המפעל שלה: סביליה שוב נראתה כמו מלכת הליגה האירופית

ז'ולן לופטגי, חסוס נבאס וסרחיו רגילון | FRIEDEMANN VOGEL/POOL/AFP via Getty Images

עם ה-0:2 על רומא, הספרדים השוו את כמות הניצחונות הגבוהה במפעל ועשו צעד נוסף לעבר זכייה שישית. לופטגי החמיא לבאנגה ואן-נסרי

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)

הליגה האירופית שייכת באופן רשמי לאופ"א, אבל אם יש קבוצה שיכולה לטעון לבעלות על המפעל, זוהי סביליה. האנדלוסים, שהניפו את הגביע חמש פעמים ועשו זאת יותר מכל קבוצה אחרת, הזכירו אתמול (חמישי) לשאר הטוענות לכתר שכדי ללכת עד הסוף צריך לגבור עליהם, עם ניצחון 0:2 על רומא בדרך לרבע הגמר. בכל אחת מחמש הפעמים הקודמות שהיא הגיעה לשלב שמונה האחרונות במפעל השני בחשיבותו באירופה, סביליה המשיכה לזכייה בתואר וגם השנה לא מומלץ להקל בה ראש.

צפו בסביליה מנצחת 0:2 את רומא

כשהעונה תסתיים, סרחיו רגילון יחזור מהשאלה לריאל מדריד ולפי דיווחים שונים ברחבי אירופה, הבלאנקוס עשויים למכור אותו. השחקן בן ה-23 סיפק אתמול תצוגה שאותתה לריאל שאולי כדאי לה לחשוב על כך בשנית ושיש לו פוטנציאל להפוך לאחד המגנים השמאליים הטובים בעולם. "זו הייתה הופעה גדולה בכל המובנים. נטעין מצברים ונהיה מוכנים לגמר הבא שלנו בעוד כמה ימים", אמר רגילון, שהבקיע את השער הראשון במבצע סולו יפהפה ולראשונה בקריירה שלו, מצא את הרשת בשני משחקים רצופים, אחרי שעשה זאת במחזור הסיום של הליגה מול ולנסיה. "כולם כאן מאוחדים, אלה שמשחקים וגם אלה שלא. אנחנו קבוצה במלוא מובן המילה, רוצים לזכות במפעל הזה ובכל מה שאנחנו יכולים".

הניצחון על רומא היה ה-39 בליגה האירופית עבור סביליה, שהשתוותה לרד בול זלצבורג בקטגוריה הזו והגיעה ל-124 שערים בתחרות, שניים פחות מהאוסטרים ומוויאריאל, שיאניות כל הזמנים. מעבר לכך, הספרדים גם הפכו לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמדיחה יריבה איטלקית במפעלים הבינלאומיים, אחרי שאשתקד עברו את לאציו בשלב 32 האחרונות.

"עלינו לשלב הבא בצורה מבריקה, נגד יריבה מעולה שהגיעה אחרי רצף ניצחונות באיטליה", אמר המאמן המנצח ז'ולן לופטגי. "הבנו איך לנטרל את רומא, הם לא הגיעו למצבים טובים ואנחנו ייצרנו הרבה כאלה". לופטגי החמיא לאחד המצטיינים בקבוצה שלו, אבר באנגה: "כשסביליה משחקת טוב, באנגה משחק טוב. הוא שחקן פנטסטי, ברמה גבוהה מאוד עם מחויבות מדהימה ואחד התחרותיים שהכרתי".

מאז שהגיע מלגאנס בחלון ההעברות של ינואר, יוסף אן-נסרי כבש רק חמישה שערים ב-20 הופעות בכל המסגרות, אולם המאמן החליט להמשיך להעניק לו את הקרדיט ב-11 והבחירה השתלמה, שכן המרוקאי היה אחראי לגול השני של סביליה: "חשבנו שזה הדבר המתאים, כי הם קבוצה אגרסיבית שלוחצת הרבה, רצינו להגדיל את המרווחים ביניהם ולהתגנב מאחוריהם, הוא עשה את זה מצוין", סיכם לופטגי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי