יצאה עם המחמאות: מכבי ת"א הפסידה 2:0 לשחטאר וסולומון

הצהובים הציגו משחק לא רע מול אלופת אוקראינה, שניצחה העונה פעמיים את ריאל מדריד, אך נכנעו לשערים של פטריק וטטה. הישראלי שיחק לראשונה בבלומפילד והוחלף בדקה ה-73, הגומלין בחמישי הבא בקייב

(גודל טקסט)

הרבה זמן חיכתה מכבי תל אביב למפגש היוקרתי מול שחטאר דונייצק ומנור סולומון בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, והערב (חמישי) היא הפסידה 2:0 לאלופת אוקראינה בבלומפילד במשחק הראשון מבין שניים. הצהובים סיפקו הופעה בהחלט מכובדת, היוו יריב שקול ורק בתוספת הזמן ספגו את השער השני שהשאיר להם סיכוי קטן יותר לחולל נס בגומלין, אשר ייערך בקייב בחמישי הבא במינוס 10 מעלות (19:55, שידור ישיר בחבילת הערוצים של ספורט1).

הקבוצה של פטריק ואן לוון הציגה משחק אגרסיבי, ואמנם שחטאר שלטה באופן מוחלט, אך הצהובים מנעו מאלופת אוקראינה יצירת איומי הבקעה רבים. מכבי ת"א הציגה משחק אגרסיבי עם לחץ גבוה, והקשתה על הקבוצה שלהזכירכם, ניצחה העונה פעמיים את ריאל מדריד בשלב הבתים של ליגת האלופות.

סולומון, שגם עבורו היה זה מפגש מרגש מאוד מול יריבה ישראלית, פתח בהרכב שחטאר, שיחק 73 דקות והיה לא רע. זה היה משחקו הראשון של כוכב נבחרת ישראל בבלומפילד, שכן כשהוא שיחק בליגת העל במכבי פתח תקווה האצטדיון היה בשיפוצים לפני שנפתח מחדש. הקשר בן ה-21 לא הגיע בעצמו למצבי הבקעה, אך היה פעיל עד שסיים את חלקו בהתמודדות והוחלף על ידי טטה.

אחרי פתיחה לא רעה מבחינת מכבי ת"א, שחטאר השתלטה לאט לאט יותר וביותר ובדקה ה-31 עלתה ליתרון כאשר מצאה את הרשת בתום התקפה נפלאה, שהסתיימה בבישול של מיקולה מטוויינקו לאלאן פטריק. לאחר מכן, שחטאר שלטה אפילו יותר במשחק, אך לא הצליחה לכבוש את השני עד המחצית.

עם פתיחת החצי השני, פטריק ואן לוון הכניס את מתן חוזז אל כר הדשא על חשבונו של דן ביטון. מכבי ת"א, כאמור, הייתה לא רעה בכלל והגיעה למספר מצבים, הציגה משחק אגרסיבי והקשתה על שחטאר לייצר איומי הבקעה. עד לסיום הצהובים עמדו היטב על המגרש, כמעט השוו מנגיחה של לואיס הרננדס, ולבסוף ספגו מרגליו של טטה בדקה ה-90+3 ורשמו הפסד מכובד.

מנור סולומון, אנריק סבוריט | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
פטריק ואן לוון | דני מרון
לואיס קסטרו | דני מרון

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, אבי ריקן (אייל גולסה, 63), דן ביטון (מתן חוזז, 46), טל בן חיים (יונתן כהן, 63), אלכנסדר פשיץ' (אדוארדו גררו, 84).

שחטאר דונייצק: אנטולי טרובין, דודו, סרגיי קריבצוב, ויטאיו, מיקולה מטוויינקו, אלאן פטריק (מרכוס אנטוניו, 89), טראס סטפאננקו, מרלוס (מאייקון, 77ׂׂ), מנור סולומון (טטה, 73), טייסון (יבחן קונופליאנקה, 77), ג'וניור מוראייס (פרננדו, 89).

מנור סולומון עם שחקני שחטאר דונייצק | JACK GUEZ/AFP via Getty Images
שחקני מכבי תל אביב | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

כבר אחרי שתי דקות שחטאר הגיעה למצב הראשון שלה, כאשר טייסון הכניס כדור עומק לעבר ג'וניור מוראייס, כאשר דניאל טננבאום יצא לעברו. החלוץ במצב לא פשוט ניסה לבעוט, אך נעצר אצל שוער מכבי ת"א. בדקות שלאחר מכן, הצהובים נכנסו למשחק, עמדו טוב בהגנה והחזיקו לא מעט בכדור, כששחטאר לא ניסתה ללחוץ יותר מדי גבוה.

דניאל טננבאום עוצר את ג'וניור מוראייס | דני מרון

בדקה ה-12 מכבי ת"א הגיעה למצב ענק, כאשר אנריק סבוריט שלח כדור עומק פנטסטי לאלכסנדר פשיץ', שהחמיץ ממצב של אחד על אחד מול השוער. הריבאונד הגיע לאבי ריקן, שהיה חייב לסיים עם כדור ברשת, אך רשם החמצה פשוט מסמרת שיער מתוך הרחבה כאשר החמיץ מול שער ריק. לאחר ההחמצה, השופט שרק לנבדל של פשיץ' בתחילת המהלך.

אבי ריקן מרחיק | דני מרון

בדקה ה-23 שחטאר הגיעה למצב הטוב ביותר שלה עד אותו רגע במשחק. מנור סולומון ביצע מהלך נאה בצד הימני של הרחבה ושלח הגבהה רכה, שהורחקה לא מספיק טוב על ידי דן ביטון ונחתה ברגליו של אלאן פטריק. הברזילאי שלח מסירת רוחב שטוחה למרכז הרחבה וג'וניור מוראייס בעט היטב בנגיעה לעבר השער, אך דניאל טננבאום היה עירני והדף.

דן ביטון, מיקולה מטוויינקו | דני מרון

בדקה ה-31 מכבי ת"א כבר לא עמדה יותר בלחץ של שחטאר, שעלתה ל-0:1 בתום תבנית התקפה נפלאה. מרלוס הכניס כדור מרהיב מעל הגנת הצהובים לצד השמאלי של הרחבה של טננבאום, ומיקולה מטוויינקו העביר כדור רוחב בנגיעה אל מרכז הרחבה. אלאן פטריק הגיע, המשיך בנגיעה מופלאה משלו, טננבאום הצליח רק לגעת, אך נכנע.

אלאן פטריק חוגג | דני מרון
אלאן פטריק חוגג | דני מרון
אלאן פטריק חוגג | דני מרון
אלאן פטריק חוגג | דני מרון
שחקני שחטאר דונייצק חוגגים | דני מרון

בדקה ה-40 מכבי ת"א דרשה פנדל, כאשר בלם שחטאר, סרגיי קריבצוב, הניח את ידו בעדינות על אלכסנדר פשיץ' שחיכה להגבהה מדן ביטון. החלוץ הסרבי נפל, והשופט ניגש לצפות במהלך שוב במערכת ה-VAR. אחרי בדיקה, הוחלט לא להעניק לצהובים כדור עונשין מ-11 מטרים.

השופט צופה ב-VAR | דני מרון

עם פתיחת המחצית השנייה, פטריק ואן לוון הכניס אל כר הדשא את מתן חוזז על חשבונו של דן ביטון. בדקה ה-49 מכבי ת"א הגיע למצב לא רע, כאשר דור פרץ מצא את עצמו בסיטואציה נוחה לבעיטה ושלח כדור ברגל שמאל מ-18 מטרים, אך הבעיטה של הקשר הלכה אל מחוץ למסגרת. בדקה ה-56 פרץ שוב הגיע למצב לא רע ובעט ברגל שמאל מ-20 מטרים, אך שוב פספס את המסגרת.

טייסון, אבי ריקן | דני מרון

שחטאר לא הצליחה להגיע ליותר מדי מצבים ב-20 הדקות הראשונות של החצי השני, בהן אפשר אפילו להגיד שמכבי ת"א הייתה עדיפה. בדקה ה-62 מנור סולומון הגביה קרן אצל אלופת אוקראינה, אשר ננגחה על ידי טראס סטפאננקו, אך הייתה גבוהה.

מנור סולומון | דני מרון

מנור סולומון הוחלף בדקה ה-73 על ידי טטה, ובדקה ה-79 שחטאר הגיעה למצב הטוב ביותר שלה במחצית השנייה. יבחן קונופליאנקה ביצע מהלך אישי גדול והגיע למצב של אחד על אחד מול דניאל טננבאום, אך בעט על השוער, שהצליח למנוע את השני. מיד לאחר מכן מכבי ת"א יצאה למתפרצת שהסתיימה בבעיטה של ניק בלקמן מקצה הרחבה, אך החלוץ נעצר אצל אנטולי טרובין.

מרלוס, דור פרץ | דני מרון

בדקה ה-88 מכבי ת"א הייתה כל כך קרובה להשוות. קרן קצרה של אייל גולסה יצאה לעבר מתן חוזז, שהגביה מצוין מהאגף השמאלי אל מרכז הרחבה. לואיס הרננדס התרומם ונגח בעוצמה, אך הכדור של הבלם הספרדי הלך אל מרכז השער. שוער שחטאר סיפק עצירה נאה ומנע שוויון דרמטי.

מרלוס, טל בן חיים | דני מרון

בדקה ה-90 דניאל טננבאום בהצלה גדולה מנע את השני של שחטאר. פרננדו, שנכנס דקה קודם לכן כמחליף, חלף על פני איתן טיבי, חדר לרחבה והגיע למצב של אחד על אחד מול שוער מכבי ת"א, שיצא אליו מצוין והדף את הבעיטה של הברזילאי הצעיר.

דור פרץ, מנור סולומון | דני מרון

ואז, בתוספת הזמן, בדקה ה-90+3, מכבי ת"א ספגה את השני שכמעט חיסל לה את הסיכויים לחולל נס בגומלין. טטה, שהחליף את מנור סולומון, קיבל כדור בתום מתפרצת מהירה ועם פס נקי לפינה הכניע את דניאל טננבאום, קבע 0:2 וסגר את המשחק.

טטה חוגג | דני מרון
שחקני שחטאר דונייצק חוגגים | דני מרון
מנור סולומון, אנריק סבוריט | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי