לא כוחות: טוטנהאם הביסה 2:7 את מכבי חיפה

צפו בתקציר: הירוקים סיימו את דרכם בליגה האירופית לאחר תצוגה חד צדדית בלונדון. קיין כבש שלושער, לו צ'לסו (צמד) מורה ועלי השלימו את החגיגה. שער מדהים של שרי לא הספיק

(גודל טקסט)

מכבי חיפה הגיעה למשחק בלונדון נגד טוטנהאם עם הרבה תקוות ואמונה, אך פערי האיכות היו גדולים מדי, והקבוצה של ברק בכר רשמה את אחד ההפסדים המביכים בתולדות המועדון, וההפסד הגדול ביותר של המועדון באירופה בכל הזמנים. ההגנה של הירוקים לא עמדה בהתקפה האינטנסיבית של התרנגולים, שכבשו ארבעה שערים לפני המחצית. בעקבות ההפסד, הירוקים הודחו מהליגה האירופית רגע לפני שלב הבתים, ויתרכזו במסגרת המקומית ובחלום לזכות באליפות ראשונה אחרי עשור.

כבר הפתיחה לא בישרה טובות לירוקים. התקפה נהדרת של טוטנהאם הסתיימה בהרמה להארי קיין, שמצא את עצמו חופשי לגמרי מול שער ריק. 0:1 לטוטנהאם. בדקה ה-17, הגיע שער השוויון של הירוקים. צ'רון שרי שחרר בעיטה מדהימה מ-25 מטרים לקורה ופנימה, לא השאיר לג'ו הארט שום סיכוי והעלה תקווה אצל הצוות המקצועי של הירוקים.

צפו בשער המדהים של צ'רון שרי

אבל אז הקבוצה של מוריניו התעוררה. שתי דקות לאחר מכן, לוקאס מורה החזיר את היתרון לירוקים עם נגיחה מכדור קרן, לו צ'לסי כבש את השלישי בדקה ה-21 והשלים צמד קליל בדקה ה-36 לאחר התפרקות של הגנת הירוקים. 1:4 במחצית לטוטנהאם.

במחצית השנייה טוטנהאם המשיכו להתעלל בירוקים. ניקיטה רוקאביצה כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-51 וצימק ל-5:2 לאחר נגיעת יד של דוהרטי, אבל שתי דקות לאחר מכן, הארי קיין החזיר עם פנדל משלו והשלים שלושער בדקה ה-70. דוניו עלה להופעת בכורה בירוק, אך לא הועיל לקבוצתו של ברק בכר. רגע לפני הסוף, דלה עלי שנכנס כמחליף, ניגש לכדור עונשין בדקה ה-91 וחתם את תוצאת המשחק. 2:7 לטוטנהאם בסיום, מכבי חיפה מסיימת את דרכה באירופה.

המפגש שכולם חיכו לו | Tottenham Hotspur FC via Getty Images
ז'וזה מוריניו ושחקני מכבי חיפה | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

צפו: שליח ספורט1 מסכם ערב עגום בלונדון

מחצית ראשונה

מכבי חיפה בהלם. כבר לאחר דקה וחצי, התקפה מסודרת של טוטנהאם נגמרת מהרמה בצד שמאל היישר להארי קיין, שמצא את עצמו פנוי לגמרי מול רשת חשופה. 0:1 לטוטנהאם.

אחרי 4 דקות, הגיע המצב הראשון של הירוקים. שרי קיבל כדור חופשי לגמרי 25 מטרים מהשער, התקדם ובעט בעיטה אדירה אך ג'ו הארט הדף את הכדור לקרן.

הארי קיין חוגג נגד מכבי חיפה | Tottenham Hotspur FC via Getty Images)

דקה 11, טוטנהאם מתחילה לשלוט בקצב המשחק. לוקאס מורה מצא את עצמו חופשי על קו ה-16 ושלח בעיטה שטוחה, ג'וש כהן הדף והשמיט אך לבסוף השתלט על הכדור.

דקה 15, פעולה מצוינת של אבו פאני. הקשר משתלט על כדור שאיבד דולב חזיזה, שלח בעיטה אדירה מ-18 מטרים ופספס את הקורה בכמה סנטימטרים.

דקה 17, לונדון על הרגליים. צ'רון שרי משחרר בעיטה אדירה מ-30 מטרים לקורה ופנימה, לג'ו הארט אין שום סיכוי, מכבי חיפה עדיין במשחק. 1:1 מדהים

צ'רון שרי , ארנסט מאבוקה, נטע לביא | Clive Rose/Getty Images

דקה 20, לא עברו שתי דקות והירוקים שוב בפיגור. כדור קרן לפינה הקרובה מצא את לוקאס מורה, אחד השחקנים הנמוכים ברחבה, שדחף את הכדור עם הראש לרשת. 1:2 לטוטנהאם

דקה 35, למרות יכולת לא מרשימה של התרנגולים, הרמה שגרמה לבלבול בהגנת מכבי חיפה הגיעה ללו צ'לסו, שהיה פנוי מדי ברחבה ושחרר בעיטה אדירה לרשת של ג'וש כהן. 1:3 לטוטנהאם

דקה 38, טעות אדירה של פלאניץ' הובילה למתפרצת של טוטנהאם. הארי קיין בישל נפלא ללו צ'לסו שמצא את עצמו חופשי מול ג'וש כהן. 1:4 לטוטנהאם במחצית. חיפה בדרך לתבוסה?

שער היתרון של לוקאס מורה | Adam Davy/PA Images via Getty Images
ג'ובאני לו צ'לסו חוגג צמד | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה בלונדון, חילוף אחד בשורות טוטנהאם. אחרי השמועות על עזיבה, דלה עלי נכנס במקומו של כובש הצמד, לו צ'לסו.

דקה 51, הירוקים עדיין במשחק.הרמה של דולב חזיזה פגעה בידו של מאט דוהרטי והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. ניקיטה רוקאביצה ניגש לכדור העונשין ועם הרבה קור רוח גלגל בעיטה שטוחה ומדויקת לפינה השמאלית. הירוקים מצמקים ל-4:2.

דקה לאחר מכן, הלחץ של חיפה נמשך ואבו פאני שוב ניסה את מזלו עם בעיטה אדירה מ-18 מטרים אך ג'וש הארט היה במקום והדף את הכדור לקרן.

דלה עלי , נטע לביא | Clive Rose/Getty Images

דקה 54, שוב טוטנהאם מגיבה במהירות. השופט העניק לתרנגולים כדור עונשין לא מוצדק לאחר טענה לנגיעת יד של מאבוקה, הארי קיין ניגש לנקודה הלבנה והשלים צמד. 2:5 לטוטנהאם

דקה 61, ביצוע מופלא של הירוקים נפסל. סאן מנחם מרים כדור מסובב לרוקאביצה, שבועט מהאוויר וכובש, אך הקוון מרים את הדגל בעקבות נבדל של כמה סנטימטרים.

מוחמד אבו פאני, הארי קיין | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

דקה 70, חילוף במכבי חיפה. גונסוואי דוניו עולה להופעת בכורה עם הספרה 23. ברק בכר מוותר על בלם ומוציא את עופרי ארד.

דקה 72, טוטנהאם עולה ל-2:6 בקלות רבה. ברחוויין מנער את חבשי, מכניס כדור מצוין להארי קיין שמקפיץ מעל ג'וש כהן ומשלים שלושער. הכוכב האנגלי יוצא לאחר השער ומפנה את מקומו לסרחיו רגילון, הרכש מריאל מדריד.

דקה 90, מכבי חיפה מסיימת את דרכה באירופה בצורה מבישה. כדור עונשין נוסף לתרנגולים, דלה עלי המחליף ניגש לנקודה הלבנה וקובע 2:7 לטוטנהאם בסיום.

הרכבים

טוטנהאם: ג'ו הארט, מאט דוהרטי, דייויסון סאנצ'ס, טובי אלדרווירלד, בן דייוויס, הארי ווינקס, פייר אמיל הויביירג (מוסא סיסוקו), ג'ובאני לו צ'לסו (דלה עלי), סטיבן ברחוויין, לוקאס מורה, הארי קיין.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, בוגדן פלאניץ', עופרי ארד (גונסוואי דוניו) , עאיד חבשי, סאן מנחם, נטע לביא, מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה, צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי