זהבי נכנס כמחליף והוחלף, פ.ס.וו איינדהובן עלתה לשלב הבא

החלוץ שפתח על הספסל הוקפץ בדקה ה-38 לאחר פציעה של מדואקה, אך נפצע בעצמו ויצא מכר הדשא בדקה ה-88 – מאלן קבע 0:1 על גראנדה. ארסנל הביסה 1:4 את ראפיד, הפסדים לשמיר ולעוואד שפתחו בהרכב

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע איבדה באופן סופי את הסיכויים לעלות לשלב הבא של הליגה האירופית לאחר הפסד רביעי ברציפות, הפעם לסלביה פראג ובנוסף לאותו משחק בצ'כיה, התקיימו עוד 11 מפגשים נוספים. ערן זהבי ירד לראשונה לספסלה של פ.ס.וו. איינדהובן, אך הוקפץ לדשא בדקה ה-38 ועזר להולנדים לשמור על המקום השני הודות ל-0:1 על גרנאדה. למרות זאת את היום באכזבה לאור פציעה לקראת הסיום.

עדן שמיר פתח ב-11 של סטנדרד ליאז' שהפסידה ב-3:2 לריינג'רס וכמוהו גם מוחמד עוואד זכה לפתוח בהרכב של לך פוזנן, שהפסידה 4:0 לבנפיקה. במשחקים נוספים, לברקוזן הנמצאת בבית של באר שבע, הבטיחה את מקומה בנוקאאוט בזכות 2:3 על ניס וארסנל ניצחה 1:4 את ראפיד וינה והבטיחה את המקום הראשון בבית.

גרנאדה – פ.ס.וו. איינדהובן 1:0

באחד המשחקים הכי חשובים של ההולנדים העונה, אותו שפט רועי ריינשרייבר, החליט המאמן רוג'ר שמידט להוריד את ערן זהבי לראשונה מאז שחתם בהולנד לספסל. עם זאת הישראלי עלה לדשא כבר בדקה ה-38 בעקבות פציעה של נוני מדואקה ותוך פחות מדקה פ.ס.וו כבשה את שער הניצחון בזכות בישול של פיליפ מקס לדוניל מאלן. ההולנדים שמרו על המקום השני והבטיחו את מקומם בנוקאאוט. זהבי עצמו הספיק להיפצע לפני הסיום ולחזור לספסל בדקה ה-88.

ערן זהבי, שחקני פ.ס.וו איינדהובן | Javier Montano/DeFodi Images via Getty Images

ריינג'רס – סטנדרד ליאז' 3:2

הבלגים עם עדן שמיר בהרכב איבדו את הסיכוי לעלות לשלב הבא לאחר הפסד מאכזב לריינג'רס. דווקא ליאז' עלתה פעמיים ליתרון משערים של מקסים לסטיין (6) ודוייה צ'ופ (41), אלא ששערים של קונור גולדסון (39), ג'יימס טברנייר (45, פנדל) וסקוט ארפילד (63) העניקו ניצחון לסקוטים, שעלו למקום הראשון בבית. שמיר אגב הוחלף בדקה ה-72.

עדן שמיר | ANDY BUCHANAN/POOL/AFP via Getty Images

בנפיקה – לך פוזנן 0:4

באותו בית גם מוחמד עוואד זכה לקרדיט ב-11 של הפולנים, שגם הם איבדו את הסיכוי לעלות לשלב הבא. יאן ורטונגן כבש ראשון לזכות בנפיקה לאחר נגיחה מדויקת מקרן בדקה ה-36 ובמחצית השנייה פיצי בישל לדרווין נונייס (57), כבש את השלישי תוך פחות מדקה (58) ויוליאן וייגל קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-89. החלוץ הישראלי ירד לספסל בדקה ה-63.

מוחמד עוואד | Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images

ניס – באייר לברקוזן 3:2

במשחק הנוסף בבית של הפועל באר שבע, הגרמנים ניצחו את הצרפתים, והבטיחו את השתתפותם בשלב הבא. הקבוצה של פטר בוס תארח את סלביה פראג בשבוע הבא לקרב ישיר על המקום הראשון בבית, כשתיקו יעלה את הצ'כים מהפסגה. ניס תפגוש את הקבוצה של יוסי אבוקסיס לקרב חסר חשיבות על המקום השלישי. מוסא דיאבי כבש את הראשון בדקה ה-22, חסאן קמארה השווה ארבע דקות לאחר מכן, ואלכסנדר דראגוביץ' החזיר את היתרון לגרמנים שש דקות אחר כך. דן נדויה  איזן שנית בדקה ה-47 ויוליאן באומגרטלינגר חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-51.

שחקני לברקוזן חוגגים | Pascal Della Zuana/Icon Sport via Getty Images

ארסנל – ראפיד וינה 1:4

ארסנל שהעפילה כבר לשלב הבא, ניצחה את האוסטרים ובכך הבטיחה שתסיים במקום הראשון. בשבוע הבא תפגוש את דאנדוק למשחק לפרוטוקול. ראפיד תארח את מולדה, כשרק ניצחון בהפרש של שני שערים לפחות יעלה אותה לשלב 32 האחרונות. אלכסנדר לקאזט כבש את הראשון בדקה ה-10, פבלו מארי הוסיף בדקה ה-18, אדוארד אנקטייה כבש את השלישי דקה לפני השריקה למחצית, קויה קיטאגאיה צימק בדקה ה-47, ואמיל סמית' רואו כבש את הרביעי בדקה ה-66.

ריאל סוסיאדד – רייקה 2:2

מוליכת הליגה הספרדית הייתה חייבת לנצח כדי להבטיח את הכרטיס לשלב הבא, אך מעדה בביתה מול הקרואטים, ותצטרך לנצח את נאפולי בשבוע הבא כדי להעפיל מהמקום הראשון, או לפחות להוציא תוצאה טובה יותר מאלקמאר שתשחק בקרואטיה. דרקו וולקובסקי כבש את השער הראשון בדקה ה-38, ג'ון באוטיסטה איזן בדקה ה-69, וסטייפן לונצ'אר החזיר את היתרון לרייקה נאצ'ו מונריאל קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-79.

מרטין זובימנדי מול נואה זולאני | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

אלקמאר – נאפולי 1:1

האיטלקים סיבכו את עצמם בתיקו עם ההולנדים, ופספסו הזדמנות להבטיח את מקומם בשלב הבא. נאפולי תארח את ריאל סוסיאדד בשבוע הבא, ותצטרך להוציא לפחות תיקו כדי להמשיך במפעל, כשניצחון יבטיח לה העפלה מהמקום הראשון. אלקמאר תתארח אצל רייקה ותצטרך לסיים בתוצאה טובה יותר מהספרדים כדי להעפיל לשלב 32 האחרונות. דריס מרטנס העלה את הנפוליטנים ליתרון בדקה השמינית. ברונו מרטינס אינדי השווה בדקה ה-54, וטון קופמיינרס מאלקמאר החמיץ פנדל חמש דקות לאחר מכן.

טימו בקאיוקו מול קלווין סנגס | ANP Sport via Getty Images

רומא – יאנג בויז 1:3

האיטלקים שכבר הבטיחו את העפלתם לשלב הבא, סגרו את הסיפור עם ניצחון על השוויצרים ויסיימו את שלב הבתים במקום הראשון. החבורה של פאולו פונסקה, תפגוש בשבוע הבא את צסק"א סופיה למפגש לפרוטוקול. הצהובים שחורים יארחו בשבוע הבא את קלוז' כשכל תוצאה מלבד הפסד תעלה אותם לשלב 32 האחרונות. ז'אן-פייר נסאמה העלה את השוויצרים ליתרון בדקה ה-34,  בורחה מאיורל השווה עשר דקות לאחר מכן, ריקרדו קלאפיורי העלה את הרומאים ליתרון בדקה ה-59, ואדין דז'קו חתם בדקה ה-81.

אדין דז'קו חוגג | Giampiero Sposito/Getty Images

תוצאות נוספות

קלוז' – צסק"א סופיה 0:0

מולדה – דאנדוק 1:3

אומניה – פאוק 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי