סיבוק חושף את נקודת התורפה של פלזן ומזהיר את הפועל באר שבע

תומאש סיבוק
תומאש סיבוק | דני מרון

המאמן שמזכיר את גיא לוזון, סגנון המשחק, השחקנים שצריך להישמר מפניהם והסיכויים של אבוקסיס להעפיל. רגע לפני פלייאוף העלייה לליגה האירופית, הצ'כי ששיחק בישראל מנתח: "פלזן מזכירה את מכבי ת"א"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תארח הערב (חמישי החל מ-20:25, ישיר בספורט1) את ויקטוריה פלזן הצ'כית במסגרת שלב הפלייאוף של הליגה האירופית, כשניצחון יסדר לקבוצה של יוסי אבוקסיס את המקום היוקרתי בשלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו. רגע לפני המפגש הגורלי במושבה, שוחחנו עם אקס מכבי פתח תקווה והכדורגלן הצ'כי הבכיר ביותר ששיחק בישראל, תומאש סיבוק, שניתח את יחסי הכוחות.

תומאש, ספר לנו קצת על ויקטוריה פלזן

"מבחינתי, כמובן, ספרטה פראג (המועדון בו גדל) היא הקבוצה הכי טובה בצ'כיה, אבל פלזן פתחה את העונה הנוכחית בצורה טובה. ויקטוריה היא אחת הקבוצות הכי טובות בליגה ביחד עם ספרטה וסלביה פראג. אם אני צריך להשוות את ויקטוריה פלזן לקבוצה בישראל כיום, אז זו תהיה מכבי תל אביב.

"יש לוויקטוריה מאמן חדש שהגיע בחורף (אדריאן גולה). הוא מאמן צעיר שהתחיל בנבחרת הצעירה של סלובקיה וגם הצליח במסגרת האירופית עם ז'ילינה. הוא מאוד מודרני, מאמין בכדורגל התקפי, כך שכולם מצפים שהשנה הם יהיו מאוד חזקים לאורך כל העונה. הוא מזכיר קצת את גיא לוזון, עם סגנון משחק של לחץ גבוה ומשחק פיזי מאוד שמבוסס על הרבה כושר גופני.

"מבחינת הסגל, פלזן הביאה בקיץ כמה שחקנים חדשים. אני לא יודע איך ב"ש העונה, אבל הם משחקים בבית, למרות שאני מודה שלא ידעתי שהמשחק ייערך במושבה. עדיין, זה כביכול בבית. זה יהיה משחק קשה לשתי הקבוצות ולדעתי הסיכויים הם 50-50. פלזן פתחה את הליגה בצורה טובה, בכל משחק כמעט היא מבקיעה שלושה או ארבעה שערים".

תומאש סיבוק
תומאש סיבוק | דני מרון

מה המפתחות של ב"ש?

"אני חושב שההתקפה של פלזן טוב יותר מאשר ההגנה. אם ב"ש תהיה חדה במרחק של 30 מטרים מהשער, היא תוכל לעשות תוצאה טובה. מצד שני, היא צריכה להיזהר מהחלק ההתקפי של פלזן כי יש להם שחקני הכרעה טובים. הם צריכים להיזהר בעיקר מזדנק אונדראשק שהגיע מה-MLS ושיחק במשך המון שנים בפולין. הוא שחקן מנוסה שיכול להבקיע מכל מקום במגרש. גם הקשר אדריאל בה-לואה מסוכן מאוד בצד שמאל. הוא שחקן מאוד מהיר. במרכז המגרש יש להם שני שחקנים צעירים ומוכשרים: אלס צ'רמאק ופאבל בוחה, שניהם מאוד מסוכנים.

מה אומרים בתקשורת הצ'כית לקראת המשחק?

"בעיקרון, הם מעריכים את הסיכויים כזהים. ציינו שם שב"ש שיחקה מול ספרטה לפני שנתיים או שלוש. לוויקטוריה זה משחק סופר חשוב בגלל שהם לא העפילו לשלב הבתים של מפעל אירופי בשנתיים האחרונות".

למרות ששיחק בישראל בסך הכל שנתיים, סיבוק שומר עד היום על קשר עם אנשים בישראל, כשאחד האנשים הקרובים אליו הוא מנהל הקבוצה בפ"ת, עמי פאן: "כמובן שהייתי מגיע לישראל לצפות במשחק אם לא היה סגר והשמיים היו פתוחים. רציתי לבוא. גם יש משחק בין נבחרת ישראל לנבחרת צ'כיה, אבל לצערי הקורונה לא תאפשר לי להגיע".

תומאש סיבוק
תומאש סיבוק | אריאל שלום

שחקן העבר שחגג 37 לפני שבועיים עובד בהתאחדות הצ'כית בתפקיד בו הוא מהווה מעין מנטור, אשר מלווה את השחקנים בנבחרת הצעירה עד גיל 19, כאשר רק לפני שלושה שבועות הוא חווה חוויה לא נעימה: "אחד השחקנים נמצא חיובי לקורונה ושהיתי עם הנבחרת. עברתי בדיקת קורונה ונמצאתי חיובי לנגיף. הייתי בבית עשרה ימים, אבל למזלי לא היו לי שום תסמינים. לא היה לי חום או דברים מהסוג הזה".

בחזרה למפגש בין הנבחרות. איך אתה רואה את הסיכויים?

"כאן אני יכול להגיד שצ'כיה היא הפייבוריטית. לפני יותר משנתיים סיפרתי לך בראיון שערכנו שבנבחרת צ'כיה מנסים לבנות משהו חדש ולדעתי זה מתחיל לקרות. יש לנו נבחרת טובה עם מאמן טוב ואם כולם יהיו בריאים ובכושר, צ'כיה פיבורייטית. לישראל יש את מנור סולומון אבל הוא לא יכול לשחק לבד. גם ערן זהבי שחקן מצוין. אבל אם אני משכלל את כל האספקטים, צ'כיה פייבוריטית לנצח את ישראל".

מנור סולומון | JACK GUEZ / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי