מכבי חיפה נגד ז'לז'ניצאר, ב"ש מול באטומי ובית"ר תפגוש את טאוטה

שחקני מכבי חיפה | שלומי טובה

סיבוב ראשון במוקדמות הליגה האירופית: מחזיקת הגביע תארח במושבה את הקבוצה מגיאורגיה, בעוד הירוקים יפגשו בסמי עופר את הבוסנים שבעבר הובסו ע"י מכבי והפועל ת"א. החבורה של רוני לוי תצא לאלבניה

(גודל טקסט)

מיד לאחר הגרלת סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, כשבסיומה נודע למכבי תל אביב שהיא עשויה לפגוש את סודובה, אם תגבור בביתה על ריגה, יתר הקבוצות הישראליות באירופה – הפועל באר שבע, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים הוגרלו בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית, שייצא לדרך ב-27.8.

סגנית האלופה מכבי חיפה תשחק בביתה מול ז'לז'ניצאר, היריבה הבוסנית זכתה בשש אליפויות בעבר, האחרונה שבהן ב-2013. אשתקד סיימה במקום השני במרחק שלוש נקודות מהאלופה על אף שהציגה את ההתקפה הטובה בליגה. באמתחתה גם שש זכיות בגביע. הישג השיא שלה הוא חצי גמר גביע אופ"א ב-1984/85. במהלך העשור האחרון פגשה הבוסנית את הפועל תל אביב ומכבי תל אביב במסגרת האירופית והובסה 0:6 בסיכום שני המשחקים מול האדומים ו-0:8 נגד הצהובים.

מחזיקת הגביע הפועל באר שבע, תארח גם היא באצטדיון המושבה ב-27.8 את דינמו באטומי הגיאורגית. הקבוצה שהייתה רק לפני שנתיים בליגת המשנה כעת היא שוב חוזרת לאירופה. זכתה ב-1997/98 בגביע בפעם הראשונה והאחרונה, בעוד בליגה המקומית הישג השיא שלה הוא המקום השני, בו סיימה אשתקד. העונה בחלוף תשעה מחזורים היא מדורגת שנייה במרחק נקודה מהאלופה, כשבמאזנה ארבעה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו. מאז 1997 לא עברה אף שלב באירופה.

בית"ר ירושלים, הקבוצה היחידה שתשחק את הסיבוב הראשון מחוץ לישראל, תצא לאלבניה ותפגוש את טאוטה דורס. הקבוצה האלבנית שזכתה באליפות אחת ויחידה ב-1993/94, אשתקד רשמה עונה מוצלחת עם זכייה בגביע האלבני. טאוטה הודחה בשנה שעברה בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית אחרי שניצחון 0:1 על  ונטספילס הלטבית לא הספיק (הובסה 3:0 בגומלין). בינואר חגגה השנה 100 שנה להיווסדות המועדון.

שיר צדק ושון גולדברג | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי