רפאלוב בקרב על ראשות הבית מול טוטנהאם, דאבור מול גנט

אריק לאמלה, ליאור רפאלוב | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

חמישי בליגה האירופית: קשר אנטוורפן מול התרנגולים, חלוץ הופנהיים כבר הבטיח את ראשות הבית. פרץ במאבק על ההעפלה מול פיינורד, עוואד נגד ריינג'רס, שמיר מול בנפיקה. וגם: נאפולי, ארסנל, סלטיק, אבו חנא ומילאן

(גודל טקסט)

שלב הבתים של הליגה האירופית יגיע להכרעה מחר (חמישי, שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1). לא מעט ליגיונרים יתמודדו במחזור השישי, ביניהם ליאור רפאלוב, מואנס דאבור, ג'ואל אבו חנא, ניר ביטון, חאתם עבד אלחמיד ואליאל פרץ. חלקם ינסו להשלים עלייה לסיבוב הנוקאאוט הראשון, חלקם ינסו לסיים ברגל ימין. בנוסף, ארסנל תפגוש את דאנדלק, נאפולי תתמודד מול ריאל סוסיאדד, לסטר תשחק מול א.א.ק אתונה ומילאן תפגוש את ספרטה פראג. ערן זהבי, חלוצה של פ.ס.וו איינדהובן, שכבר הבטיחה את עלייתה, פצוע ולא ייקח חלק בהתמודדות מול אומוניה.

אנטוורפן (ליאור רפאלוב) – טוטנהאם (21:50, ישיר בספורט2)

הקשר הישראלי אומר לפתוח בהרכב, וקבוצתו נמצאת בראש הבית וכבר הבטיחה עלייה כאשר במאזנה 12 נקודות. התרנגולים הבטיחו גם הם עלייה ובמאזנם 10 נקודות, כך שלמעשה מדובר בקרב על המקום הראשון בבית. כזכור, במפגש הקודם בין הקבוצות רפאלוב העניק 0:1 נהדר לבלגים על חניכיו של ז'וזה מוריניו עם שער פנטסטי, והוא בוודאי מקווה גם הפעם למצוא את הרשת.

הופנהיים (מואנס דאבור) – גנט (21:50, ישיר בספורט3)

הופנהיים כבר הבטיחה עלייה ואת המקום הראשון. חלוץ נבחרת ישראל מקווה לקבל קצת יותר דקות משקיבל בשני משחקיה האחרונים של קבוצתו. ביום חמישי האחרון הוא פתח והוחלף במחצית ב-0:0 מול הכוכב האדום, ב-1:3 על אאוגסבורג ביום שני בבונדסליגה הוא כלל לא שותף. במאזנו של דאבור ארבעה שערים בארבע משחקים העונה בליגה האירופית, ואין ספק שהוא אוהב את המפעל בו הוא כבש לא פחות מ-24 פעמים במהלך הקריירה.

מואנס דאבור | Martin Rose/Getty Images

לך פוזנן (מוחמד עוואד) – ריינג'רס (19:45, חגיגה אירופית, ספורט4)

הפולנים איבדו כל סיכוי לעלות כמובן אחרי שצברו שלוש נקודות בלבד מתוך ה-15 שהיו עד כה בקופה, והחלוץ הישראלי המושאל ממכבי חיפה יקווה לקבל קצת יותר דקות ממה שקיבל עד כה. דווקא במחזור הקודם של הליגה האירופית, בו פוזנן הפסידה 4:0 לבנפיקה, עוואד פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-63. הסקוטים, מבחינתם, הבטיחו כבר עלייה וניצחון מחר יעניק להם גם את פסגת הבית.

סטנדרד ליאז' (עדן שמיר) – בנפיקה (19:45, חגיגה אירופית, ספורט4)

הקשר שיחק רק פעם אחת העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית על אף שבמסגרת הליגה הבלגית הוא מקבל יותר דקות. במחזור הקודם, מול ריינג'רס, הוא פתח בהרכב,ף הוחלף בדקה ה-71 וערך את הופעתו הראשונה ב-2020/21 בשלב הבתים של המפעל. קבוצתו איבדה כל סיכוי לעלייה, אך הוא שוב ימתין להראות את כישוריו ב-11. האורחים, שרוצים לסיים בראש הבית, מקווים לנצח ובמקביל שריינג'רס תאבד נקודות מול לך פוזנן. גם תיקו והפסד של הסקוטים לפולנים יספיק להם כדי לסיים במקום הראשון.

בראגה – זוריה (ג'ואל אבו חנא)

הבלם/מגן שמאלי של נבחרת ישראל עזר לקבוצתו לנצח בשני המשחקים האחרונים של הליגה האירופית, כולל ה-0:1 המפתיע על לסטר במחזור האחרון. עם זאת, הקבוצה האוקראינית איבדה סיכוי לעלייה, אך בוודאי תרצה להמשיך את המומנטום המצוין כאשר מול תתייצב הקבוצה הפורטוגלית שבכדי לסיים במקום הראשון תצטרך לנצח ובמקביל שלסטר תאבד נקודות מול א.א.ק אתונה.

מוחמד עוואד מול בנפיקה | Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images

סלטיק (ניר ביטון + חאתם עבד אלחמיד) – ליל (21:50, חגיגה אירופית, ספורט4)

אלופת סקוטלנד, עם צמד שחקני ההגנה הישראלים, רושמת קמפיין מזעזע וצברה נקודה אחת בלבד מתוך ה-15 שהיו עד כה בקופה. השניים פתחו במחזור האחרון, בו נכנעו 4:2 למילאן, וכעת הם ינסו להפתיע את הצרפתים ולהשיג ניצחון ראשון העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית. ליל, מצדה, תבטיח את הפסגה אם תנצח בסקוטלנד.

וולפסברגר (אליאל פרץ) – פיינורד (21:50, חגיגה אירופית, ספורט4)

קרב אדיר באוסטריה על העלייה לסיבוב הנוקאאוט הראשון. הקשר הישראלי וקבוצתו צריכים רק לא להפסיד בכדי להבטיח העפלה, אך הדבר לא יהיה פשוט מול ההולנדים, אותם וולפסברגר הביסה 1:4 במשחק הראשון בין השתיים. פרץ המצוין פתח בשלושת המשחקים האחרונים של קבוצתו בשלב הבתים של הליגה האירופית וצפוי לקבל את הקרדיט גם מחר במשחק הסופר חשוב.

דאנדלק – ארסנל (19:45, ישיר בספורט2)

התותחנים, שלאורך כל הקמפיין עלו עם הרכב משני ולא מעט שחקנים צעירים, עם מאזן מושלם של חמישה ניצחונות בחמישה משחקים, בהם היא כבשה לא פחות מ-16 שערים. גם מחר מיקל ארטטה יעניק קרדיט לכישרונות הצעירים שלו דוגמת איינסלי מייטלנד-ניילס, אמיל סמית'-רואו, ריס נלסון ואדי אנקטייה.

ג'ואל אבו חנא שומר על קלצ'י איהנאצ'ו | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

נאפולי – ריאל סוסיאדד (19:45, ישיר בספורט3)

משחק סופר קריטי באיטליה. כרגע, נאפולי ראשונה בבית עם 10 נקודות, הבאסקים במקום השני עם שמונה ואלקמאר שלישית עם שמונה נקודות גם היא. ההולנדים יפגשו מחר את רייקה מולה הם פייבוריטים מוחלטים וצפויים לנצח, כך שהמשחק בין האיטלקים לסוסיאדד הופך לדרמטי ביותר ובעל חשיבות אדירה. נאפולי תלויה בעצמה וכל עוד לא תפסיד תעלה לשלב הבא. אם תסיים בתיקו ואלקמאר במקביל תנצח, ההולנדים יהיו במקום הראשון. סוסיאדד, מנגד, מייחלת לאיבוד נקודות של אלקמאר. אם ההולנדים יסיימו בתיקו מול רייקה וסוסיאדד תפסיד לנאפולי – הוא תודח. תיקו יעלה את סוסיאדד רק במקרה של איבוד נקודות של אלקמאר. ניצחון של הבאסקים והם יסיימו בפסגה. דויד סילבה ומיקל אויירסבאל, שני שחקנים המרכזיים של סוסיאדד, פצועים ולא ישחקו כך שמדובר במכה קשה עבור חניכיו של אימנול אלגואפיל.

ספרטה פראג – מילאן (21:50, ישיר בספורט4)

מילאן, שנמצאת במקום השני בבית, כבר העפילה לשלב הבא אך רוצה לכבוש את המקום הראשון. בשביל זה, היא צריכה לנצח ובמקביל לקוות לאיבוד נקודות של ליל מול סלטיק. כל דבר פרט להשתלשלות אירועים שכזו תשאיר את הרוסונרי במקום השני. זלאטן איברהימוביץ' ימשיך להיעדר.

קונסטנטין קוצ'ייב, אליאל פרץ | Sergei BobylevTASS via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי