זהבי בגרנאדה, דאבור צפוי לשוב להרכב: לקראת משחקי הליגה האירופית

ערן זהבי
ערן זהבי | פ.ס.וו איינדהובן

חלוץ פ.ס.וו ינסה לשבור בצורת ולהבקיע בספרד, חברו לנבחרת אמור לחזור ל-11 של הופנהיים במשחק בסרביה נגד הכוכב האדום לראשונה מאז נדבק בקורונה. וגם: טוטנהאם וארסנל עם הראש בדרבי, רפאלוב ואנטוורפן יעלו שלב?

(גודל טקסט)

במקביל לקרבות שעוד נותרו בליגת האלופות על שני הכרטיסים מכל בית לשמינית גמר המפעל, גם בליגה האירופית רגעי ההכרעה מתקרבים בצעדי ענק. מחר (חמישי, שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1) לא רק מכבי תל אביב והפועל באר שבע ייאבקו בתקווה למצוא את עצמן בשלב 32 האחרונות, אלא גם ערן זהבי ופ.ס.וו איינדהובן, ליאור רפאלוב ואנטוורפן, מואנס דאבור והופנהיים, ניר ביטון וחאתם אלחמיד עם סלטיק וגם לך פוזנן ומוחמד עוואד, עדן שמיר וסטנדרד ליאז' וכן טוטנהאם, ארסנל, מילאן, רומא, לסטר, נאפולי וריאל סוסיאדד.

מילאן – סלטיק (החל מ-19:45 בספורט3)

הרוסונרי, עדיין ללא זלאטן איברהימוביץ', איבדו נקודות יקרות בשני המשחקים האחרונים שלהם במפעל נגד ליל, סיימו ב-1:1 בצרפת וקודם לכן הובסו בסן סירו 3:0, אבל מדובר במוליכת הליגה האיטלקית ושם היא תולה את יהבה. ועדיין, ניצחון על חאתם אלחמיד, ניר ביטון ואלופת סקוטלנד עשוי להבטיח מקום בשלב הבא ועל הקווים גם יעמוד המאמן סטפנו פיולי שהחלים מקורונה והצהיר: "לקח לי 18 ימים וכל כך התגעגתי לחזור, אבל היה לי מזל כי התסמינים היו קלים". הירוקים מגלאזגו, מנגד, חייבים לנצח את שני המשחקים הבאים בשביל לשמור על סיכוי לעלות, כי כרגע הם עם נקודה אחת בלבד מארבעה משחקים.

במשחק הנוסף בבית: ליל – ספרטה פראג (19:55)

יצפה מהיציע במשחק נוסף. איברהימוביץ' | Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images

לאסק – טוטנהאם (החל מ-19:45 בספורט1)

קבוצה נוספת שמצאת בפסגת הליגה שלה היא טוטנהאם. הקבוצה של ז'וזה מוריניו התקשתה מאוד במחזור האחרון בפרמיירליג וחזרה עם 0:0 ונקודה ממפגש מול צ'לסי בסטמפורד ברידג', אבל כבר ביום ראשון מצפה לה הדרבי הגדול של צפון לונדון – היא תארח את ארסנל. זו גם הסיבה שמחר יישארו מחוץ לסגל הארי קיין וסרחיו רגילון, שבמסיבת העיתונאים אישר מוריניו שהם בספק למשחק, אך להערכתו קיים סיכוי שיהיו כשירים: "אני לא הולך לומר לכם מה יש לקיין", הבהיר "המיוחד", "אני לא רוצה לשקר לכם ולא להסתיר דבר או להצהיר אם הוא ישחק או לא. לתחושתי, יש סיכוי טוב שהוא ישחק ביום ראשון".

בליגה האירופית טוטנהאם עם תשע נקודות, אבל נמצאת בנחיתות מול המוליכה אנטוורפן בעקבות ההפסד מהשער הנפלא של ליאור רפאלוב. מוריניו צפוי לעלות עם גארת' בייל ואולי גם עם דלה עלי שממעט לשחק השנה בתקווה שהם יובילו אותו לניצחון על לאסק ויבטיחו את המקום בשלב הבא, אבל לאוסטרים יש 6 נקודות ועם ניצחון הם ישתוו לטוטנהאם ואולי גם לאנטוורפן, שתפגוש את לודוגורץ שהפסידה בכל המשחקים וכבר לא תעפיל לשלב הבא. ליאור רפאלוב, שנמצא בכושר נפלא, אמור לפתוח באנטוורפן כמובן.

בייל. יפתח יחד עם עלי? | Clive Rose/Getty Images

במשחק הנוסף בבית: אנטוורפן – לודוגורץ (19:55, ישיר בחגיגה אירופית בספורט4)

הכוכב האדום – הופנהיים (החל מ-19:45 בספורט4)

מואנס דאבור שיחק רק 13 דקות מאז שנדבק בקורונה לפני כמעט חודש, הוא עלה מהספסל השבוע כשהופנהיים התארחה אצל מיינץ בבונדסליגה, אבל במפעל האהוב עליו הוא יקווה לשוב להרכב ולהוביל את קבוצתו לניצחון במשחק לפרוטוקול מבחינתה – היא ראשונה עם 12 נקודות ורק הכוכב האדום שבמקום השני עם תשע נקודות תוכל לעקוף אותה. הכוכב, מבחינתה, זקוקה לנקודה, שכן סלובן ליברץ שבמקום השלישי עם שלוש נקודות והיא תתארח בבלגיה אצל גנט, שהפסידה את כל ארבעת המשחקים בבית.

דאבור. ישוב להרכב במפעל האהוב עליו? | Alex Grimm/Getty Images

ארסנל – ראפיד וינה (החל מ-21:50 בספורט1)

קבוצה נוספת שכבר הבטיחה את עלייתה לשלב 32 האחרונות היא ארסנל, שכאמור מצפה לה ביום ראשון הדרבי הגדול של צפון לונדון במגרשה של טוטנהאם. התותחנים של ארטטה, שבליגה שוב הפסידו, הפעם לוולבס, צפויים לעלות בהרכב משני מול האוסטרים בידיעה שגם נקודה תבטיח להם כדי להבטיח את הפסגה. ראפיד מדורגת שלישית, אך היא עם שש נקודות, כמו מולדה, והן מתחרות על המקום השני. מי שייעדר בארסנל הוא הבלם דויד לואיז שנפגע בהיתקלות הראשים עם ראול חימנס מוולבס והוא צפוי לשוב לדרבי נגד טוטנהאם.

פפה
פפה. מאלו שאמורים לפתוח, וויליאן ואובמיאנג יישמרו לדרבי | David Price/Arsenal FC via Getty Images

גרנאדה – פ.ס.וו איינדהובן (החל מ-21:50 בספורט3)

כדי להיות תלויה בעצמה בקרב על מקום בשלב הבא, פ.ס.וו חייבת לנצח בספרד. ערן זהבי וחבריו התאוששו מההפסד הקשה 4:1 לפאוק עם ניצחון ביתי 2:3 וגם בליגה השיגו ניצחון דחוק ודרמטי, 0:1 על ספרטה רוטרדם, אבל כעת יפגשו קבוצה נוספת לה הפסידו העונה – גרנאדה שנקלעה לפיגור בהולנד ושבה לביתה עם 1:2 ושלוש נקודות יקרות. הספרדים מובילים את הבית עם 10 נקודות, פ.ס.וו שנייה עם 6 ופאוק שלישית עם 5, כך שהכל פתוח ואפילו לאומוניה שבמקום האחרון עם נקודה עוד יש סיכוי תיאורטי.

רוג'ר שמידט, מאמן פ.ס.וו, לא עשה הנחות ויצא עם סגל מלא לספרד, כולל ערן זהבי שבימים האחרונים נמצא תחת מתקפה קשה מצד התקשורת ההולנדית. זהבי, על פי הערכות ראשוניות, ימשיך ב-11 של פ.ס.וו ויקווה לכבוש במפעל היחיד בו הבקיע העונה עבור ההולנדים ממשחק פתוח ולא בפנדל – שער, שאם יצליח להבקיע, בהחלט עשוי להפוך את הקערה על פיה בכל הקשור ליחס אליו. זהבי, כזכור, כבש גם את השער נגד פאוק בפנדל, כך ששערו האחרון במשחק פתוח היה עוד במוקדמות הליגה האירופית, כשכבש בנגיחה ב-0:1 על רוזנבורג הנורבגית לפני חודשיים ויום. בנבחרת, כמובן, הוא כבש נגד צ'כיה ושלושער מול סלובקיה.

זהבי. חודשיים ללא שער ממשחק פתוח במדי פ.ס.וו | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי