בשבוע הבא טוטנהאם: מכבי חיפה ביצעה מהפך וניצחה 1:2 את רוסטוב

ניקיטה רוקאביצה ניקיטה רוקאביצה | האתר הרשמי של מכבי חיפה
ניקיטה רוקאביצה, צ'רון שרי ניקיטה רוקאביצה, צ'רון שרי | Valery Matytsin\TASS via Getty Images
מוחמד אבו פאני חוגג עם שחקני מכבי חיפה נגד רוסטוב מוחמד אבו פאני חוגג עם שחקני מכבי חיפה נגד רוסטוב | האתר הרשמי של מכבי חיפה

צפו: הירוקים נקלעו לפיגור מוקדם ברוסיה, אך עלו לפלייאוף בליגה האירופית ויתארחו בלונדון אצל מוריניו וקיין. אבו פאני (60) ורוקאביצה (20) הפכו בשערים נפלאים. שומורודוב כבש עבור המארחת (9), גלבוב הורחק

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

צפו בתקציר המשחק

לא בפעם הראשונה מאז שברק בכר מונה למאמן מכבי חיפה, הירוקים הראו הערב (חמישי) שוב כמה אופי יש להם העונה לאחר שביצעו מהפך גדול אצל רוסטוב הרוסית וניצחה 1:2 בדרך לסיבוב הפלייאוף של הליגה האירופית.

את המשחק פתחה הקבוצה מהכרמל בצורה מעט מהוססת, ספגו כבר אחרי תשע דקות, אך מלך השערים ניקיטה רוקאביצה ומוחמד אבו פאני הלוהט היו שם כדי לכבוש מנגד ולהצית לכל אוהדי הקבוצה את הדמיון. בשלב הבא מכבי חיפה תפגוש את לא אחרת מטוטנהאם האנגלית, קבוצתו של ז'וזה מוריניו שבין כוכביה נמצאים גם הארי קיין, יונג מין סון וגארת' בייל (שפצוע ולא צפוי לשחק).

עוד לפני שריקת הפתיחה ב"ארנה רוסטוב" ניתן היה לראות את ההרכב של ברק בכר, שפתח במשחק עם שלושה בלמים בחלק האחורי, כאשר בוגדן פלאניץ' הסרבי עלה ב-11 לראשונה מאז שחתם במועדון. המאמן היה חסר את יאניק ווילדסחוט שנמצא חיובי לקורונה וירדן שועה שאינו חש בטוב ולא הצטרף לקבוצה, והסגל שלו הערב היה קצר מאוד, אך כל שחקן נתן המקסימום בדרך לניצחון הגדול.

כאמור, זה לא התחיל טוב עבור מכבי חיפה. באופן טבעי רוסטוב הייתה דומיננטית יותר במהלך דקות הפתיחה באצטדיונה הביתי, ובדקה ה-9 סיפקה רגע קסום עבורה כאשר מתיאס נורמן מצא את החלוץ אלדור שומורודוב בכדור ארוך, והאחרון הכניע את ג'וש כהן בבעיטה מהאוויר. ההגנה הירוקה לא נראתה טוב בדקות אלה, כאשר פעמים רבות היא הייתה לא מתואמת ואפשרה לשחקנים בצהוב להגיע בקלות למצבים.

לקבוצה של בכר לא לקח הרבה זמן להתאושש, ולאחר השער שספגה היא החלה להיכנס יותר ויותר למשחק, ובעזרת האיכות המוכרת שלה בחלק הקדמי איזנה – דולב חזיזה מצא את ארנסט מאבוקה בכדור ארוך, הקמרוני ראה את רוקאביצה מתגנב ברחבה וסידר לאוסטרלי שער שביעי מפתיחת עונת 2020/21.

מאותו רגע המשחק היה שוויוני, מכבי חיפה שלטה בכדור במשך מספר רב של דקות ואפשר היה להבין שהיא לא אוכלת לספוג תבוסה ברוסיה. עם פתיחת המחצית השנייה אבו פאני היה השחקן המרכזי בירוק, ובדקה ה-60 זה כבר התבטא בשער נהדר – הקשר ביצע מסירה כפולה עם רוקאביצה, כאשר בסיום הפציץ את הרשת מ-18 מטרים.

ניקיטה רוקאביצה, צ'רון שרי | Valery Matytsin\TASS via Getty Images

מכאן רוסטוב נכנסה יותר ללחץ, ובדקה ה-69 גם נותרה בעשרה שחקנים לאחר שדניל גלבוב פגע בצורה ברוטלית באבו פאני. עד הסיום דאג בכר גם לשתף את חוסה רודריגס וסתיו נחמני הצעיר, שהיו חלק מהניצחון הגדול ביותר של הירוקים בשנים האחרונות.

חגיגות בחדר ההלבשה לאחר המשחק

הרכבים

רוסטוב: סרגיי פסיאקוב, אלסיי קוזלוב, דניס הדז'יקדוניץ', מקסים אוסיפנקו, יבגני צ'רנוב, דניל גלבוב, רומן ירומנקו (קנטו האשימוטו, 65), אלכסיי יונוב, מתיאס נורמן, חורן ביירמיאן (דמיטרי פולוז, 65), אלדור שומורודוב (דויד טושבסקי, 82)

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, בוגדן פלאניץ', עופרי ארד, עאיד חבשי, סאן מנחם, נטע לביא, מוחמד אבו פאני (חוסה רודריגס, 82), דולה חזיזה (יובל אשכנזי, 82), צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה (סתיו נחמני, 89).

מהלך המשחק

דקה 9, רוסטוב עלתה ל-0:1! נורמן ראה את התנועה שעשה שומורודוב לעבר הרחבה ומסר לו כדור ארוך ומדויק, החלוץ מצא את הרשת עם בעיטה נהדרת מהאוויר.

שחקני רוסטוב חוגגים | רוסטוב, רשמי

דקה 17, איום נוסף של רוסטוב! ירמנקו ראה את שומורודוב חופשי במרכז הרחבה והרים כדור נהדר, אך הנגיחה של האוזבקי עברה מעל המשקוף של ג'וש כהן.

דקה 20, רוקאביצה איזן ל-1:1! חזיזה סיפק מסירה ארוכה לעבר מאבוקה, המגן הקמרוני ראה את התנועה של החלוץ האוסטרלי וסידר לו נגיחה קלה לרשת.

ניקיטה רוקאביצה | האתר הרשמי של מכבי חיפה
ניקיטה רוקאביצה, צ'רון שרי | Valery Matytsin\TASS via Getty Images

דקה 22, רוסטוב הייתה קרובה לשער! ביירמיאן חדר לרחבה ובעט כדור מסוכן לעבר הפינה השמאלית, פלאניץ' עמד במקום הנכון והרחיק.

דקה 45+3, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: שחקני מכבי חיפה ורוסטוב ירדו לחדר ההלבשה בשוויון 1:1.

מחצית שנייה

דקה 46, מכבי חיפה בהתקפה ראשונה: הירוקים עלו למחצית השנייה ותוך שניות ספורות מוחמד אבו פאני ניסה להכניע את פסיאקוב אבל בעט חלש מדי.

מוחמד אבו פאני | האתר הרשמי של מכבי חיפה

דקה 50, החמצה גדולה של רוקאביצה! כובש שער השוויון קיבל כדור ענק מאבו פאני, אבל לצערו בעט חלש מ-12 מטרים, למרות שהיה חופשי לגמרי, ופספס הזדמנות למהפך במשחק.

דקה 57, איום מצד לביא: הקפטן הירוק ברח משחקני הקישור וניסה את מזלו מ-18 מטרים, אך הבעיטה שלו לא הייתה מספיק חזקה.

נטע לביא | האתר הרשמי של מכבי חיפה

דקה 60, 1:2 למכבי חיפה!: מהפך ברוסיה! רוקאביצה ואבו פאני ביצעו דאבל-פס על גבול הרחבה, הקשר שחרר בעיטה אדירה מקו ה-16 ומצא את הרשת.

מוחמד אבו פאני | האתר הרשמי של מכבי חיפה

דקה 69, רוסטוב נותרה ב-10 שחקנים!: המארחת הסתבכה עוד יותר לאחר שגלבוב ביצע עבירה גסה על אבו פאני וראה כרטיס אדום ישיר ומוצדק.

דניל גלבוב מורחק | Valery Matytsin\TASS via Getty Images

דקה 90+3, סיום המשחק ברוסיה: מכבי חיפה ניצחה 1:2 את רוסטוב ועלתה לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי