1:4 לסולומון ושחטאר על באזל, 0:1 דרמטי לסביליה על וולבס

מנור סולומון, טטה, דודו | Bernd Thissen/picture alliance via Getty Images

תמונת חצי הגמר בליגה האירופית נסגרה: אלופת אוקראינה תפגוש את אינטר אחרי ניצחון אדיר על השווייצרים, 15 דקות לישראלי. האנגלים החמיצו פנדל, אוקמפוס כבש בדקה ה-88 וניצח את המשחק

(גודל טקסט)

אחרי שמנצ'סטר יונייטד ואינטר העפילו אתמול לחצי גמר הליגה האירופית, שני המשחקים הנוספים והאחרונים של רבע הגמר התקיימו הערב (שלישי) על אדמת גרמניה. מנור סולומון ושחטאר דונייצק הביסו 1:4 את באזל וטיילו לשלב הבא. כשבמקביל, סביליה ניצחה בצורה דרמטית מאוד 0:1 את וולבס האנגלית.

כידוע, הקבוצות נמצאות בגרמניה לטורניר סיום מזורז של המפעל, ולא יתקיים משחק גומלין – אלא משחק נוקאאוט אחד בודד שיכריע את זהות העולה לשלב הבא. אינטר מחכה לשחטאר בחצי הגמר, כאשר סביליה תתמודד באותו שלב נגד מנצ'סטר יונייטד.

שחטאר דונייצק – באזל 1:4

אחרי השלישייה שכבשה בשלב הקודם נגד וולפסבורג, שחטאר דונייצק התפוצצה שוב, כשהפעם ברבע הגמר הקורבן הייתה באזל השווייצרית, שהוציאה ארבעה כדורים מהרשת. מנור סולומון, שעלה מהספסל במשחק הקודם וכבש, שוב לא קיבל את חולצת ההרכב של לואיש קאסטרו, ונכנס למשחק בדקה ה-72.

בניגוד למשחק נגד הגרמנים, אז אלופת גרמניה הייתה צריכה את היכולת של הקשר הישראלי כדי לנצח את המשחק, הערב היא מצאה את הרשת כבר אחרי פחות מ-120 שניות כשג'וניור מוראייש עלה גבוה לנגיחה וניצל טעות של השוער ג'ורג'ה ניקוליץ'.

צפו בתקציר המשחק

שחטאר הכפילה מהר מאוד את היתרון כשבדקה ה-22 טייסון סיים התקפה קבוצתית עם כדור שני ברשת ולמעשה די הוציא לבאזל את כל האוויר. הדומיננטיות של הכתומים המשיכה גם במחצית השנייה, למרות שהם הורידו מעט את הרגל מהגז. כשלוש דקות לאחר שקשר נבחרת ישראל נכנס לכר דשא, טייסון ספק הוכשל ברחבה וזכה לכדור עונשין, אותו תרגם אלאן פטריק לשער השלישי וחתם למעשה כל רעיון של קאמבק מצד היריבה.

סיום המשחק היה סוג של גראבג'-טיים, כאשר שתי הקבוצות כבר לא ממש שמרו על ההגנות חדות. בדקה ה-88 המגן דודו חדר לרחבה וקבע 0:4, ריקי ואן וולפסווינקל ההולנדי צימק בתוספת הזמן וקבע את תוצאת המשחק.

מהלך המשחק

דקה 2, שחטאר עלתה ל-0:1! לאלופת אוקראינה לא לקח הרבה זמן למצוא את הרשת – קרן של מרלוס הגיע לראשו של ג'וניור מוראייש, שניצל יציאה רעה מאוד של ג'ורג'ה ניקוליץ' ונגח את שער היתרון.

ג'וניור מוראייש | WOLFGANG RATTAY/AFP via Getty Images
ג'וניור מוראייש | Wolfgang Rattay/Pool via Getty Images

דקה 22, שחטאר עלתה ל-0:2! התקפה קבוצתית מרשימה עברה כמעט בין כל שחקני ההגנה, כאשר מרלוס רשם לעצמו בישול שני, הפעם לטייסון שבעט לרשת, עם עזרה מרגלו של פריי.

טייסון | WOLFGANG RATTAY/AFP via Getty Images

דקה 75, שחטאר עלתה ל-0:3! דקות ספורות לאחר שסולומון עלה מהספסל, טייסון חדר לרחבה וסחט כדור עונשין, אלאן פטריק לקח אחריות וכבש מהנקודה.

שחקני שחטאר | Wolfgang Rattay/Pool via Getty Images

דקה 88, שחטאר עלתה ל-0:4! טטה המחליף פרץ לעבר הרחבה, הטעה את כל שחקני ההגנה ושלח כדור למגן דודו, שבעט מדויק לרשת.

דקה 92, באזל צימקה ל-4:1! בתוך תוספת הזמן, ריקי ואן וולפסווינקל ההולנדי ניצל טעות של השוער אולג פיאטוב וגלגל לרשת החשופה.

וולבס – סביליה 1:0

כמו בכל העונה של סביליה, הכל הולך קשה אבל בסוף מצליח. הקבוצה של ז'ולן לופטגי פגשה הערב את וולבס, אחת מהקבוצות ההתקפיות ביותר בליגה האנגלית, כשמנגד האנדלוסים מתקשים לרוב לכבוש יותר משער אחד. גם היום, זה הוכרע על חודו של שער בודד, ולצד הספרדי. כבר אחרי רבע שעה הזאבים היו יכולים לעלות ליתרון קריטי, כאשר אדאמה טראורה סחט כדור עונשין מוצדק אחרי סללום אישי מבריק, אבל ראול חימנס נעצר אצל יאסין בונו.

צפו בתקציר המשחק

המשחק המשיך אחר כך במעין קרב חפירות אדיר, כאשר אף צד לא מצליח להשתלט על המשחק. אחרי אין ספור ניסיונות, בדקה ה-88 זה הצליח – אבר באנגה הרים כדור חד לרחבה של וולבס, חברו הארגנטינאי לוקאס אוקמפוס, השחקן הטוב ביותר של סביליה, נגח מדויק לרשת של רוי פטריסיו ושלח את קבוצתו לחצי הגמר.

מהלך המשחק

דקה 12, החמצת פנדל של וולבס! האנגלים קיבלו הזדמנות נהדרת לעלות ליתרון במשחק, לאחר שאדאמה טראורה סחט כדור עונשין בתום מבצע אישי מבריק. חימנס ניגש לבעיטה ונהדף על ידי יאסין בונו.

אדאמה טראורה | FRIEDEMANN VOGEL/POOL/AFP via Getty Images
ראול חימנס | Friedemann Vogel/Pool via Getty Images

דקה 88, סביליה עלתה ל-0:1! איזה שער דרמטי! אחרי מספר רב של התקפות לעבר השער של וולבס, כדור גובה של אבר באנגה הגיע לראש של לוקאס אוקמפוס, שנגח חזק ומדויק לרשת רוי פטריסיו.

שחקני סביליה חוגגים | Friedemann Vogel/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי