"שוב עושה היסטוריה": סביליה חוגגת העפלה לגמר, בונו יירכש?

gettyimages-1228072230-594×594 |

האנדלוסים העפילו לקרב על התואר בפעם הרביעית בשבע השנים האחרונות, השוער המחליף הפך לגיבור ועשוי להצטרף לאלתר. דה יונג, שכבש את שער הניצחון: "נקווה שהמשחק בין אינטר לשחטאר יגיע להארכה"

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)

"כמה פעמים את יכולה לעשות היסטוריה, סביליה?". זו הייתה כותרת ב"מארקה" לאחר שהאנדלוסים העפילו אמש (ראשון) לגמר רביעי של הליגה האירופית בשבע העונות האחרונות, בזכות מהפך גדול בדרך ל-1:2 על מנצ'סטר יונייטד.

סביליה, שיאנית הזכיות במפעל לאור חמש הנפות (שלוש רצופות בין השנים 2014 ל-2016), כבר נקלעה אתמול לפיגור מוקדם מפנדל של ברונו פרננדש לאחר שמרקוס ראשפורד הוכשל ברחבה, אך סוסו איזן במהרה והחילופים של ז'ולן לופטגי במחצית השנייה עשו את ההבדל ובסופו של דבר היה זה לוק דה יונג שעלה מהספסל והכריע את ההתמודדות.

"סביליה עשויה מפלדה", נכתב עוד ב"מארקה", "זו קבוצה קשוחה שלא מוותרת אף פעם ויש לה רוח של לוחמת. היא אוהבת את עצמה ואת כל אחד מהלוחמים שלה על המגרש".

סרחיו רגילון, לוק דה יונג
סרחיו רגילון, לוק דה יונג | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

לשבחים רבים זכה הבוקר השוער יאסין בונו, המרוקני שבמשחק פנטסטי מנע מסוללת הכוכבים של אולה גונאר סולשיאר להשיב את יונייטד ליתרון. כידוע, בונו ניצב בין הקורות בעקבות פציעתו של תומאש ואצ'ליק, אך נותר בלתי מנוצח לאחר שעצר שוב ושוב את מייסון גרינווד, אנתוני מרסיאל, מרקוס ראשפורד וכאמור ספג רק מבעיטת פנדל של ברונו פרננדש.

ואצ'ליק נפצע בתחילת יולי ומאז בונו בן ה-29 סופר חמישה משחקים ברצף בהרכב, את כולם עברה הקבוצה של ז'ולן לופטגי בהצלחה והרבה בזכות בונו שגם נגד וולבס עצר פנדל של ראול חימנס עוד ב-:0.0. גם בלעדיו, סביליה סופרת כבר 20 משחקים רצופים בכל המסגרות מאז ההפסד האחרון, אך ייתכן שכעת במועדון יממשו את סעיף הרכישה על השוער המושאל מג'ירונה וישקיעו חמישה מיליון יורו בצירופו לאלתר.

בונו סיפר אחרי המשחק: "אני מאושר, כי עברנו מועדון ענק כמו מנצ'סטר יונייטד. שיחקנו בצורה חכמה וגם ברגעים הקשים היינו חזקים. זה מדהים להיות חלק ממשחק הגמר".

יאסין בונו, אנתוני מרסיאל | Alexander Hassenstein – UEFA/UEFA via Getty Images

גם המאמן ז'ולן לופטגי ידע להחמיא למצטיין שלו: "השוער שלנו היה מעולה והגיע לנו להיות בגמר. חיכינו לתזמון להכניס את דה יונג וניצלנו את היתרון. בחצי השני בונו מצוין וזה היה כל כך חשוב. נגד קבוצה כמו מנצ'סטר יונייטד צריך לסבול, זו קבוצה שמשחקת כדורגל מצוין, אבל אני מרגיש שכרגע האושר עוטף אותי. זה היה מאמץ קבוצתי אדיר להכניע קבוצה כמו יונייטד ועוד בחצי גמר ואני ממש גאה בקבוצה שלי".

לוק דה יונג, כובש שער הניצחון אמר בסיום בהתרגשות: "ההרגשה להעפיל לגמר היא פשוט פנטסטית, חגגנו קצת בחדר ההלבשה. שיחקנו מצוין ויש לנו שוער מדהים בשער. עכשיו אנחנו נצפה בחצי הגמר השני בנחת, בתקווה שהן ישחקו אחת נגד השנייה 120 דקות עד שתהיה מנצחת".

סביליה חוגגת העפלה לגמר רביעי בשבע עונות
סביליה חוגגת העפלה לגמר רביעי בשבע עונות | Ina Fassbender/Pool via Getty Images

על השער סיפר דה יונג: "אני מכיר את חסוס נבאס ויודע שהוא אוהב לשחק מהאגף, תמיד מנסה לעבור את המגן ולמסור רוחב במהירות. אני חושב שהכדור שינה קצת כיוון ולכן הבלמים לא העריכו נכון את המסירה, אבל אני רצתי וקיוויתי שהכדור יגיע לנקודה הנכונה. זה היה כדור מושלם של נבאס. זה לא קל לי לא לפתוח בהרכב במשחקים האחרונים, אבל אני תמיד אומר לצוות המקצועי שאני מוכן כשהם זקוקים לי".

סביליה כאמור תמתין למנצחת הערב בין שחטאר דונייצק של מנור סולומון לאינטר (החל מ-21:50, ישיר בספורט1) וקשר אבר באנגה אין העדפה מיוחדת: "כל משחק הוא קשה, אז נמתין לראות מי היריבה שלנו. אנחנו משחקים מצוין וגם בדקות שהכדורגל שלנו פחות טוב, כולם עובדים כמו משוגעים. לא מעפילים לגמר בכל יום ומגיעות ברכות לכולם על כך, נקווה שזה גם יסתיים בצורה מוצלחת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי