מתמוגג מזהבי, מפרגן ליצחקי וקרויף: פטר בוס מדבר על הכל בראיון בלעדי לספורט1

עשה רק טוב למכבי. בוס
פטר בוס במכבי תל אביב | צילום: דני מרון

על חלוץ פ.ס.וו: "רציתי לצרף אותו", ברק יצחקי: "למד הרבה מג'ורדי", המשחק עם באר שבע: "קבוצה שונה לחלוטין". אקס מכבי ת"א ומאמן לברקוזן בהווה מגיע לישראל כדי לנקום

(גודל טקסט)

"הפועל באר שבע היא היריבה שלי עוד מהימים שלי בישראל, זה נחמד לחזור ולשחק נגדם", צוחק בקול פטר בוס לקראת המפגש של קבוצתו, באייר לברקוזן, עם הקבוצה של יוסי אבוקסיס בליגה האירופית (חמישי החל מ-19:50, שידור ישיר בספורט2). לראשונה מאז עזב את מכבי תל אביב בקיץ 2016, ינהל המאמן ההולנדי משחק מול קבוצה ישראלית.

רגע לפני המפגש והאימון המסכם של קבוצתו, התפנה בוס, שיחגוג בעוד קצת יותר משבועיים את יום הולדתו ה-57, לראיון בלעדי לספורט1, ראיון ראשון מאז עזב את ישראל. "הייתי בישראל כמה פעמים עם אשתי מאז שעזבתי, למען האמת קרוב לפעמיים בשנה, אבל זה מרגש לפגוש קבוצה ישראלית", הכריז מיד.

מה אתה יודע על הפועל באר שבע הנוכחית?

"כשאימנתי בישראל, ב"ש זכתה באליפות, ואני מחכה למשחק הזה. כמובן שאני יודע הכול עליהם כקבוצה, כי הסקאוטים שלי צפו בהם והסבירו לי איך הם משחקים, מי משחק ומה הם מתכננים לעשות. אם אתה מסתכל על הקבוצה ששיחקתי נגדה במדי מכבי, זו קבוצה שונה לחלוטין. שחקנים שונים ומאמן שונה".

פטר בוס, ג'ורדי קרויף
פטר בוס, ג'ורדי קרויף | JACK GUEZ / Stringer

פתחתם את העונה בצורה מגומגמת, אבל בשלושת המשחקים האחרונים אתם סופרים כבר שלושה ניצחונות רצופים.

"האמת שהיה לנו קשה בתחילת העונה, כי שיחקנו ברבע גמר הליגה האירופית מול אינטר ולאחר מכן היו לנו רק שבועיים לנוח עד לתחילת העונה. הייתה לנו הכנה קצרה מאוד ולא הספקנו לצרף שחקנים חדשים. זה לא היה קל עבורנו בהתחלה אבל לאחרונה אנחנו מתחילים לשחק טוב, ונמצאים על המסלול הנכון".

צפו ב-2:4 של לברקוזן אצל פרייבורג

הייתם צריכים להתמודד עם העזיבה של קאי האברץ לצ'לסי. כמה זה פגע בכם?

"הוא שחקן נפלא שהיה מאוד חשוב לקבוצה. חוץ מזה שהוא כבש ובישל הרבה למען הקבוצה, גם היריבות שלנו תמיד התמקדו בו. כמובן שזו הייתה אבדה גדולה אבל אלו החיים בכדורגל ואתה צריך להתמודד עם זה. אני חושב שהסתדרנו טוב עם העזיבה שלו ולמדנו להסתדר גם בלעדיו".

אחרי ההפסד עם אייאקס בגמר הליגה האירופית למנצ'סטר יונייטד, כמה בוער בך לזכות השנה בתואר הזה?

"יש עדיין כל כך הרבה קבוצות טובות במפעל הזה ולכן זה מוקדם לדבר על כך. קודם צריך לראות אם עדיין נהיה במפעל אחרי פגרת החורף. צריך לראות אם נסיים במקום הראשון או השני בבית שלנו ורק לאחר מכן נוכל לדבר על תואר".

שיחקת בטוטו טרנר עם מכבי ת"א. כמה זה משמעותי שהמשחק לא יתקיים שם, עם הקהל הגדול שלהם?

"אני חושב שזה שהמשחק ללא קהל משמעותי יותר מאשר איפה הוא יתקיים. יותר ויותר קבוצות משיגות תוצאות טובות יותר במשחקי החוץ, כי הקהל הביתי לא נמצא. באופן אישי, אני מעדיף לשחק עם קהל ומעדיף לשחק בטרנר כי זה אצטדיון מדהים ותמיד כיף לשחק באווירה הזאת. למען האמת זה כבר לא כיף לשחק ללא קהל".

אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע | דני מרון

בוס, העביר במכבי תל אביב חצי עונה בסך הכל, אך לא הפסיד בליגה והפסיד לראשונה רק בגמר הגביע, ועזב ללא תואר.

באיזו תחושה עזבת את ישראל?

"לא מספיק טובה. אתה רוצה לזכות בתארים וכשאתה לא זוכה אז אתה יוצא בתחושה שאפשר להגדיר אותה כלא מספקת. עבורי, זו הייתה תקופה נהדרת, גם אם היא נמשכה רק חצי שנה. נהניתי פה מאוד, וגם אשתי. אהבנו את החיים בתל אביב, האנשים היו נפלאים והייתי בר מזל לאמן במועדון כמו מכבי ת"א. לא שיחקנו רע בחלק השני של העונה. אבל בסופו של דבר אתה רוצה לזכות בתארים. בסיכומו של דבר, זו הייתה תקופה נהדרת עבורי".

עקבת אחרי הכדורגל הישראלי מאז שעזבת?

"כמובן. אני בקשר עם כמה חברים ממכבי וגם כשבאתי לבקר פה צפיתי בכמה משחקים של הקבוצה. אם אני מסתכל על ב"ש כיום, השינוי הוא כל כך גדול, שאני חושב שאפילו שחקן אחד לא נשאר שם. זה מדהים".

איך אתה מסביר את העובדה שמאמנים כמוך, כמו אוסקר גרסיה ופאולו סוזה הגיעו ממכבי ת"א למועדונים בכירים בהמשך. מה סוד ההצלחה?

"קשה לי להסביר. אולי לג'ורדי יש ידיים טובות. אני חייב לג'ורדי רבות. מכבי עזרה לי, ג'ורדי עזר לי. כמובן שמכבי תרמה לי לקריירה. כנראה שזה לא היה רע לבוא לשם. הפכתי למאמן טוב יותר כי הייתי בישראל, לחלוטין .אני מקווה שברק יצחקי למד מג'ורדי ויוכל לעשות את אותו הדבר במכבי. ברק היה שחקן שלי וכבר אז הוא היה מאוד אינטליגנטי. הוא למד הרבה מג'ורדי. אולי אביא אותו ללברקוזן אם הוא יצליח (צוחק)".

עופר רונן, ברק יצחקי
עופר רונן, ברק יצחקי | אודי ציטיאט

מה דעתך על ההצלחה של ערן זהבי והמעבר לליגה ההולנדית?

"הוא שחקן פנומנלי, סקורר בלתי ייאמן. ראינו שהוא הצליח לא רק תחתיי במכבי, אלא גם בסין ועכשיו בפ.ס.וו איינדהובן. הוא אמנם בן 33, אבל אוהבים אותו בהולנד. לדעתי הוא יצליח שם מאוד. חשבתי בעבר לקחת אותו לאחת הקבוצות שלי. רציתי לצרף אותו אבל זה לא היה אפשרי ולא מהסיבות הכספיות. איזו קבוצה? בוא נשאיר את זה כסוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי