חג המכבים: מכבי ת"א בשלב הבא אחרי 0:1 על סיבאספור

הצהובים לא הרשימו, אך הבטיחו את מקומם בנוקאאוט הליגה האירופית לראשונה לאחר שבע שנים בזכות פצצה אדירה של סבוריט מחוץ לרחבה (67). הטורקים שהגיעו בסגל חסר כמעט ולא איימו על טננבאום. דן ביטון נפצע והוחלף

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

יש לנו נציגה בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית! מכבי תל אביב שעברה שבוע מאכזב במיוחד בעקבות תיקו מול קרבאח והפסד למ.ס. אשדוד, התמודדה הערב (חמישי) בקרב ישיר מול סיבאספור הטורקית על הכרטיס לנוקאאוט בידיעה שתיקו יספיק לה. עם כל זאת, הצהובים חשבו רק על ניצחון ועשו זאת בענק עם 0:1, שהאריך את הקמפיין האירופי שלהם לפחות עד חודש מארס.

המחצית הראשונה לא התעלה לרמה גבוהה וכמעט לא היו מצבים. ניסיון הבולט של הצהובים היה הבעיטה של יונתן כהן מחוץ לרחבה ומנגד זה היה גרדל שכמעט הפתיעה את טננבאום עם ניסיון משלו על סף המחצית, אך כאמור אף אחת לא עלתה על לוח התוצאות בתום 45 דקות. מעבר לכך קנדיל חבט בקאיודה בתוך הרחבה ולמזלו של הראשון, האירוע נעלם מעיני השופט.

מכבי תל אביב חטפה מכה בדקה ה-62 כאשר דן ביטון נפצע והוחלף, אך הצהובים הצליחו לעלות ליתרון חשוב כעבור חמש דקות בלבד בזכות שער גדול של סבוריט, שהשתלט על כדור מחוץ לרחבה ושחרר פצצה שנעצרה בחיבורים. מכאן הטורקים נשברו ונראו כמו הצל של עצמם, עד שריקת הסיום מכבי תל אביב שיחקה כדורגל אחראי ושמרה על התוצאה שהבטיחה לה את המקום השני בבית וכאמור גם את הכרטיס לנוקאאוט.

אנריק סבוריט, טל בן חיים, ניק בלקמן | אודי ציטיאט

בסך הכל מכבי תל אביב השיגה 11 נקודות בקמפיין, שתיים פחות מוויאריאל והפסידה בסך הכל משחק אחד למוליכת הבית, סיימה בשתי תוצאות תיקו וניצחה לא פחות משלושה משחקים. הצהובים יידעו מי תהיה יריבתם הבאה ביום שני הקרוב לאחר הגרלת 32 האחרונות של הליגה האירופית (14:00, שידור ישיר בספורט3).

היריבות האפשריות של מכבי ת"א בשלב הבא

הנושרות מליגת האלופות: מנצ'סטר יונייטד, קלאב ברוז', שחטאר דונייצק, אייאקס.

ראשי הבתים בליגה אירופית: ארסנל, הופנהיים, רומא, דינמו זאגרב, לברקוזן, גלאזגו ריינג'רס, נאפולי, פ.ס.וו איינדהובן, טוטנהאם, לסטר, מילאן.

דן ביטון | אודי ציטיאט

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט (שרן ייני 85), דן גלזר, דור פרץ, אייל גולסה (אבי ריקן 73), דן ביטון (אופיר דוידזאדה 62), יונתן כהן (טל בן חיים 74), אלכסנדר פשיץ' (ניק בלקמן 85).

סיבאספור: מאמדו סמאסה, רובין ילצ'ין, ארון אפינדאנגוייה, קנר אוסמנפאשה, סמבה קמארה, פייסל פאג'ר, קלאודמיר (ארונה קונה 63), מקס גראדל, הקאן ארסלאן, מוסטפה יטאברה, לארי קאיודה.

מכבי תל אביב נגד סיבאספור | אודי ציטיאט
אלכנסדר פשיץ', דן ביטון, אייל גולסה | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

דקה 7: פשיץ' הכניס כדור מסוכן לפרץ שנותר לבדו מול השוער, אך השתלט לא טוב על הכדור ואיבד.

דקה 24: קנדיל ביצע עבירה חסרת אחריות ברחבה על קאיודה, שנעלמה מעיני השופט. למזלם של הצהובים מערכת ה-VAR לא פעילה במשחקי הליגה האירופית.

מאור קנדיל, לארי קאיודה | אודי ציטיאט
לואיס הרננדס | אודי ציטיאט

דקה 28: בעיטה ראשונה למכבי תל אביב. יונתן כהן נכנס מצד שמאל ובעט כדור חלש מחוץ לרחבה, אותו תפס סמאסה ללא בעיות.

דקה 44: גרדל שחרר בעיטה מסוכנת מחוץ לרחבה שנעצרה על ידי טננבאום.

דקה 47: מכבי תל אביב פתחה את החצי השני עם מצב מסוכן. גולסה העביר כדור מסוכן ליונתן כהן שנותר חופשי אך בעט מחוץ למסגרת.

דקה 62: דן ביטון נפצע והוחלף על ידי דוידזאדה.

דקה 67, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1! מכל השחקנים על המגרש, דווקא סבוריט הבקיע לזכות הצהובים עם כל אדיר. המגן הספרדי השתלט עד כדור מחוץ לרחבה והפציץ את החיבורים של סמאסה.

אייל גולסה, לארי קאיודה | אודי ציטיאט
אנריק סבוריט | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי