פתיחה חלקה: 0:1 למכבי תל אביב על קרבאח

יונתן כהן חוגג, שרן ייני, מאור קנדיל יונתן כהן חוגג, שרן ייני, מאור קנדיל | אודי ציטיאט
יונתן כהן חוגג, מאור קנדיל יונתן כהן חוגג, מאור קנדיל | אודי ציטיאט
שחקני מכבי תל אביב חוגגים שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אודי ציטיאט

אלופת ישראל השלימה השיגה בצדק שלוש נקודות ראשונות העונה בליגה האירופית מול אלופת אזרבייג'אן, במשחק כמעט חד צדדי. יונתן כהן כבש (10) בביצוע אישי נפלא אחרי בישול אדיר של פרץ. הרננדס ציין בכורה בצהוב

(גודל טקסט)

צפו בתקציר המשחק

מכבי תל אביב פתחה את שלב הבתים עם ניצחון. לאחר היעדרות של שתי עונות, אלופת ישראל חזרה הערב (חמישי) לשלב הבתים של הליגה האירופית עם 0:1 על קרבאח באצטדיון בלומפילד, במשחק בו היא הייתה עדיפה על יריבתה כבר מהפתיחה, עלתה ליתרון מוקדם משער של יונתן כהן ושלטה במהלך המשחק עד השריקה האחרונה.

לשמחתו של גאורגיוס דוניס, לאחר "מכת הקורונה" שתקפה את הסגל שלו במהלך פלייאוף העלייה לליגת האלופות נגד זלצבורג, בהתמודדות היום עמד לרשותו סגל מלא. המאמן היווני היה מורחק מהמשחק וצפה בו מהיציע, זכר למשחק באוסטריה, ואת המשחק עצמו ניהל עוזרו מאקיס אנגליאס.

למרות שמועות רבות על האפשרות שאדוארדו גררו יפתח בחוד, איתי שכטר הוותיק קיבל את הקרדיט בהתקפה, ואילו החלוץ הסרבי אלכנסדר פשיץ' נותר מחוץ לסגל. שחקן נוסף שלא התלבש למשחק היה דן ביטון. הבלם לואי הרננדס עלה לבכורה במדים הצהובים לקראת סיום המשחק, גררו רשם מחצית שלמה.

יונתן כהן חוגג. שער ניצחון במחזור הפתיחה | אודי ציטיאט

יחסי הכוחות במשחק היו ברורים. שחקני קרבאח התקשו מאוד לייצר מהלכים בתל אביב, ופעמים רבות הם נתקלו בחוליית הקישור הנהדרת של מכבי ת"א, שכללה את דור פרץ, דן גלזר ואייל גולסה. פרץ עצמו היה מבין השחקנים המצטיינים עבור הישראליים, כאשר כבר בדקה העשירית סיפק מסירה נפלאה ליונתן כהן, שעבר את השוער בקור רוח מרשים וגלגל את שער הניצחון של המארחת.

כהן עצמו היה קרוב לצמד עוד במחצית הראשונה, כמו גם אייל גולסה שהיה קרוב לשער משלו אך החמיץ ממצב קורץ, זאת לאחר עוד מסירה אדירה של פרץ. במחצית השנייה הקצב הגבוה של מכבי ת"א ירד מעט, אך השליטה שלה במשחק הייתה יציבה. דוניס ואנגליאס השתמשו בסגל העמוק שלהם במחצית השנייה, כשכאמור גררו עלה מהספסל, כמו גם בן ביטון. הרננדס נכנס בדקה ה-84.

בנוסף, מכבי ת"א הייתה יכולה לסיים את המחזור הראשון בראשות בית 9, זאת בעקבות העובדה שבמשחק המקביל ויאריאל וסיבאספור הציגו משחק מטורף בספרד, אשר ברוב הזמן היה בשוויון. בסיום, הספרדים ניצחו 3:5 וכבשו את פסגת הבית. במחזור הבא תפגוש מכבי ת"א את סיבאספור (29.10) בטורקיה.

דוניס. צפה במשחק מהיציע | אודי ציטיאט

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, שרן ייני, אנריק סבוריט (לואיס הרננדס, 84), אופיר דוידזאדה (בן ביטון, 46), דן גלזר, דור פרץ, אייל גולסה (טל בן חיים, 78), יונתן כהן (אבי ריקן, 69), איתי שכטר (אדוארדו גררו, 46).

קרבאח: שחרודין מחמדלייב, עבאס חוסיינוב, מקסים מדבדב, קווין מדינה, גארה גראייב (איסמעיל איברהימלי, 80), פטריק אנדרדה, עבדאללה זוביר (טוראל באיירמוב, 86), דונלד גרייר, פיליפ אוזוביץ' (אלווין ג'פארגולייב, 80), אורוש מאטיץ' (אווסו קוואבנה, 60), חיימה רומרו (מוסא גורבאנלי, 86).

מהלך המשחק

דקה 10, 0:1 למכבי תל אביב! מהלך נהדר של הצהובים הוביל למסירת עומק נהדרת של פרץ, יונתן כהן השתלט על הכדור נהדר, עקף את השוער של האזרים וגלגל לרשת.

ביצוע נפלא של כהן | אודי ציטיאט
יתרון מוקדם של מכבי ת"א | אודי ציטיאט

דקה 17, מצב מסוכן של מכבי ת"א! שוב פעם זה היה יונתן כהן, שניסה למצוא את הרשת בפעם השנייה במשחק אך הכדור שלו פגע בשחקן הגנה יריב ויצא לקרן.

דקה 35, גולסה כמעט מכפיל את היתרון! פעם נוספת פרץ היה מעורב במהלך, כשהפעם הוא מצא את חברו לקישור, אבל הבעיטה של גולסה לא הייתה מספיק מדויקת והכדור חמק ליד עמוד השער.

דקה 45+3, סיום המחצית הראשונה: מכבי תל אביב ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 0:1 על קרבאח בבלומפילד.

הצהובים יורדים לחדר ההלבשה ביתרון | AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images

מחצית שנייה

דקה 50, מכבי ת"א הייתה קרובה לשער! פרץ מסר לסבוריט, שהתקדם ללא הפרעה ושלח מסירת עומק נהדרת לגררו, המחליף ניסה למצוא את הפינה הקרובה של מחמדלייב ונהדף לקרן.

דקה 68, מצב מסוכן של קרבאח! האזרים סיכנו לראשונה את השער של טננבאום, כדור של אווסו עבר סנטימטרים מעל המשקוף.

אנגליאס. קרבאח הייתה קרובה לשוויון מול הקבוצה שלו | אודי ציטיאט

דקה 80, נגיחה מסוכנת של ריקן! הקשר שעלה מהספסל כמעט וכבש את שער שני במשחק, אך הנגיחה שלו חלפה ליד עמוד השער.

דקה 90+5, שריקת הסיום בבלומפילד: מכבי תל אביב ניצחה 0:1 את קרבאח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי