו ואסקס, 93), סוסו (מוניר אל-חדאדי, 67), יוסף אן-נסרי (לוק דה יונג, 96).

רומא: פאו לופס, ג'יאנלוקה מנאצ'יני, רוג'ר איבנייס, אלכסנדר קולארוב (גונסאלו ויאר, 78), ברונו פרס, בראיין קריסטנטה, אמאדו דיאוורה (קרלס פרס, 58), לאונרדו ספינאצולה, ניקולו זאניולו (לורנזו פלגריני, 57), הנריק מחיטריאן, אדין דז'קו.

רומא מיעטה לסכן את השער | FRIEDEMANN VOGEL/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

אוקמפוס היה קרוב מאוד להעלות את סביליה ליתרון מוקדם, כאשר בדקה השישית, שחרר בעיטה מסוכנת מאוד ברגל ימין ואילץ את לופס להדיף את זה מעל המשקוף בקצות האצבעות. שש דקות חלפו וגם קונדה כמעט כבש, אך הנגיחה שלו פגעה במשקוף. השליטה המוחלטת של האנדלוסים במשחק תורגמה ליתרון בדקה ה-22: רגילון הסתער קדימה בכדרור והשאיר שני שחקנים מאחוריו, לפני שגלגל מתחת לשוער וקבע 0:1 לסביליה. הספרדים המשיכו לרקוד על הדשא: בדקה ה-44 הם יצאו להתקפה מתפרצת עם כדור ארוך ושטוח לאוקמפוס, הארגנטינאי התגבר על איבנייס והעביר את הרוחב לא-נסרי שדחק לתוך שער ריק – 0:2 סביליה.

יוסף אן-נסרי | Wolfgang Rattay/Pool via Getty Images

רומא השתפרה במחצית השנייה והחזיקה יותר בכדור, אך דווקא סביליה הייתה זו ששוב הגיעה למצב קורץ בדקה ה-58: באנגה הקשית יפה לאוקמפוס שנכנס לרחבה וניסה בעיטת מספריים, אך נעצר אצל לופס. 12 דקות מאוחר יותר, האיטלקים הגיעו סוף סוף להזדמנות כאשר דז'קו קיבל מסירה ברחבה ובעט תוך כדי סיבוב, אולם פספס את המסגרת. בדקה ה-90 באנגה הרעיד את המשקוף בבעיטה חופשית.

יחכו לפחות עוד שנה לתואר בינלאומי | Friedemann Vogel/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי