רביעייה אדירה לפאטסון דאקה, לסטר ניצחה 3:4 את ספרטק מוסקבה

שחקני לסטר סיטי, פאטסון דאקה (ימין), דניאל אמרטיי | רויטרס

הזמבי החזיר את השועלים מפיגור כפול ברוסיה לניצחון בכורה בליגה האירופית, רשם נתון היסטורי וסגר שבוע חלומי, אחרי שכבש גם נגד מנצ'סטר יונייטד

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)

לסטר סיטי רשמה הערב (רביעי) את ניצחונה הראשון העונה בליגה האירופית, וזה דרש ממנה מאמץ גדול: השועלים מחקו פיגור כפול בדרך ל-3:4 מרשים על ספרטק מוסקבה ברוסיה, כאשר את כל שערי המנצחת כבש פאטסון דאקה בהופעה אישית מופלאה. בזכות שלוש הנקודות, הקבוצה של ברנדן רוג'רס עקפה את יריבתה הערב ועלתה למקום השני בטבלת בית ג'.

פאטסון דאקה, לסטר סיטי
ערב מהסרטים ושבוע חלומי. דאקה חוגג | אימג'בנק GettyImages, NATALIA KOLESNIKOVA/AFP

ספרטק, שבמחזור הקודם ניצחה את נאפולי בתום משחק סוער, הוליכה בבטחה משערים של אלכסנדר סובולב (11) וג'ורדן לארסון (44). אלא שרגע לפני ההפסקה (45), דאקה החזיר את לסטר למשחק ובמחצית השנייה הוא השלים מהפך מהיר עם שני שערים נוספים (48, 54), לפני שנעץ את המסמר האחרון (79). סובולב כבש את השני שלו (86) ונתן תקווה לרוסים, שלא הצליחו לחלץ נקודה בסופו של דבר.

מעבר לניצחון החשוב שסידר לאנגלים, דאקה, שהצטרף ללסטר בקיץ האחרון מרד בול זלצבורג, הפך לשחקן הראשון מזמביה שמבקיע שלושה שערים ומעלה במסגרת אירופית, לא כולל מוקדמות, וסגר שבוע חלומי שכלל גם שער בניצחון על מנצ'סטר יונייטד. ספרטק מוסקבה תקווה לפצות על ההפסד הערב כשהקבוצות תיפגשנה בשנית בעוד 15 ימים.