דוניס: "יכולים לעלות ל-32 האחרונות", פרץ: "עברתי תקופה מבאסת"

גאורגיוס דוניס | מכבי תל אביב, רשמי

מאמן מכבי ת"א דיבר לקראת קרבאח במשחק הפתיחה של שלב הבתים של הליגה האירופית, לא הוריד ציפיות ודיבר על הרחקתו וגם על פשיץ' והרננדס (חמישי, 21:50, ספורט3). הקשר שהחלים מקורונה: "מרגיש מצוין"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

שלוש שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שמכבי תל אביב שיחקה בשלב הבתים של הליגה האירופית בפעם האחרונה. מחר (חמישי) היא תחזור להתמודד במפעל השני בגודלו של אופ"א , כאשר תארח באצטדיון בלומיפלד את קרבאח, אלופת אזרבייג'ן, למשחק במסגרת המחזור הראשון של שלב הבתים (21:50, שידור ישיר בספורט3).

מאמן הצהובים, גאורגיוס דוניס ערך היום מסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות המסקרנת יחד עם דור פרץ, אך המאמן לא יהיה זה שיעמוד מחר על הקווים בשל הרחקתו בשני צהובים בגומלין נגד רד בול זלצבורג בפלייאוף ליגת האלופות, והיווני יצפה במשחק מהיציע. מי שידריך את מכבי ת"א יהיה עוזרו, מאקיס אנגליאס. לאחר המשחק מול קרבאח, האלופה תיכנס לרצף משחקים עמוס וקשוח כאשר כבר ביום ראשון היא תארח את הפועל באר שבע בליגה. בחמישי הבא היא תפגוש סיבאספור בטורקיה למשחק השני של הליגה האירופית, וביום שני הבא מכבי חיפה תמתין לה בסמי עופר למשחק העונה.

דוניס דיבר על ההכנה ללא חמשת שחקני הנבחרת, שהתאמנו בנפרד: "אני חושב שהשבועיים האחרונים היו טובים עבורנו, כי חוץ משחקני הנבחרת שאר השחקנים התאוששו מההידבקות בקורונה והתאמנו. השחקנים עבדו קשה על נושא הכושר. זה נכון שאיבדנו כמה שחקנים לנבחרת וזה קשה כי כשהם חזרו הם לא התאמנו איתנו עד היום. רק היום הם חזרו להתאמן איתנו כקבוצה והם מוכנים למשחק מחר. כל השחקנים שהיו בנבחרת כשירים לפתוח בהרכב".

דוניס. "יכולים לעלות ל-32 האחרונות" | מכבי תל אביב, רשמי

אלכסנדר פשיץ' ולואיס הרננדס: "בחרנו בשחקנים האלה כי אנחנו מאמינים ביכולות שלהם. לכל אחד בעמדה שלו יש יכולות שיעזרו לנו. הרננדס יותר מוכן מבחינת כושר כי הוא עשה הכנה עם מלאגה והוא זמין למחר. פשיץ' צריך טיפה יותר זמן. הוא עובד בכל יום, אבל אני מאמין שהוא צריך עוד קצת זמן".

השחקנים שלא התאמנו בגלל הקורונה: "אם אנחנו מסתכלים על כמה שחקנים אחרי הקורונה, חלק מהם היו ללא תסמינים והם עובדים טוב מאוד באימונים. חלק מהם מרגישים יותר עייפים. כל שחקן נמצא בסיטואציה אחרת, חלק מוכנים לשחק. נצטרך להחליט מי הם ה-11 השחקנים שיכולים להילחם ולבוא לנצח את המשחק. אני חושב שאנחנו מוכנים ואני קיבלתי את ההחלטות שלי".

"קרבאח זו קבוצה רצינית מאוד", המשיך המאמן היווני. "יש להם הרבה ניסיון והם שיחקו הרבה פעמים בליגה האירופית ובליגת האלופות. ניתחנו אותם, זו קבוצה מאוד מאוזנת וחזקה מבחינה הגנתית והתקפית. אנחנו מצפים למשחק קשה מאוד".

לואיס הרננדס | מכבי תל אביב / רשמי

"המטרה הגדולה שלנו הייתה להגיע לשלב בתים אירופי", סיפר דוניס. "הסיטואציה שהייתה לנו מול זלצבורג הייתה מאוד מורכבת. השגנו את המטרה הראשונה שלנו כשהעפלנו לשלב הבתים של הליגה האירופית. בכל משחק נבוא להילחם כדי לקחת נקודות. אני מאמין שאם נשחק טוב אנחנו יכולים לעלות לשלב 32 האחרונות, אבל צריך ללכת צעד אחר צעד. אנחנו חושבים רק על המשחק מחר בינתיים. אנחנו מאמינים בעצמנו ויש לנו הרבה מטרות. אנחנו צריכים להתחיל טוב את הליגה האירופית וחייבים לנצח את המשחק הראשון, שהוא בבית שלנו".

על כך שלא יוכל לעמוד על הקווים: "זה חשוב מבחינתי שהשחקנים יהיו מוכנים גם ככה. למאקיס יש הרבה ניסיון. אני מאמין שהשחקנים יעשו עבודה טובה. זה קשה לשבת בחוץ, אבל זה מלמד אותי שבפעם הבאה אני צריך להיות זהיר בתגובות שלי".

דור פרץ, שהחלים מקורונה, סיפר: "אני מרגיש מצוין, ברוך השם. עברתי תקופה מבאסת, אין ספק. פלייאוף ליגת האלופות היה רגע גדול שיכולנו להשתתף פה, גם במשחקי הנבחרת, אבל זה לא בשליטתנו. הקורונה מסתובבת בינינו וזה פגע בנו ברגע מכריע, אבל אין מה לעשות. מחר נחזור וננסה לעשות את טוב ביותר שביכולתנו. מבחינתי הטוב ביותר זה שנגיע ממושמעים טקטית, נעשה את העבודה שהמאמן רוצה שנעשה ונביא את התוצאות שאנחנו מצפים מעצמנו. אני חושב שאם נהיה ממושמעים זה יעשה את העבודה שלנו".

"עברתי תקופה מבאסת". דור פרץ | מכבי תל אביב, רשמי

איך חוזרים לקצב אחרי לא מעט זמן בלי משחקים רשמיים: "עשינו מעין טרום עונה באופן משני בגלל המצב שהיה. עשינו כל שיכולנו לעשות כדי לחזור לכושר הכי טוב שיש. כל השחקנים שנדבקו לא שיחקו משחק רשמי מאז, אבל זה לא תירוץ. אנחנו רוצים לבוא ולעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים, וזה מתחיל במשחק מחר. אחר כך נמשיך צעד אחרי צעד".

איך הקורונה השפיעה עליו: "גם אנחנו עד עכשיו חווים את ה'נעלם' הזה. בשבוע הראשון יש איזו עייפות שמאוד קשה להתגבר עליה באימונים. עם הזמן היא מתפוגגת ואנחנו חוזרים לעצמנו. יש שחקנים שלקח להם קצת יותר זמן להתאושש וכאלה שפחות, אבל לשמחתנו כולם מוכנים לשחק וזה מה שחשוב. אני עוטה מסיכה ולא מסתובב יותר מדי, למרות שחליתי כבר. לשמור על ההנחיות זה מאוד חשוב. אני לא רוצה לקחת סיכון ולחלות פעם שנייה". ".

כמה היה קשה לו לראות מהצד את הנבחרת בלעדיו במשחק הגורלי מול סקוטלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו: "הייתי רוצה להיות שם ולעשות את הכי טוב שאני יכול כדי לעזור לחברים שלי. התפללתי מהבית, אבל הפסדנו. אני מקווה שיהיו פעמים נוספות".

שחקני מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

לשחק ללא קהל בקמפיין אירופי: "בכללי, לשחק בלי קהל זו תחושה קשה. במשחקים כאלה של הליגה האירופית ובאירופה, הקהל תמיד דוחף אותנו והאווירה יוצאת מן הכלל, אבל זה המצב. אני בטוח שיעודדו אותנו מהבתים ונעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים במגרש כדי לנסות להמשיך את הקמפיין האירופי כמה שיותר".

על כך שלא התקיימו משחקי אימון: "זה משמעותי, כי דינמיקה של משחק שונה מכל אימון אחר. משחק זה משהו אחר, אבל כמו שאמרתי מקודם – שום תירוץ לא יתקבל מחר. לא בגלל ההכנה ולא בגלל שלא היו משחקי אימון. אנחנו באים כדי להמשיך את המסע הזה ולהגיע כמה שיותר רחוק".

דוניס ופרץ. הצהובים מתחילים את המסע האירופי | מכבי תל אביב, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי