רפאלוב מול צ'יבוטה, אבו חנא נגד לסטר וגם דאבור: הליגה האירופית נפתחת

ליאור רפאלוב | Jef Matthee/DeFodi Images via Getty Images

שלב הבתים של המפעל ייפתח בחמישי (שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1) עם שלל ליגיונרים, ביניהם גם עוואד, שמיר ופרץ. בנוסף, סלטיק תפגוש את מילאן, טוטנהאם מול לינץ וארסנל מול ראפיד

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגה האירופית ייצא לדרך מחר (חמישי) עם לא פחות מ-24 משחקים בשתי פעימות, כולל שתי הנציגות של הכדורגל הישראלי – מכבי תל אביב האלופה ומחזיקת הגביע הפועל באר שבע ולא מעט ליגיונרים. מילאן שנראית מצוין, כאחת הפייבוריטיות לזכייה בתואר, תפגוש את סלטיק למשחק חוץ לא פשוט (חאתם עבד אלחמיד ייעדר, ניר ביטון בספק). טוטנהאם של ז'וזה מוריניו, שכבר זכה בתואר פעמיים בעבר, תתארח באוסטריה נגד לאסק לינץ. ארסנל שהגיעה לגמר לפני שנתיים תתארח אצל ראפיד וינה. עוד משחק מרתק יפגיש בין נאפולי לאלקמאר.

בגזרת הליגיונרים, ב-19:45 בספורט4 (ישיר בחגיגה אירופית) לך פוזנן של מוחמד עוואד תפגוש את בנפיקה. כמו כן, עדן שמיר וסטנדרד ליאז' ישחקו מול ריינג'רס. בנוסף, לברקוזן תשחק מול ניס במשחק הנוסף בבית של הפועל ב"ש.

ב-21:50 בספורט4 (ישיר בחגיגה אירופית) הופנהיים ומואנס דאבור יפגשו את הכוכב האדום בלגרד. בנוסף, זוריה של ג'ואל אבו חנא ומקס גרצ'קין יפגשו לקרב ענק את לסטר סיטי, ליאור רפאלוב יפגוש יחד עם אנטוורפן את לודוגורץ של מאוויס צ'יבוטה, ואליאל פרץ ו-וולפסברגר ישחקו מול צסק"א במוסקבה. בבית של מכבי ת"א, ויאריאל תשחק מול סיבאספור.

מואנס דאבור | Matthias Hangst/Getty Images

לאסק לינץ – טוטנהאם (22:00, שידור ישיר בספורט1)

הקבוצה של ז'וזה מוריניו מגיעה למשחק לאחר משחק סוער ביום ראשון כשהובילה 0:3 נגד ווסטהאם ושיחקה נהדר עד לדקה ה-82 אך לבסוף ספגה שלושה שערים ונאלצה להסתפק בנקודה. המאמן רוצה לזכות בתואר בפעם השלישית בקריירה אחרי שעשה זאת במדי פורטו (2002-03) ומנצ'סטר יונייטד ב-2016-17.

מוריניו העלה פוסט ברשתות החברתיות עם שלושה כדורים וכתב: "מה הם מסמלים? את שלושת השערים שספגנו? את שלושת השערים המדהימים שכבשנו? אולי את שתי הזכיות בליגה האירופית שיש לי בכיס והשלישית שאני רוצה להילחם עליה"?

הפורטוגלי לא הסכים לגלות את ההרכב שישחק מחר. "השחקן היחיד שאני יכול לאשר שיפתח מחר בהרכב הוא דווינסון סאנצ'ס שיישב כאן לידי במסיבת העיתונאים, אבל אל תשאלו אותו על השער העצמי שכבש", אמר בחיוך. לוקאס מורה פתח על הספסל ביום ראשון וככל הנראה יזכה למקום ב-11. גארת' בייל צפוי לשחק יותר דקות אם כי ככל הנראה יתחיל שוב על הספסל. אריק דייר הפצוע ייעדר וככל הנראה גם ג'ובאני לו צ'לסו.

עוד אמר מוריניו: "אני מאמין שאם נוביל 0:3 בדקה ה-80 גם בעוד 50 משחקים זה לא יקרה לנו שוב ואני לא רוצה להפריז במשחק הזה וליצור סיפור". אנחנו פשוט צריכים להגן טוב יותר במצבים הנייחים.

"אנחנו רוצים לזכות בתואר העונה, עכשיו מתחילה הליגה האירופית, כאן מתחיל המסע שלנו", אמר בן דייויס. "כל קבוצה שהגיעה לשלב הבתים היא קבוצה טובה, אנחנו מודעים ליכולת שלה וראינו קטעי וידאו שלה". המגן גם התייחס למשחק ביום ראשון: "היה קשה לקבל את מה שקרה אבל נסתכל על החיובי – הבקענו שלושה שערים מדהימים ושיחקנו טוב".

היריבה האוסטרית לאסק לינץ' שסיימה במקום הרביעי במדינתה, הודחה בשנה שעברה בשלב שמינית הגמר על ידי מנצ'סטר יונייטד. בכל מקרה הקבוצה הצנועה פיתחה מעין מסורת בשנים האחרונות כשזו העונה השלישית ברציפות שלהם במפעל. אסור לשכוח שהאוסטרים הדהימו את ספורטינג ליסבון בפלייאוף עם 1:4.

גארת' בייל. ישחק יותר הפעם? | Matt Dunham/PA Images via Getty Images

ראפיד וינה – ארסנל (19:55, שידור ישיר בספורט2)

התותחנים, שהפסידו במשחק הליגה האחרון שלהם 1:0 למנצ'סטר סיטי, יקוו לפתוח ברגל ימין את הקמפיין האירופי מול יריבה נחותה משמעותית על הנייר בדמות האוסטרים. המשחק הזה אמור להיות משחק הבכורה של תומאס פארטיי בהרכב של ארסנל, אחרי שערך את הופעתו הראשונה מול הסיטיזנס כשנכנס כמחליף. הקשר הגנאי שהגיע מאתלטיקו מדריד יקבל את הצ'אנס. אך דווקא בהתקפה מיקל ארטטה מתכנן להעניק מנוחה לפייר אמריק אבומיאנג ולתת את הקרדיט לאדי אנקטייה הצעיר. גם ניקולא פפה אמור לעלות ב-11.

פייר אמריק אובמיאנג | Alex Livesey/Getty Images

סלטיק – מילאן (22:00, שידור ישיר בספורט2)

זו הפעם הראשונה בה נפגשות שתי קבוצות הפאר בליגה האירופית. המשחק הזכור ביותר ביניהן היה בשלב רבע גמר ליגת האלופות כאשר מילאן הצליחה לעבור את הסקוטים רק בהארכה בסן סירו בזכות שער ענק של קאקה ב-2006-07, אותה עונה שהסתיימה עם זכייה בגביע עם האזניים הגדולות. הקבוצה של סטפנו פיולי מגיעה למשחק במצב רוח נהדר אחרי 1:2 גדול בדרבי על אינטר ומאזן מושלם בסרייה א'.

אנטה רביץ' ימשיך להיעדר בשל פציעה כאשר לאו דוארטה אמנם אובחן כשלילי לקורונה אך הוא נותר מחוץ לסגל בכל זאת. זלאטן איברהימוביץ' נמצא בכושר שיא עם חמישה שערים בשלושה משחקים העונה והוא לא צפוי לנוח. בינתיים באיטליה דווח כי הקאן צ'להאנולו דורש ממילאן 6.5 מיליון יורו לעונה בעבור חידוש חוזהו שמסתיים בתום העונה. הקשר ייעדר מהמשחק מחר בכל מקרה

בשורות הסקוטים, השגריר חאתם עבד אלחמיד ייעדר מכיוון שאובחן כחולה קורונה עוד עם נבחרת ישראל. גם ניר ביטון כזכור נדבק בנגיף, אך נמצא בספק לאחר שהתאושש. סלטיק מגיעה למשחק לאחר הפסד מאכזב 2:0 למוליכה ריינג'רס בליגה הסקוטית, הפסד הבכורה שלה העונה.

נראה לכם שהוא ינוח? | Miguel MEDINA / AFP) (Photo by MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

נאפולי – אלקמאר (19:55)

מחזיקת הגביע האיטלקי הביסה את אטאלנטה ביום שבת והיא מגיעה למשחק בכושר טוב מאוד. המאמן ג'נארו גאטוסו אמנם רוצה לפתוח את שלב הבתים ברגל ימין אך הבהיר כי ייבצע שינויים בהרכב: "אבצע שלושה או ארבעה שינויים. כשהייתי מאמן מילאן נהגתי להחליף שבעה או שמונה שחקנים וכעת יש לי גם רעיון אבל התמתנתי, עלינו לבחור נכון". לורנצו אינסינייה חזר מפציעת שריר אך עדיין לא יישחק.

 "אנחנו יודעים מה היה עלינו להקריב כדי להגיע בשנה שעברה לליגה האירופית. זה מפעל חשוב עבורי, עבור השחקנים ועבור המועדון ואנחנו חייבים להעפיל לשלב הבא".

ההולנדים סובלים ממכת קורונה עם לא פחות מ-13 שחקנים חיוביים, ולגאטוסו זה מזכיר את מה שקרה נגד יובנטוס. "הפחד קיים, כפי שהיה נגד גנואה, אבל עלינו להמשיך. מי שצריך לקבל החלטות – יקבל אותן". אלקמאר פתחה את העונה בליגה עם לא פחות מארבע תוצאות תיקו.

ג'נארו גאטוסו
ג'נארו גאטוסו | Emilio Andreoli/Getty Images

הופנהיים – הכוכב האדום בלגרד (22:00)

הקבוצה של מואנס דאבור רשמה שני הפסדי ליגה רצופים מאז ה-1:4 המדהים על באיירן מינכן אלופת אירופה. הגרמנים, עדיין ללא החלוץ אנדריי קראמריץ' שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה, יקוו לפתוח את העונה האירופית ברגל ימין. חלוץ נבחרת ישראל שעלה מהספסל ביום שבת (שולב רק בדקה ה-79), צפוי לשוב ל-11 בטורניר אותו הוא מכיר מצוין. במדי סביליה אשתקד כבש שלושה שערים ועונת השיא שלו הייתה ב-2018-19 אז הרשית שמונה פעמים בעשרה משחקים. עונה קודם לכן הגיע עד לחצי הגמר עם רד בול זלצבורג והודח על ידי מארסיי.

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Lukas Barth-Tuttas/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי