שחקני הנבחרת בסגל, טננבאום: "ממוקדים ובטוחים ביכולת שלנו"

אדוארדו גררו, דניאל טננבאום, שרן ייני | דני מרון

מכבי ת"א תחל את דרכה בשלב הבתים של הליגה האירופית מול קרבאח (החל מ-21:50, ספורט3), לבית המלון הגיעו גם ייני, גולסה, טיבי, קארצב וקנדיל. הרננדס וגררו בתמונת ההרכב, השוער אמר בברזיל: "ננסה לפתוח חזק"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי פתיחת עונה צולעת בליגה וכשנגיף הקורונה היכה בה ושיבש את הניסיון שלה להעפיל לליגת האלופות, מכבי תל אביב תפתח הערב (חמישי החל מ-21:50, ספורט3) את שלב הבתים בליגה האירופית במשחק נגד קרבאח באצטדיון בלומפילד.

לאלופת ישראל מצפים שישה משחקים תוך לא פחות מ-17 ימים והצהובים ניצלו את השבועות האחרונים בזמן הסגר להתאוששות והכנות לקראת המשחק, השחקנים שאובחנו כחולים התאוששו ושני שחקני רכש חדשים בעמדות הבלם והחלוץ הגיעו וכעת נותר לראות איך המאמן גאורגיוס דוניס, יחבר את הפאזל.

בסגל הקבוצה למשחק הערב נמצאים גם חמשת שחקני נבחרת ישראל, אייל גולסה, שרן ייני, איתן טיבי, מאור קנדיל ועדן קארצב. למרות העובדה שגם אתמול התאמנו בנפרד מיתר חבריהם לאור החשש שאולי נדבקו בקורונה במהלך שהותם בנבחרת, החמישה נמצאים עם שחקני מכבי תל אביב בבית המלון בהתכנסות לקראת המשחק ומבחינת המאמן גאורגיוס דוניס, שלא יעמוד על הקווים הערב, הם כשירים ונמצאים בכוננות.

טיבי וקארצב ליד זהבי, שנמצא חיובי לנגיף עם חזרתו להולנד | מאור אלקסלסי

לפני שריקת הפתיחה, דניאל טננבאום דיבר בברזיל והתייחס להכנות לקראת ההתמודדות ונגיף הקורונה, ממנו כאמור סבלו הצהובים. השוער, שיערוך בכורה שלו בשלב הבתים, סיפר על הדרך שעברה הקבוצה: "היינו קרובים מאוד להעפיל לליגת האלופות, אבל הודחנו על ידי רד בול זלצבורג בשלב הפלייאוף. מאז, עבדנו קשה על מנת להגיע מוכנים למשחקים מול קרבאח, סיבאספור ו-ויאריאל".

על כך שהקבוצה נאלצה להסתדר ללא כמות גדולה של שחקנים אשר חלו בנגיף הקורונה, אמר טטנבאום: "כל מי שחלה כבר הספיק להתאושש. אנחנו ננסה להתחיל בצורה הכי חזקה שיש ונעשה כמיטב יכולתנו להגיע רחוק ככל האפשר בתחרות. אנחנו מאוד ממוקדם ובטוחים בעצמנו", הבהיר.

דניאל טננבאום | אודי ציטיאט

בשורות האלופה רוצים לפתוח את שלב הבתים ברגל ימין נגד היריבה האזרית ושחקן בקבוצה אמר: "הגיע הרגע לו חיכינו, זה משחק שייתן לנו את הדחיפה להמשך העונה האירופית וגם הקרב נגד הפועל באר שבע ביום ראשון הקרוב". במכבי זוכרים היטב את הפעם האחרונה בה שיחקו בשלב הבתים בליגה האירופית כאשר עם ג'ורדי קרויף על הקווים השיגו ניצחון בכורה בשלב הבתים רק נגד ויאריאל במחזור הסיום. השחקנים בטח לא מקלים ראש ביריבה.

לאור הסגל המלא, למעט מתן חוזז שלא נרשם לאירופה, למאמן, שכאמור לא יעמוד הערב על הקווים לאור הרחקתו נגד רד בול זלצבורג, ישנן אפשרויות רבות. את מקומו על הספסל ימלא עוזרו מאקיס אנגלינאס. ההתלבטות הגדולה של המאמן היא האם לפתוח בהרכב עם השחקנים ששיחקו במדי הנבחרת וגם אתמול עדיין לא התאמנו עם הקבוצה, אלא עשו זאת בנפרד, אך נכללים בסגל כרגיל. "היה מוזר לראות את הקבוצה עושה אימון ריצה סביב המגרש ואת חמשתם בנפרד", אמר שחקן במועדון.

גאורגיוס דוניס | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

לואיס הרננדס, הבלם החדש, עשוי לערוך הופעת בכורה ולפתוח בהרכב בעוד החלוץ אלכסנדר פשיץ' עדיין זקוק לזמן. ההנחה היא שאנריק סבוריט שתוצאות הבדיקה האחרונה שעבר בנוגע לקורונה הייתה שלילית – יפתח במערך שלושת הבלמים.

על פי האימונים בשבוע האחרון מסתמן כי אדוארדו גררו יועדף בחוד ההתקפה על פני איתי שכטר וניק בלקמן. דן ביטון מתמודד עם אייל גולסה על המקום בהרכב כשעדן קארצב שבלט במהלך נגד זלצבורג יחזור ככל הנראה לספסל. השחקנים מבינים כי העונה מצפה להם מאבק לא פשוט הן על חולצת ההרכב והן על מקום בסגל ולעתים יהיו שחקנים בכירים שיישארו ביציע.

"ברור לכולם כי ישנו עומס משחקים גדול. אם יונתן כהן, שרן ייני, עדן קארצב, איתי שכטר, אבי ריקן וטל בן חיים מבינים זאת, זה מצביע על החוסן הגדול של חדר ההלבשה", אמר גורם במועדון. המאמן דוניס כבר הבהיר כי יעשה שימוש נבון בסגל הרחב העומדת לרשותו.

טל בן חיים
טל בן חיים ואיתי שכטר. סגל עמוק | מכבי תל אביב

אתמול צפו השחקנים במשחקו של מנור סולומון נגד ריאל מדריד, מה שגירה להם עוד יותר את הרצון לעבור לאירופה. מדובר בין היתר בדור פרץ, יונתן כהן, דן גלזר ואילון אלמוג וכולם יודעים שהצטיינות בבמה האירופית יכולה להעבירם בחודש ינואר מעבר לים.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, מאור קנדיל (בן ביטון), איתן טיבי (שחר פיבן), לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, אייל גולסה (דן ביטון), אילון אלמוג ואדוארדו גררו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי