Sport1 Banner

בכר לקח אחריות: "אפשר היה להפסיד 2:0, אבל זו לא מכבי חיפה"

סאן מנחם, לוקאס מורה | Sebastian Frej/MB Media / Contributor

תחושות קשות אצל הירוקים אחרי ה-7:2 לטוטנהאם: "קיבלנו בראש, אך באנו לנצח". פלאניץ' רשם משחק בלהות וזכה לביקורת. בעקבות הקדמת סגירת החלון, שחר יצטרך להכריע בנוגע לשועה וצירוף טוואטחה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

תחושות קשות במכבי חיפה אחרי ה-7:2 הכואב שהקבוצה ספגה אתמול (חמישי) מול טוטנהאם בלונדון במסגרת פלייאוף העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית – התבוסה הגדולה ביותר של המועדון באירופה בכל הזמנים. הקבוצה נחתה הערב בישראל, ומעבר לעובדה שהירוקים הפסידו הזדמנות להרוויח כארבעה מיליון יורו, הם חזרו לסגר כללי ולא יורשו להתאמן עד שהממשלה תשנה את ההחלטה התמוהה שלה, ובמועדון מחכים להתפתחויות.

מי שלקח את האחריות על ההפסד הוא מאמן הקבוצה, ברק בכר, שעלה עם תוכנית משחק התקפית ושילם על כך ביוקר. הירוקים עלו למשחק בכוונה להפעיל לחץ על טוטנהאם, אך כבר אחרי דקה וחצי של כדורגל נענשו על ידי הארי קיין, ומשם לא הצליחו לחזור למשחק.

מעבר לכך, משחק ההגנה גרם למבוכה רבה. סרטונים של שחקני חיפה מובכים על ידי התקפת טוטנהאם רצים ברחבי הרשת, ומי שספג ביקורת קשה הוא בוגדן פלאניץ', בלם הרכש שהגיע בקול תרועה מסטיאווה בוקרשט והיה אחראי באופן אישי למספר שערים אמש עם טעויות קריטיות.

הארי קיין, בוגדן פלאניץ' | Adam Davy – Pool/Getty Images

"זה היה נראה רע מאוד", הודו בקבוצה, אך עם זאת, לא התעלמו מפערי האיכות האדירים. "שיחקנו נגד קבוצה של חצי גמר צ'מפיונס, הם בטעות בליגה האירופית. באנו לנצח וקיבלנו בראש. לא באנו לשחק בונקר או להפסיד בכבוד, באנו לשחק פתוח ולנצח וקרו שני דברים: היינו רכים מאוד והם היו יעילים מאוד. אפשר היה להפסיד 2:0 ולא לעבור את החצי, אבל זו לא מכבי חיפה", אמר גורם במועדון לאחר המשחק והוסיף: "אם היינו צריכים לשחק נגדם שוב היום, היינו משחקים אותו דבר. ברק בכר קיבל החלטה מושכלת – לחזור ל-DNA של מכבי חיפה, משמע לשחק התקפי ופתוח במטרה לנצח בכל משחק".

הקבוצה נחתה הערב בישראל והתקבלה על ידי אוהדים שחיכו לה בנתב"ג. מי שלא המריאו בחזרה הם מוחמד אבו פאני, נטע לביא, סאן מנחם ועופרי ארד, שנשארו במלון ויטוסו למחנה האימונים של נבחרת ישראל בסקוטלנד.

נטע לביא ביקש להגיב לתמיכת הקהל הירוק ועשה זאת באמצעות הרשתות החברתיות של המועדון: "בדיוק כשהגעתי למלון בסקוטלנד, קיבלתי את התמונה המרגשת הזו. תמונה של אוהדים שאחרי ערב לא פשוט, בחרו לעזוב את המשפחות שלהם בערב חג ובאו לתמוך בשחקנים בדרך חזרה לחיפה. אין לכם מושג כמה זה מרגש לדעת שאתם מאמינים בנו. זה נותן לנו המון כח, רצון ומוטיבציה לעשות הכל בשביל להחזיר לכם. תודה ענקית ממני ומכל השחקנים. אתמול עשינו הכל, באנו לשחק התקפי ולנצח, זה הדנ"א של המועדון שלנו. שילמנו מחיר, מהטעויות נלמד ועם הביקורת נתמודד. נכון התוצאה לא פשוטה, אבל זו דרכנו – להגיע לנצח בכל מגרש ונגד כל קבוצה. התחושה שאתם איתנו מחזקת, אתם חסרים לנו כל כך. בדרך שאנחנו עושים יש חור גדול ביציע. החיזוק והתמיכה שלכם היום הם משהו שלא מובן מאליו, משהו מיוחד ששייך לנו ולכם, נעשה הכל להחזיר לכם. הכל".

לאחר החזרה לישראל, בחיפה יצטרכו לקבל שתי החלטות משמעותיות בגזרת הרכש. הראשונה היא בנוגע לטאלב טוואטחה. המגן השמאלי מוכן לחזור לקבוצת נעוריו עבור המחיר הנכון, ובכרמל מקווים שלודוגורץ תסכים לשחררו בחינם. אגב, הקבוצה הבולגרית עלתה אמש לשלב הבתים של הליגה האירופית אחרי שגברה על יריבת מכבי תל אביב בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, דינמו ברסט.

ברק בכר | Adam Davy/PA Images via Getty Images

ההחלטה השנייה היא באשר לירדן שועה. נשיא המועדון יעקב שחר ממשיך לנהל שיחות עם בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, שאינו מתכוון לשלם את דמי ההעברה המלאים. ההחלטה של פיפ"א אמש להקדים את סגירת חלון ההעברות בישראל בעקבות הסגר, גרמה לירוקים לזרז את קבלת ההחלטות וכעת יצטרכו להחליט אם להתפשר על המחיר, כשגם אופציית ההשאלה לבני יהודה עדיין עומדת על הפרק.

במהלך השבועות האחרונים דובר על רצון לצרף שחקן התקפה נוסף על חשבונו של שועה, אבל נראה כי אי הוודאות בנוגע לחידוש הליגה וההדחה מהמפעל האירופי תשאיר את הירוקים ללא שחקן התקפה נוסף.

ירדן שועה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי