חולמת בגדול: הסכום שמכבי תל אביב תרוויח אם תפתיע את שחטאר

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

הצהובים יתחילו הערב סדרת משחקים שעשויה להכריע עונה שלמה. שחקנים מאמינים שאפשר להפתיע את שחטאר, ואן לוון צפוי להישאר בעונה הבאה, ריקן יוזמן לפגישה. כל הפרטים לקראת הערב ההיסטורי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הערב, פטריק ואן לוון, מאמן מכבי תל אביב יעמוד בפני האתגר הגדול ביותר שלו בקדנציה, כשיפגוש את שחטאר דונייצק באצטדיון בלומפילד כחלק משלב 32 הגדולות בליגה האירופית. מעבר להישג היוקרתי, העפלה לשלב הבא תכניס 1.1 מיליון יורו לקופת הצהובים, לא כולל כספים מזכויות שידור שיחולקו בסיום המפעל. כידוע ככל שמכבי תל אביב תתקדם יותר, כך המענקים יהיו גדולים יותר.

צפו במסע של מכבי ת"א

עד כה, הצהובים הכניסו לקופתם 47 מיליון שקלים העונה באירופה, רק ממענקים ודיבידנדים. המאזן הוא כזה: מכבי הרוויחה על ההדחה מליגת האלופות חמישה מיליון יורו, החלק היחסי שלה ב-30 מיליון היורו שחולקו לשש המודחות בשלב הפלייאוף. לזה צריך להוסיף את העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית שעומד על 2.92 מיליון יורו בקירוב, החלק של מכבי תל אביב מ-140 מיליון היורו שאופ"א מחלקת בין 48 הקבוצות ששיחקו העונה שלב הבתים (גם הפועל באר שבע קיבלה את המענק הזה).

נקודה בשלב הבתים שווים 190 אלף יורו. מכבי זכתה ב-11 נקודות וזה זיכה אותה ב-2.09 מיליון יורו נוספים. לזה צריך להוסיף מענק עליה לשלב 32 הגדולות, שיעמוד על חצי מיליון יורו בלבד. אילו זכתה מכבי תל אביב במקום הראשון בבית היא הייתה זוכה במיליון יורו.

לרווחים הישירים האלה צריך להוסיף עוד שני פרמטרים משוערים. חלק מזכויות שידור שעומד על 200 אלף יורו בקירוב לקבוצה מישראל (קבוצה אנגלית או גרמנית למשל זוכות למענק גבוה בהרבה) ועוד מענק דירוג על ההישגים ב-10 השנים האחרונות שעומד על 1.2 מיליון יורו. זה מביא את מכבי תל אביב למאזן כולל של 11.9 מיליון יורו עד כה, ששווה בשקלים קרוב ל-47 מיליון שקלים. 

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | דני מרון

עבור רבים, עונת 2020/21 התחילה 'באמת' עם מינויו של ואן לוון לאימון הקבוצה לאחר ההחלטה של מיץ' גולדהאר לפטר את גיורגוס דוניס. ההולנדי צפוי להישאר על הקווים גם בעונה הבאה, וגורם בקבוצה אמר לספורט1 היום: "פטריק הוא הדבר הכי קרוב לאיביץ', הוא צבר 28 מתוך 30 נקודות אפשריות והוא צפוי להיות מקבל ההחלטות העיקרי בשנים הבאות".

במכבי תל אביב מאמינים כי החלום לעבור את המכשול בדמות שחטאר דונייצק ומנור סולומון, מועדון הפאר האוקראיני שניצח פעמיים את ריאל מדריד העונה., הוא קלוש אך אפשרי. צריך לציין כי הצהובים יאלצו להסתדר הערב ללא יונתן כהן ועדן קארצב, כשגם אייל גולסה לא בכשירות מלאה.

אלופת ישראל עומדת בפני לוח זמנים קשוח למדי. שלושה ימים לאחר המשחק הערב, היא תפגוש את מחזיקת הגביע, הפועל באר שבע עם מאמנה החדש, רוני לוי באצטדיון טוטו טרנר, ולאחר מכן תמריא לאוקראינה למשחק הגומלין נגד שחטאר ביום חמישי הבא. כשתחזור לישראל, תפגוש את רן בן שמעון ומ.ס. אשדוד בבלומפילד, ארבעה משחקים שעשויים לשנות לחלוטין את העונה.

במקביל ללו"ז הצפוף, הצהובים מנהלים מגעים עם ארבעה שחקנים בכירים על הארכת חוזה: דור פרץ, דן גלזר, מתן חוזז ויונתן כהן, כששחקן העונה שעברה צפוי לחתום ראשון. דור פרץ אמנם זוכה להתעניינות מאירופה, בעיקר מקבוצות ברוסיה, אך נוטה כרגע להישאר בקריית שלום. הצהובים מתכננים להאריך גם את החוזים של שרן ייני, איתן טיבי ואבי ריקן, אך אלה עדיין לא הוזמנו לפגישה

הערב (21:50 בספורט1) מכבי תל אביב פוגשת את שחטאר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי