נועדנו זה לזו: מכבי חיפה ושראלדו בקר בדרך לפגישה מאוחרת

שראלדו בקר, שחקן אוניון ברלין | GettyImages, Pool

כשנתיים וחצי אחרי שסומן על ידי הירוקים (והפועל באר שבע), שחקן הכנף ישחק נגדם עם אוניון ברלין, ויפגוש את חברו צ'ארון שרי

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחת המטרות שהוצבו למחלקת הסקאוטינג של מכבי חיפה לקראת קיץ 2019, הייתה מציאת שחקן כנף בעל שיעור קומה. שחקן מליגה טובה יותר מהישראלית, עם יכולת אישית גבוהה שניחן באתלטיות טובה ובעיקר יכולת אחד על אחד. הרי באותה תקופה (וגם היום), כל הקבוצות הגדולות בישראל חיפשו "תואמי" אנתוני וואקמה.

העבודה הייתה יסודית ועל השולחן הוצבו לא מעט שמות לצורך בדיקה. אחד מהם היה שראלדו בקר. שחקן הכנף ההולנדי העביר שתי עונות סולידיות בדן האח עם 5 שערים ו-8 בישולים ב-60 משחקי ליגה, אבל בעונה השלישית שלו בקבוצה, 2018/19, עשה שדרוג. 7 שערים ו-10 בישולים בליגה, כמעט כולם בחצי השני של העונה, הפכו אותו לשחקן שמרכז לא מעט תשומת לב.

כשבמכבי חיפה גילו שבקר מסיים חוזה בסוף העונה, העניין גבר, אבל הירוקים לא היו היחידים ששמו עין על שחקן הכנף. באותה תקופה גם הפועל באר שבע הייתה עסוקה בהכנות לעונה הבאה והיא הקדימה את מכבי חיפה וכבר פנתה לבקר.

שראלדו בקר במדי דן האח בשנת 2019
בקר במדי דן האח בעונת 2018-19 הפנטסטית שלו | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

בקר אמנם גדל באייאקס ושיחק בנוער עם שחקנים כמו קני טטה, רישדלי באזור, אנואר אל גאזי (וגם אלטון אקולטסה), אבל בניגוד לכמה מחבריו שכבר עשו קפיצת מדרגה, בדן האח הוא הרוויח סכומים נמוכים ביחס למה שהקבוצות הגדולות בישראל יכולות להציע. אבל הוא העדיף לחכות. גם מטורקיה הייתה התעניינות, אבל שחקן הכנף בחר באתגר המקצועי והיה משוכנע שיקבל הצעות גם ממערב אירופה – כאלו שיתגמלו אותו גם מקצועית וגם כספית.

שחקן הכנף של דן האח המשיך להבריק עד סיום העונה ובסביבות חודש מאי, גם מידלסברו מליגת המשנה באנגליה נכנסה לעניינים. במקביל גבר העניין מטורקיה ובשלב הזה, הקבוצות הישראליות כבר יצאו מהתמונה. גם בחינה כספית, מכבי חיפה והפועל באר שבע כבר לא היו יכולות להתחרות. בסופו של דבר בקר קיבל הצעה מהעולה החדשה לבונדסליגה, אוניון ברלין והוא בחר בה.

מכבי חיפה צירפה בסופו של דבר את יאניק וילדסחוט שהתברר כהחתמה מצוינת וגם סייע לקבוצה לזכות באליפות בעונה השנייה שלו בקבוצה. הפועל באר שבע הנחיתה את ג'ימי מרין, שהרשים הרבה פחות.

בשנתיים האחרונות בקר התמודד עם לא מעט פציעות, אבל גם הצליח להוכיח שהוא שחקן בונדסליגה לגיטימי. ביוני ערך הופעת בכורה בנבחרת סורינאם וכבש צמד ב-0:6 נגד ברמודה במוקדמות מונדיאל 2022. נייג'ל האסלביינק הוסיף שלושער במשחק בו צ'ארון שרי בישל פעמיים. ביום חמישי (22:00, ספורט4) הוא בכל זאת יעלה לכר הדשא עם מכבי חיפה, אבל המטרה שלו תהיה להכניע אותה וכמובן את חברו לנבחרת סורינאם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי