לופטגי: "ההיסטוריה לא רלוונטית", אוקמפוס התאמן ועשוי לשחק

סביליה מוכנה לגמר הליגה האירופית נגד אינטר בשישי (22:00, ספורט1). המאמן קבע ששיא הזכיות במפעל (5) לא מקנה יתרון. הקשר הבטיח: "אשחק גם עם כאבים". באנגה לקראת משחק הפרידה שלו: "חולם על התואר"

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)

סביליה עברה עונה לא פשוטה בכלל אך הגיעה למאני טיים כשהיא בכושר נפלא. החבורה של ז'ולן לופטגי השתלטה על המקום הרביעי ותהיה בליגת האלופות גם בעונה הבאה, רשמה רצף נהדר של 20 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות לראשונה בתולדותיה ועשתה דרך מרשימה עד לגמר כשהדיחה את רומא (0:2), וולבס (0:1) ובהמשך גם את מנצ'סטר יונייטד עם ניצחון 1:2. כעת, הקבוצה מאנדלוסיה, שיאנית הזכיות במפעל, חולמת על גביע אופ"א\הליגה האירופית השישי שלה והראשון מאז עונת 2015/16, אז פיגרה נגד ליברפול וניצחה לבסוף 1:3. מחר (שישי) היא תפגוש את אינטר החזקה (22:00, שידור ישיר בספורט1) בתקווה לזכות בתואר.

האנדלוסים מחזיקים במאזן מושלם במשחקי הגמר וניצחו בכל חמשת הקודמים, כולל שלוש זכיות רצופות בין 2013 עד 2016. כעת, סביליה מחזיקה אצבעות ששחקן העונה שלה, לוקאס, יהיה כשיר למשחק. הקשר שכבש העונה 17 שערים בכל המסגרות, כולל שער ניצחון דרמטי במיוחד ברבע הגמר, נפצע במהלך המשחק נגד מנצ'סטר יונייטד ועבר חבישה בבירכו. הוא התאמן עם חבריו אך עדיין סובל מכאבים. אוקמפוס סיפר: "אמרתי לעצמי – 'לעזאזל, למה דווקא עכשיו?'", והוסיף כי יעשה הכל כדי לשחק, גם אם עדיין כואב לו.

אם אוקמפוס לא ישחק נראה שלוק דה יונג יחליפו. החלוץ ההולנדי סבל מקשיים רבים העונה אבל את שער הניצחון נגד מנצ'סטר יונייטד, אחרי בישול של הקפטן הוותיק חסוס נבאס – אי אפשר לקחת לו. "אני חולם על התואר, אבל לא מחפש להיות הגיבור", אמר.

שחקני סביליה חוגגים. חולמים על הגביע השישי | Alexander Hassenstein – UEFA/UEFA via Getty Images

המאמן ז'ולן לופטגי אמר במסיבת העיתונאים לקראת הגמר: "לאינטר יש קבוצה שלמה והם משחקים בתיאום מצוין, כיאה לקבוצות של אנטוניו קונטנה. יש להם הרבה איכותיות בהתקפה והם יודעים להחזיק את החזיק את הכדור מאחור. אנחנו מודעים לכך שכל פרט חשוב, לכן עלינו להיות ממוקדים במשחק. זה קבוצה שיכולה להתמודד על האליפות בסרייה א', וזה אומר הכל".

המאמן הספרדי המשיך והתייחס למפגש נגד רומא בשלב שמינית הגמר: "רומא ואינטר אינן דומות אחת לשנייה, גם אם הן משחקות במערך דומה. הסגנון של אינטר מאוד שונה ואנחנו צריכים להיות מוכנים לזה. אנחנו בטוחים בעצמנו וממוקדים במה צריך לעשות".

לדבריו ההיסטוריה של סביליה במפעל לא רלוונטית: "זו קבוצה חדשה ושינה לחלוטין, עם שחקנים אחרים ומאמן אחר. כמובן שזה עוזר שהמועדון כבר היה במעמדים האלה, אבל אני חייב להתעקש שלטעמי זה לא יתרון, בטח כשממול יש קבוצה נהדרת. אין טעם להביט לאחור, המציאות היא כאן ועכשיו. אנחנו גאים להגיע לגמר הליגה האירופית ולהיות מסוגלים לזכות בגביע".

עונת הבכורה בסביליה: "אני לא יודע איך אזכור אותה. אני מאוד ממוקד בהווה. כל-כולי מתכונן למשחק, זה לא הזמן להעריך את העונה הזו, יש לנו משחק גדול ותואר חשוב להילחם עליו".

הזכייה האחרונה של סביליה בליגה האירופית | Patrick Seeger/picture alliance via Getty Images

אבר באנגה מתרגש במיוחד. הקשר הארגנטינאי יערוך את משחקו ה-239 והאחרון בסביליה והוא חולם כמובן להיפרד עם תואר בו זכה כבר פעמיים בעבר. הוא ישתווה לבלם הצרפתי אסקודה כשחקן הזר עם מספר ההופעות החמישי הגבוה ביותר בהיסטוריה של המועדון. "הריקוד האחרון של באנגה", נכתב ב"מארקה". "אני מתרגש כי אלה 90 הדקות האחרונות, אני מקווה להיפרד עם תואר. החלום הכי גדול שלי היה לשחק בגמר נוסף. שיחקתי באחת הקבוצות הטובות בעולם. נילחם ונעשה הכל כדי לזכות בתואר. העונה הקשה הזו הייתה שווה הכל". עוד סיפר על הדמעות עם חסוס נבאס שהיו רגע מרגש. "המפעל הזה נתן לנו המון". במועדון הוציאו סרטון מרגש שהכניס את האוהדים לאווירה לקראת המשחק, אך כמובן שהם יוכלו לעודד רק מרחוק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי