אי אפשר נגדה: סביליה בגמר הליגה האירופית אחרי 1:2 על מנצ'סטר יונייטד

שחקני סביליה חוגגים | Martin Meissner/Pool via Getty Images

האנדלוסים היו פחות טובים ונקלעו לפיגור מוקדם, אך הוכיחו אופי ושמרו על מאזן מושלם בשלב ארבע האחרונות של המפעל בזכות שערים של דה יונג (79) וסוסו (26) ומשחק ענק של בונו. פנדל מוצלח של פרננדש (9) לא הספיק

(גודל טקסט)

שוב היא עשתה את זה: כמו בכל חמשת הביקורים הקודמים שלה במעמד, גם הערב (ראשון) סביליה צלחה את חצי גמר הליגה האירופית עם ניצחון 1:2 על מנצ'סטר יונייטד שהוכיח פעם נוספת, למרות שכלל לא היה צורך, שלהדיח אותה מהמפעל הזה זו כמעט משימה בלתי אפשרית. השדים האדומים יכולים רק להצטער על פספוס הזדמנות ענקית, שכן למשך רוב המשחק הם היו טובים יותר ואף עלו ראשונים ליתרון.

כבר 20 משחקים שסביליה לא מפסידה. בניגוד לשני השלבים הקודמים בתחרות, הפעם היא לא שלטה במשחק. האנדלוסים התקשו להתמודד עם המחץ ההתקפי של האנגלים ובתחילת המחצית השנייה יאסין בונו השאיר אותם בחיים במו ידיו ורגליו עם סדרת עצירות מצוינות, אך למרות שנקלעו לפיגור מוקדם, הספרדים הראו אופי וביצעו מהפך בזכות שערים של סוסו ולוק דה יונג. כעת, הם יחכו ליריבה שלהם במשחק על התואר, שתיקבע מחר במפגש בין אינטר לשחטאר דונייצק (21:50, שידור ישיר בספורט1).

וכמה שמנצ'סטר יונייטד הייתה קרובה לגמר, ככה היא רחוקה ממנו בסיומו של ערב. קבוצתו של אולה גונאר סולשיאר הובילה כבר בדקה התשיעית והגיעה להמון הזדמנויות קורצות שהיו יכולות לגמור את הסיפור בשלב די מוקדם. ברונו פרננדש סידר מצבים למכביר לחלוצים, מרסיאל מצא עצמו באחד על אחד מול השוער יותר מפעם אחת, אבל כמאמר הקלישאה המפורסמת – מי שלא כובש, סופג. חוליית ההגנה נרדמה לחלוטין דווקא כשהמשחק התקרב למאני טיים וספגה שער שממנו השדים האדומים כבר לא הצליחו לחזור. בעונה הבאה יונייטד כבר תחזור לליגת האלופות ותקווה להגיע כמה שיותר רחוק גם שם.

צפו בתקציר הניצחון של סביליה

אי אפשר נגדם במפעל הזה | Alexander Hassenstein – UEFA/UEFA via Getty Images
הדחה כואבת | Marius Becker/picture alliance via Getty Images

הרכבים

סביליה: בונו, חסוס נבאס, דייגו קרלוס, ז'ולס קונדה, סרחיו רגילון, פרננדו, אבר באנגה, ז'ואן ז'ורדן (נמניה גודלי, 86), סוסו (פרנקו ואסקס, 75), לוקאס אוקמפוס (מוניר אל-חדאדי, 56), יוסף אן-נסרי (לוק דה יונג, 56).

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן-ביסאקה (טימות'י מנסה-פוסו, 88), דויד דה חאה, הארי מגווייר, ברנדון וויליאמס (דניאל ג'יימס, 87), פרד, פול פוגבה, ברונו פרננדש, מייסון גרינווד (אודיון איגהלו, 93), מרקוס ראשפורד (חואן מאטה, 87), אנתוני מרסיאל.

פנדל מוצלח שלו לא הספיק | Ina Fassbender/Pool via Getty Images

מהלך המשחק

האיום הראשון הגיע מצדם של האנגלים בדקה השביעית. ראשפורד נכנס לרחבה בדאבל פס עם מרסיאל והוכשל, ברונו פרננדש לקח את הפנדל כרגיל ובעט פנימה – 0:1 למנצ'סטר יונייטד. המומנטום של השדים נמשך: פרד חטף כדור במרכז, הצטרף מצוין להתקפה וקיבל מסירה טובה מפרננדש, אך הסיומת שלו הייתה פחות מוצלחת.

סביליה הגיעה למצב הראשון שלה בדקה ה-16: אוקמפוס כדור טוב ברחבה וחיפש את השער, דה חאה הדף היטב לקרן. 10 דקות חלפו והגיע השוויון של הספרדים: רגילון מסר לאוקמפוס על קו שמאל וקיבל בחזרה, העביר רוחב לסוסו שנכנס לבדו לרחבה והקשר שם את זה ברשת כדי לקבוע 1:1. בדקה ה-33, גרינווד החל מהלך טוב בצד ימין ומסר לפוגבה, הצרפתי השאיר את לחלוץ שבעט קצת מעל המשקוף. שש דקות מאוחר יותר ראשפורד אתגר את בונו בבעיטה חופשית עוצמתית, השוער עמד במקום והדף.

לא ידעו לשמור על היתרון מוקדם | Alexander Hassenstein – UEFA/UEFA via Getty Images
חתם מהלך מצוין והחזיר את סביליה למשחק | Martin Meissner/Pool via Getty Images

הקבוצה של סולשיאר פתחה טוב יותר גם את המחצית השנייה: פרננדש מצא את גרינווד בכדור עומק נפלא, אבל בונו עצר מצוין את הניסיון של החלוץ. יונייטד המשיכה במטווח, שוב בחסותו של הפורטוגלי שהקשית נהדר לעבר מרסיאל והצרפתי סחט מבונו הצלה גדולה נוספת. המהלך לא הסתיים, מרסיאל כדרר ברחבה ולא הצליח לאיים על השער, הכדור הגיע לפרננדש שבעט ונבלם לקרן.

בדקה ה-52 סביליה יצאה רע מאחור ואיבדה את הכדור, ראשפורד השאיר את מרסיאל לבד מול בונו והשוער שוב התעלה ומנע שער. דקה עברה ושב פרננדש סידר למרסיאל אחד על אחד, אבל בונו גבר על החלוץ גם הפעם. בניגוד למומנטום, סביליה השלימה מהפך: חסוס נבאס הגביה מצד ימין, הגנת יונייטד חלמה ולוק דה יונג כבש מקרוב – 1:2 בדקה ה-79.

הופעה גדולה של השוער | Alexander Hassenstein – UEFA/UEFA via Getty Images
גרם ליונייטד לשלם על ההחמצות | Ina Fassbender/Pool via Getty Images
הראו אופי ועשו מהפך ענק | Ina Fassbender/Pool via Getty Images
מי שלא כובש, סופג | James Williamson – AMA/Getty Images
סולשיאר מנסה לנחם את שחקניו | Martin Meissner/Pool via Getty Images
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי