דוניס: "אין ביוון וקפריסין מאמנים טובים ממני"

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מאמן מכבי ת"א סיפק הצהרה אחרי ה-0:1 על סיבאספור והעלייה היוקרתית לסיבוב הנוקאאוט הראשון של הליגה האירופית. בלם וחלוץ צפויים להצטרף בינואר, אוהדים מפעילים לחץ על המועדון להחתים את זהבי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

חג המכבים האיר פניו למכבי תל אביב. הצהובים רשמו אתמול (חמישי) הישג גדול, כאשר גברו 0:1 על סיבאספור והעפילו למעמד יוקרתי – שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. חגיגה כפי שהייתה אמש על כר הדשא ובחדר ההלבשה בבלומפילד עוד לא קרתה בעידן גאורגיוס דוניס, שהצליח להגיע לסיבוב הנוקאאוט הראשון של המפעל השני בחשיבותו באירופה כפי שעשה פאולו סוזה לפני שבע שנים.

צפו בתקציר ה-0:1 של מכבי ת"א על סיבאספור

הניצחון על הטורקים וההעפלה לשלב הבא העניקו יציבות לכיסא המתנדנד של המאמן היווני. דוניס מודע למעמדו בקריית שלום ולביקורת עליו בתקשורת, כמו גם ללחץ שמקיף אותו סביב מצב הקבוצה בליגה והחובה שהייתה לנצח את סיבאספור.

"אני לא חושב שיש ביוון ובקפריסין מאמנים יותר טובים ממני, זו דעתי. אל תשאלו אותי על שמועות כי זה לא מקצועי", ירה דוניס אחרי ההעפלה. אימנתי קבוצות גדולות ביוון והלחץ הוא לא מהתקשורת. מקצועי זה מה שקורה על המגרש".

כעת למכבי ת"א ישנם חודשיים ללא משחקים במסגרת אירופית והיא תוכל לחזור להתרכז בליגה בתקופה הקרובה. "אני כל הזמן מדבר עם השחקנים, יש לנו שחקנים טובים. באירופה השגנו את המטרה, עכשיו בליגה אנחנו צריכים לתקן את התוצאות ולשפר את הרמה", אמר המאמן. "יש לנו בעיה ואנחנו צריכים לפתור אותה. במשחקים בישראל אנחנו שולטים בכדור, אבל נותנים יותר מדי מצבים ליריבות. באשדוד ספגנו שלושה שערים מחמש הזדמנויות ודבר כזה לא אמור לקרות למועדון גדול כמו מכבי ת"א. אנו צריכים לדעת מה הבעיה ולתקן אותה. אם לא נתקן, יהיה קשה לזכות באליפות. מעכשיו, כל משחק הוא כמו גמר".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אודי ציטיאט

מי שכבש את שער הניצחון ונתן את החותמת לעלייה לשלב הבא הוא אנריק סבוריט. המגן השמאלי סיפק בעיטה אדירה אל בין החיבורים דווקא לאחר שהוסט לשחק במרכז ההגנה. הספרדי אמר בסיום: "חדר ההלבשה שלנו מאוד מאוחד. אנחנו מאושרים, רצינו מאוד לעלות שלב. עכשיו צריך להתרכז בליגה ולהשתפר הגנתית. זה הרגע להתקדם".

המשחק אתמול בלבד הכניס לקופת המועדון 1.5 מיליון יורו ממענק משולש של העפלה לשלב הבא, סיום במקום השני בבית ומענק ניצחון. עד כה מכבי ת"א הכניסה כ-50 מיליון שקלים ממענקיה במפעל. אז אפשר לבקר ולחתוך את דוניס, ואולי חלק מהביקורות מגיעות בצדק, אבל היווני הצליח היכן שוולדימיר איביץ' כשל פעמיים. עבור מיץ' גולדהאר, דוניס הוא תרנגולת שמטילה ביצי זהב.

בקריית שלום מבינים שללא חיזוק משמעותי בחלון ההעברות של חודש ינואר הקבוצה תישאר העונה רק אם אירופה ולא תוכל לשמור על תואר האליפות בליגה. במועדון מתכוונים לצרף שני שחקנים חדשים – בלם וחלוץ מהיר, שכן בחלק הקדמי חסרה מהירות ויצירתיות. ועכשיו אי אפשר להגיד שאין מספיק כסף כדי הנחית שחקנים שוברי שוויון.

אנריק סבוריט חוגג עם טל בן חיים | אודי ציטיאט

מכבי ת"א תדע מי תהיה יריבתה בסיבוב הבא ביום שני בהגרלה, בה הקבוצה לא תהיה מדורגת, והמשחק העתידי ייערך ב-18 בפברואר. השחקנים כבר העלו שמות של קבוצות מולן היו רוצים להתמודד. דן גלזר דיבר על חלום הילדות לשחק באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד, שחקנים אחרים חלמו על מפגשיים יוקרתיים מול מילאן, ארסנל או אייאקס.

גם שמה של פ.ס.וו איינדהובן עלה כמובן, בעיקר בשל מפגש אפשרי מול ערן זהבי. אוהדים רבים מפעילים לחץ על המועדון לנסות לצרף את כוכב נבחרת ישראל בינואר אם הדבר יהיה אפשרי ומעמדו בהולנד אכן מתערער.

היום יערוך דוניס שיחת סיכום לשחקניו אחרי המשחק אתמול וההעפלה לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, והמאמן יוריד מסך זמנית על אירופה ויחל את ההכנות לחזרה לליגת העל בכל הכוח. כבר ביום ראשון מצפה למכבי ת"א במשחק בבלומפילד נגד הפועל חיפה, משחק שכפי שדוניס הגדיר אותו – כמו משחק גמר (20:30, שידור ישיר בספורט1).

ערן זהבי | Fermin Rodriguez/Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי