צלחו עוד משוכה: אינטר ומנצ'סטר יונייטד בחצי גמר הליגה האירופית

שחקני אינטר חוגגים | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

האיטלקים עלו לשלב ארבע האחרונות אחרי 1:2 על לברקוזן. בארלה ולוקאקו כבשו, האברץ רק צימק. השדים האדומים גברו 0:1 על קופנהאגן בתום הארכה, בזכות פנדל מוצלח של פרננדש

(גודל טקסט)

משחקי רבע הגמר של הליגה האירופית יצאו הערב (שני) לדרך. כזכור, המפעל מוכרע בטורניר מזורז לסיום העונה שנערך בגרמניה, לשם הגיעו שמונה הקבוצות האחרונות שנותרו בקרב על התואר אחרי שהתחרות נדחתה בשל התפרצות נגיף הקורונה. אינטר הייתה הראשונה להבטיח את מקומה בשלב ארבע האחרונות, עם ניצחון משכנע על באייר לברקוזן. אליה הצטרפה מנצ'סטר יונייטד, שנאלצה להזיע 120 דקות לפני שגברה על פ.צ קופנהאגן.

מנצ'סטר יונייטד – קופנהאגן 0:1

אם היה נדמה לנו שהשדים האדומים יטיילו לניצחון קל, ליריבה מבירת דנמרק היו תכנית אחרות ולמרות שמיעטה לסכן את השער, היא נתנה פייט גדול והציגה הגנה קשוחה. באופן מתבקש, שחקניו של אולה גונאר סולשיאר החזיקו בכדור מרבית הזמן ואף כבשו שני שערים שנפסלו בצדק, אבל לא הצליחו לשבור את השוויון בזמן החוקי, בעיקר כי שוערה של קופנהאגן, קארל-יוהאן יוהנסון, רשם את כמות ההצלות הגבוהה ביותר בליגה האירופית מאז עונת 2016/17 – 13 בסך הכל.

רק בהארכה הגיעה הישועה והיא הגיעה בבעיטת עונשין מ-11 מטר, ה-21 במספר שנשרקה לזכות מנצ'סטר יונייטד בכל המסגרות בעונה הנוכחית, יותר מכל קבוצה אחרת בחמש הליגות הבכירות באירופה. ברונו פרננדש, אחד מכוכבי המשחק, היה אחראי לשער הניצחון. יונייטד תחכה כעת למנצחת בין וולבס לסביליה, שיתמודדו זו מול זו מחר.

צפו בניצחון של מנצ'סטר יונייטד

דקה 23: בעיטת עונשין מ-11 מטר נשרקה לזכות מנצ'סטר יונייטד אחרי שברונו פרננדש הוכשל ברחבה, אולם שופטי המסך בדקו את המהלך וביטלו את ההחלטה.

דקה 33: מייסון גרינווד ניסה לפרוץ את הבונקר הדני בבעיטה מחוץ לרחבה, אך הכדור הוסט לקרן על ידי שחקן יריב.

דקה 45: גרינווד סוף סוף הצליח למצוא את הרשת, אך בשידור החוזר ניתן היה לראות בבירור כי החלוץ קיבל את הכדור בעמדת נבדל והשער נפסל.

הכדור נכנס, אך ה-VAR פסל | Alex Grimm – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 57: שער נוסף נפסל ליונייטד. בעיטה של גרינווד נעצרה בעמוד והכדור הגיע לראשפורד ששלח את זה פנימה, אך היה בנבדל.

דקה 62: זה היה קרוב! פרננדש ניסה מרחוק וכמעט פגע, אך הניסיון שלו נעצר בעמוד.

דקה 68: הפורטוגלי המשיך לסכן את השער בכל נגיעה שלו בכדור. בעיטה נוספת שלו מחוץ לרחבה סחטה הדיפה טובה מהשוער יוהנסון.

דקה 83: מרסיאל כמעט עשה את זה. הצרפתי סובב כדור נפלא לקורה הרחוקה, אבל יוהנסון זינק נהדר והדף לקרן.

נתנו פייט גדול, אך יצאו בידיים ריקות | Alex Grimm – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 94: מאטה מצא את ראשפורד שהוכשל ברחבה, פרננדש לקח את האחריות ושם את זה ברשת מהנקודה הלבנה – 0:1 למנצ'סטר יונייטד.

דקה 105: מסירת הרוחב הגיעה לרגליו של פרננדש אחרי התקפה טובה בצד ימין, הפורטוגלי ירה מקו ה-16 אך הכדור הוסט לקרן.

דקה 105+1: הגנת קופנהאגן לא הצליחה להרחיק את כדור הקרן והריבאונד נפל אצל לינדלוף שהיה לבד לחלוטין, אך בעט לקורה והחוצה.

רק מהנקודה הלבנה הצליחו לשבור את השוויון | Alex Grimm – UEFA/UEFA via Getty Images

אינטר – באייר לברקוזן 1:2

הקבוצה של אנטוניו קונטה צלחה משוכה נוספת בדרך למפגש עם המנצחת בין שחטאר דונייצק לפ.צ באזל, שישחקו מחר, כשהיא מקווה להשתלט על התואר אחרי שסיימה את העונה באיטליה בידיים ריקות. אינטר פתחה הרבה יותר טוב ונהנתה מיכולת נהדרת של לאוטרו מרטינס שעבר מאגף לאגף ואמלל את השומרים שלו. יחד עם ההצטרפות של אשלי יאנג להתקפות מצד שמאל, הנראזורי עלו ליתרון כפול מהיר משערים של ניקולו בארלה ורומלו לוקאקו, אשר הפך לראשון בתולדות הליגה האירופית שמבקיע בתשעה משחקים רצופים. למרות שער מצמק של האברץ, האיטלקים המשיכו לשלוט גם במחצית השנייה ולמרות שלא הצליחו להגדיל את היתרון, זה הספיק להם כדי לצאת עם הניצחון.

החבורה של פיטר בוס התקשתה מול מערך שלושת הבלמים המפורסם של קונטה ונכנעה בעיקר במרכז המגרש, מה שמנע ממנה לייצר מצבי הבקעה טובים למעט זה שבו קאי האברץ מצא את הרשת. הגרמני הצעיר הגיע ל-18 שערים העונה, אולם זה לא הספיק ללברקוזן כדי להמשיך לשלב ארבע האחרונות, במה שאולי היה משחקו האחרון של הקשר הנפלא בקבוצה, לקראת מעברו הצפוי לצ'לסי.

צפו בתקציר הניצחון של אינטר

דקה 15: מרטינס קיבל כדור על קו שמאל והשאיר בעקב ליאנג שהמשיך ללוקאקו, הבלגי הסתובב ובעט אך נבלם על ידי ההגנה, הריבאונד הגיע לבארלה ששלח את זה עם החלק החיצוני של הנעל לפינה הרחוקה – 0:1 לאינטר.

דקה 20: לאוטרו המשיך להתעלל בהגנת לברקוזן, עבר שחקן באגף ימין והשאיר לבארלה שהחמיץ. המהלך נמשך ויאנג שוב הכניס כדור עומק ללוקאקו, שהחזיק את השומר שלו על הגב וגלגל בסיבוב פנימה – 0:2 לאינטר.

דקה 25: שתי דקות אחרי שהחלוץ הבלגי פספס הזדמנות לכבוש את השלישי של אינטר, האברץ החזיר את הגרמנים למשחק – דאבל פס שלו עם פולאנד השאיר את הקשר לבד מול הנדנוביץ', האברץ לא פספס ובעט פנימה כדי לקבוע 2:1.

דקה 28: אינטר קיבלה פנדל אחרי נגיעת יד של סינקגראבן ברחבה, אולם ה-VAR קרא לשופט לבחון את המהלך בשנית ובעיטת העונשין בוטלה.

משחק תשיעי רצוף שהוא כובש | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images
החזיר את לברקוזן למשחק, אך זה לא הספיק | Martin Meissner/Pool via Getty Images

דקה 50: יאנג העביר כדור רוחב מצד שמאל, זה פגע בטאה והגיע לרגליו של גליארדיני, שפספס הזדמנות להבקיע מקרוב.

דקה 54: גליארדיני פרץ בכדרור וכיסה כ-25 מטרים כל הדרך לרחבה, אך נבלם לקרן רגע לפני ששחרר בעיטה למסגרת.

דקה 66: שיתוף פעולה בין המחליפים כמעט הוליד את השלישי של אינטר. אריקסן מצא את אלכסיס סאנצ'ס במסירת עומק מדויקת, אך הצ'יליאני נעצר אצל הרדצקי.

דקה 76: ויקטור מוזס נכנס לרחבה בדאבל-פס עם אריקסן והוציא בעיטה, אך שוערה של לברקוזן עמד במקום והדף.

דקה 90: הנראזורי קיבלו פנדל נוסף אחרי ספק הכשלה של אריקסן ברחבה, אלא שהשריקה בוטלה בעקבות נגיעת יד של שחקן אינטר במהלך.

הדחה מאכזבת לגרמנים | Marius Becker/picture alliance via Getty Images
עשו את העבודה בדרך לחצי הגמר | Marius Becker/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי