שוער סלביה פראג לספורט1: "טוב שהמשחק לא בטרנר"

קובאר. הזריקה אמורה לעזור
קובאר | צילום: דני מרון

פרמיסל קובאר, אקס הפועל חיפה וכיום השוער השני של אלופת צ'כיה, מדבר לפני באר שבע (19:50, ספורט3): "בטוח שננצח". על התקופה בישראל: "טל בנין לא אהב אותי". וגם: ערן זהבי ונבחרת ישראל

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תחל הערב (חמישי) את דרכה בשלב הבתים של הליגה האירופית, כאשר תארח את סלביה פראג (19:50, שידור ישיר בספורט3). מי שיחזור לישראל אחרי מספר שנים הוא אקס הפועל חיפה ושוערה השני של היריבה הצ'כית, פרמיסל קובאר. רגע לפני ההתמודדות המסקרנת, הוא התפנה לראיון מיוחד לספורט1 בו דיבר על סיבת עזיבתו, יחסי הכוחות, השפעת הקורונה ומעמדו בקבוצה.

"הייתה לי תקופה נהדרת בהפועל חיפה", סיפר הצ'כי. "האנשים בישראל היו מאוד נחמדים אליי. העונה הראשונה (2014/15, ת.ח) הייתה טובה מאוד. נאבקנו על ההישארות והצלחנו לשרוד במשחק האחרון. בעונה השנייה הייתה ירידה מסוימת כי החלפנו את המאמן", התייחס השוער לתקופתו במדי הקבוצה מהכרמל.

"בא מאמן חדש והתחילו קצת בעיות. עזבתי לבסוף כי לא הייתי כשיר לחלוטין. זה יצר בעיה גדולה ולא יכולתי ממש לשחק ולתת את ה-100% שלי. הייתי קצת מאוכזב כי המשפחה שלי אהבה את החיים בחיפה. אלו החיים. יחסיי עם יואב כץ היו נהדרים. כשעזבתי ישבתי איתו והוא שילם לי את כל החוזה שלי. הוא אמר לי סע הביתה ותבריא, אני אשלם לך על הטיפולים ובתי החולים".

קובאר. סוף סוף מקבל תמיכה בקבוצה
קובאר | צילום: ערן לוף

"למה עזבתי? אני לא יכול לדעת בוודאות, אבל לדעתי הייתה למאמן טל בנין בעיה אחת איתי. לדעתי הוא לא אהב אותי, אבל ככה זה. לפעמים מאמן חושב דבר חיובי או שלילי על שחקן מסוים. היו לי יחסים טובים עם מאמן השוערים אבי פרץ שהביא אותי לכאן ואנחנו עד היום שומרים על קשר. הוא עובד בנבחרות הצעירות של ישראל. לאחר מכן הגיע מאמן שוערים חדש שאני לא זוכר את שמו ומהרגע הראשון לא הרגשתי שאני זוכה לתמיכה ממנו. זו הייתה הנקודה לדעתי שסיימתי שם. אם זה היה תלוי בי – ברור שהייתי ממשיך".

אתה בקשר עם שחקנים?
"ביום ראשון דיברתי עם השוער ניב אנטמן, ששיחק איתי בהפועל חיפה והיום הוא בהפועל רעננה. כל שבוע בערך אנחנו מדברים. הפעם שוחחנו על ב"ש והוא עדכן אותי קצת על הקבוצה. אני גם בקשר עם הבלם טאדאס קיאנסקאס ששיחק עד השנה שעברה בישראל בליגה השנייה. אני חושב שהוא סיים את הקריירה והוא משמש כמנהל מקצועי בליטא כיום. אני זוכר לא מעט שחקנים. אם זה אופק פישלר, אור אוסטוינד שהיה קשר מצוין".

לא תוכל להיפגש איתם הפעם.
"הייתי שמח לפגוש פה חברים במצב נורמלי, אבל בגלל הקורונה זה מצב רע לעשות זאת. אני מקווה שבשנה הבא אוכל לחזור לפה".

טל בנין
טל בנין | דני מרון

מאז עזב את הפועל חיפה, קובאר הספיק לשחק תקופה קצרה בליגה הבולגרית במדי צ'ארנו מורה וארנה, כשמיד לאחר מכן עבר לשחק במדי האלופה הצ'כית, שם הוא מתפקד עד היום כשוער השני.

"לפני שחתמתי פה מאמן השוערים לקח אותי לשיחה והבהיר לי שזו קבוצה גדולה ושרוצים לצרף אותי בשל האופי שלי. הוא אמר לי שאהיה השוער השני. עד ההגעה לסלביה לא זכיתי בתארים ורציתי לחוות את זה. מאז שהגעתי לפה, לקחתי שני גביעים, סופר קאפ אחד ושלוש אליפויות. הגעתי לפה בלי תארים ופתאום יש לי שישה".

אתה בן 35, מה התוכניות הלאה?
"בסוף השנה הנוכחית אני מסיים את החוזה שלי כאן ואנחנו מדברים על חתימה על חוזה לעונה אחת נוספת. לאחר מכן, אני מאמין שאקבל איזשהו תפקיד במועדון ועל כך אנחנו מדברים. העונה הבאה אולי תהיה האחרונה שלי כשחקן".

קובאר. כמובן שאעדיף ניצחון צ'כי
קובאר | צילום: ערן לוף

איך תשפיע סיטואציית הקורונה עליכם? הליגה הצ'כית נעצרה.
"בקבוצה הבוגרת בסך הכל המצב טוב. יש לנו שני חולים, כשאחד מהם (תומאש הולש) כבר יצא שלילי השבוע אבל הוא לא יכול לשחק. בקבוצה הצעירה של סלביה התגלו 20 שחקנים כחיוביים לנגיף, אבל הם הופרדו מאיתנו לחלוטין. הליגה אמנם נעצרה לפני שבוע, אבל הקבוצות המקצועניות בשתי הליגות הבכירות יכולות להתאמן בצורה רגילה. המשחק האחרון שלנו היה במסגרת הליגה ממש לפני היציאה לפגרת הנבחרות. אנחנו במצב יותר טוב מב"ש כי שמעתי ששם היו שבעה שחקנים חיוביים לפחות ועוד אנשים מהצוות כמו יוסי אבוקסיס, כך שהם לא התאמנו בצורה סדירה. התעדכנתי שהם חזרו להתאמן בתחילת השבוע. אני זוכר שעוזר המאמן אליניב ברדה היה החלוץ של הקבוצה כששיחקתי בהפועל חיפה. אני עדיין עוקב אחרי הליגה בישראל בשנים האחרונות ויודע שב"ש לקחו כמה אליפויות ברצף. אני יודע שברק בכר עבר לאמן את מכבי חיפה".

מה אתם יודעים על הקבוצה הנוכחית של ב"ש?
"אני מכיר כמה שחקנים. אוהד לויטה השוער היה במכבי חיפה כשהייתי בישראל ושמעתי שהוא היה חיובי גם כן לקורונה. אני מכיר את הקפטן הפורטוגלי מיגל ויטור, שהוא שחקן נהדר עם הרבה ניסיון. השחקן הכי טוב הוא מספר 10, ז'וסואה. אני עוד קורא אתרים בישראל".

ב"ש גברה כבר על קבוצה צ'כית אחת, ויקטוריה פלזן.
"אני מאמין שאנחנו נשחק יותר טוב מהם. הם (פלזן) לא בכושר טוב. צפינו במשחק בין הקבוצות ואני בטוח שנשחק טוב יותר וננצח במשחק הזה. זה טוב עבורנו שהמשחק לא משוחק בב"ש אלא באצטדיון מושבה. אני זוכר ששיחקתי בטרנר וזה היה קשה עבורנו עם כל הקהל שלהם וכו'. העונה הראשונה שלי בישראל הייתה שב"ש חנכה את האצטדיון. הוא היה מלא והיינו תחת לחץ מפתיחת המשחק. זה יתרון שהמשחק לא משוחק שם".

אליניב ברדה
אליניב ברדה | הפועל באר שבע, רשמי

מי הפייבוריטית בבית הזה? איך אתה רואה את הסיכויים?
"כמובן שלברקוזן צריכה לסיים במקום הראשון וגם ניס קבוצה טובה. אנחנו צריכים לקחת שלוש נקודות מב"ש במשחק הראשון כי אנחנו רוצים להיאבק על המקום השני. יש לנו ניסיון מהעונה שעברה ששיחקנו בליגת האלופות. שיחקנו מול ברצלונה לדוגמה, והיינו שם חסרי מזל בכמה רגעים. יש לנו קבוצה נהדרת עם הרבה ניסיון".

מה החוזקות של סלביה?
"אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לשחק כקבוצה. להרבה קבוצות יש שחקנים בודדים טובים אבל אנחנו משחקים אחד עבור השני. אנחנו מאוד חזקים מבחינת הכושר הגופני, בכל משחק אנחנו רצים משהו כמו 120 ק"מ. אני חושב ששברנו שיא חדש בליגת האלופות עם 126 ק"מ למשחק. אם נרוץ כל המשחק, אז נוכל להפעיל לחץ על ב"ש מהדקה הראשונה. הרבה קבוצות מתעייפות בדקה ה-70 אבל אנחנו לא".

בנושא אחר, לא מזמן ראינו את המשחק בין ישראל לצ'כיה. מה הרשמים שלך?
"זה העלה בי זיכרונות כי המשחק היה בסמי עופר שם שיחקתי. סלביה שלחה משהו כמו שישה-שבעה שחקנים להתמודדות הזאת אז סיפרתי לחברים שלי בחדר ההלבשה לאחר מכן ששיחקתי שם בתקופה שלי בישראל. לגבי המשחק? אנחנו ניצחנו אבל היה לנו קצת מזל בגלל הטעות של אופיר מרציאנו בגול הראשון. ראיתי במשחק את ערן זהבי והוא שחקן מדהים. אני עוקב אחר הגולים שלו ואני יודע שהוא שיחק בסין אחרי שהוא עזב את מכבי תל אביב. לגבינו? הנבחרת הצ'כית מתחדשת, המון שחקנים התחלפו ונבנית פה נבחרת צעירה שצריכה קצת זמן. זה טוב עבורנו שהיורו נדחה בשנה כך שיהיה לנו זמן להשתפר ואני מאמין שנהיה טובים".

ערן זהבי חוגג | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי