אבוקסיס הפתיע: סלליך ויוספי תורגלו יחד, אגודלו בחוץ

יוסי אבוקסיס | דני מרון

מאמן באר שבע מוכן למפגש מול ניס (חמישי ב-22:00, ספורט2) והחמיא לאלוף העולם לשעבר: "מסתבר שוויירה גם מאמן טוב ולא רק שחקן ענק". קבהא: "נבוא צנועים". החלוץ יתחיל על הספסל

(גודל טקסט)

אחרי שניצחה את סלביה פראג במשחק הראשון של שלב הבתים של הליגה האירופית, הפועל באר שבע תנסה מחר (חמישי) לחולל נס נוסף ונס גדול אפילו יותר – להפתיע את ניס בצרפת (22:00, שידור ישיר בספורט2). בינתיים, המאמן יוסי אבוקסיס והקשר מרואן קבהא ערכו הערב מסיבת עיתונאים אל מול התקשורת הצרפתית לקראת ההתמודדות.

מבחינה מקצועית, אבוקסיס צפוי לבצע שינוי אחד מההרכב שפתח מול מכבי תל אביב, והוא בהחלט מפתיע: ג'ונתן אגודלו לא תורגל הערב ב-11 ומי שעשוי לפתוח במקומו הוא סינטיהו סלליך. המשמעות: סלליך ויוספי יפתחו יחד בהרכב ללא חלוץ טבעי. שאר ההרכב לא ישתנה. אקולטסה ישחק כחלוץ מדומה.

הרכב משוער, הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, מרואן קבהא, לואי טאהא, שון גולדברג, מריאנו בריירו, ז'וסוואה, סינטיהו סלליך, תומר יוספי, אלטון אקולטסה.

תקופת הקורונה היא תקופה שאנחנו לא רגילים אליה מבחינת הכנות למשחק כדורגל", אמר אבוקסיס. "בכל משחק אנחנו עורכים בדיקות ומתפללים שהכל בסדר. גם בשבוע שעבר לא ידענו עד כמה שעות לפני המשחק מול סלביה פראג מה יהיה. לשמחתי השחקנים שיחקו וגם אני ואליניב ברדה יכולנו להיות על הקווים. כמובן שזו לא תקופה רגילה, לא לנו ולא לכל הקבוצות בעולם. אנחנו נאלצים להתמודד עם זה, אבל מה שחושב זה כשמגיעים למגרש להישאר מפוקסים".

האם לדעתו המשחק מול ניס יהיה דומה לזה מול סלביה: "כל הקבוצות בבית שלנו הן חזקות עם שחקנים טובים וקבוצות ששולטות בקצב ברוב המשחקים – גם בליגות שלהן. כמובן שנצטרך כל הזמן להתאים את עצמנו ולהיות חכמים מולן. כל אחת מהקבוצות בבית באמת ברמה גבוהה. תמיד נשחק לפי מה שהכי טוב שבבילנו. ננסה להתאים את עצמנו ליריבות כי כמו שכבר אמרתי, אלה קבוצות מאוד איכותיות".

יוסי אבוקסיס, אליניב ברדה | מאור אלקסלסי

האם הוא חושב שיש סיכוי לנצח: "ניס הוכיחו גם בשנה שעברה שמדובר בקבוצה טובה, וגם את העונה הזו הם פתחו טוב. זו קבוצה איכותית עם המון שחקנים איכותיים ומאמן מצוין. גם זה שאנחנו משחקים בחוץ הופך את זה ליותר קשה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו שנעשה את הטוב ביותר שלנו מול לכל קבוצה – גם מחר בערב".

מה לדעתו נקודות התורפה של ניס: "ראינו כמה וכמה משחקים שלהם. גם אם יש נקודות פחות טובות נדבר על זה עם השחקנים. יש להם גם הרבה נקודות חזקות, שגם עליהן אנחנו מדברים על השחקנים. אנחנו מנתחים את היריבה ומעבירים את זה עם השחקנים".

מה הוא חושב על פטריק ויירה כמאמן: "היום בבוקר שלחו לי תמונה של משחק ב-2003 של נבחרת ישראל שהייתי בא מול צרפת של ויירה וזינדין זידאן. הוא היה אחד הקשרים האחורים הטובים שהיו בעולם, ומסתבר שגם כמאמן הוא עושה עבודה מצוינת".

פטריק ויירה | Pascal Della Zuana/Icon Sport via Getty Images

מי השחקנים המסוכנים של ניס: "אנחנו מנתחים את כל המשחקים. ראינו אותם ואנחנו שולחים לשחקנים שלנו קטעים של כל שחקן באופן אישי. כל אחד משחקני החלק קדמי שלהם מצוינים, גם רוני לופס, גם אמין גוירי וגם קספר דולברג, אבל כמובן שלא רק הם. יש גם שחקנים טובים בקישור ושחקני הגנה שתוקפים המון. נצטרך להיזהר מכל אחד, אבל השלישייה הקדמית הזו היא מסוכנת מאוד".

העיתונאים הצרפתיים התעניינו לשמוע לגבי ז'וסואה ומי השחקנים שזמינים למשחק: "אני שמח שז'וסואה הצליח להגיע בוסף אחרי הבדיקה הנוספת שהוא עשה. שאר השחקנים שלא הגיעו הם שחקנים שנשארו בארץ וחבל על כך, אבל נצטרך להסתדר גם בלעדיהם".

מרואן קבהא אמר: "האווירה אצלנו מצוינת, אנחנו אחרי הרבה משחקים רצופים שלא הפסדנו. גם הניצחון מול סלביה נתן לנו ביטחון. אנחנו שמחים להגיע ולשחק נגד קבוצה גדולה כמו ניס ומקווים לעשות תוצאה טובה. זו קבוצה מליגה מאוד בכירה באירופה והיא כמובן פייבוריטית, בטח במשחק בית שלה. נבוא כמו הקבוצה שהגיעה לכל המשחקים עד עכשיו – קבוצה מיוחדת וצנועה. ננסה לעשות דברים טובים מחר".

הרכב משוער, הפועל באר שבע: אוהד לויטה; אור דדיה, מיגל ויטור, מרואן קבהא, לואי טאהא, שון גולדברג; מריאנו בריירו, ז'וסוואה, סינטיהו סלליך (תומר יוספי), אלטון אקולטסה; ג'ונתן אגודלו.

רוני לופס | Yannick Faraut/OGCNice/Icon Sport via Getty Images

מה השתנה בקבוצה: "אחד הדברים ששונים הוא שחדר ההלבשה מאוד מלוכד ומאוד מחובר. הבנו וידענו שעם חדר הלבשה חזק אפשר לעשות דברים טובים, ואנחנו שמחים שאנחנו מוכיחים את זה. חדר ההלבשה הנוכחי הוא אחד הטובים שהייתי בהם. אני מאמין שנמשיך ככה והתוצאות יגיעו בהתאם. חשבנו שהמשחק ייערך גם קהל כי הרבה זמן זה לא קרה לנו, אבל אולי זה אפילו קצת לטובתנו".

מרואן קבהא | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי