שיפור דרך שימור: מיקיטריאן סוף סוף פורח בדורטמונד

מיקיטריאן. מעורב ביותר משער למשחק
מיקיטריאן. מעורב ביותר משער למשחק | צילום: GettyImages

הארמני פורח תחת טוכל, שהתעקש להשאירו. ב-19:25: באיירן מגיעה

(גודל טקסט)

בשלב הזה לפני שנה, למעטים היה ספק כי הנריך מיקיטריאן נמצא בדרכו החוצה מבורוסיה דורטמונד. הקשר הארמני סבל מעונה מאכזבת במיוחד, איבד את שמחת החיים, ובמשחקים רבים לא הצליח להשתלב בפעולות הקבוצתיות. כאשר הצהובים-שחורים נקלעו למאבקי התחתית בסיבוב הראשון של 2014/15, היה מחיטריאן באופן קבוע אחד השחקנים החלשים על הדשא, ובאמצע העונה אף ירד לספסל.

 

הוא השתפר, כמו כל בורוסיה, בחודשי האביב, אך זה עדיין לא היה מספיק. כשרונו הפנומנלי מעולם לא הוטל בספק, אבל השיטה של יורגן קלופ לא היטיבה עימו. הוא נדחק לא פעם לאגף, וגם נדרש לבצע עבודה שחורה מרובה שהתישה אותו. יובנטוס, שחשקה בשירותיו עוד כאשר שיחק בשחטאר דונצק, סומנה כמועמדת המובילה להחתימו בקיץ. על הנייר, היה זה שידוך מצוין כי עזיבתו הצפויה של אנדראה פירלו הותירה את הגברת הזקנה נואשת ליצירתיות במרכז המגרש. היו שהעריכו כי הקצב של הליגה האיטלקית יתאים יותר לאיכויות העדינות של הארמני. רק אדם אחד היה משוכנע לחלוטין שהספקולציות מיותרות – תומאס טוכל, שהוכרז כיורשו של קלופ.

 

 

האסטרטגיה של טוכל בקיץ הייתה מעניינת. בעוד מאמנים אחרים היו נוטים לבצע מהפכה בסגל שהגיע לכאורה לסוף דרכו, בחר הבוס החדש בשימור. הוא נפגש עם כל הכוכבים המובילים, הסביר להם עד כמה הם חשובים לפרויקט החדש והצליח להשאיר את כולם. מאטס הומלס ביטל את התוכניות לעבור למנצ'סטר יונייטד, אילקאי גונדוגאן נותר נאמן למועדון שגילה סבלנות אין קץ במשך הטיפול הממושך בפציעה בגבו, וגם מיקיטריאן הבין שדורטמונד עדיפה מבחינתו על יובה.

 

לא רצה לבצע מהפכה. טוכל (GettyImages)

 

"נפגשתי עם טוכל לראשונה במרץ, והוא שיכנע אותי להישאר. זו גם הייתה הנטייה שלי, כי רציתי להוכיח לאנשים שאני ראוי להיות כאן. הוא אמר לי שיביא אותי לרמה של כוכב על – והוא עשה את זה. אני אסיר תודה על כך. יש לו דרך מיוחדת לדבר עם השחקנים. הוא מסביר לי מה אני עושה נכון והיכן דרוש שיפור. כאשר חושבים על זה לעומק, מבינים שהוא צודק", סיפר הארמני על השינוי הקיצוני שעבר בהדרכת המאמן הצעיר. למעשה, לא בטוח שמיקיטריאן האמין בחלומות הפרועים ביותר שלו שהשיפור יהיה כה דרמטי.

 

ב-41 משחקים בכל המסגרות בעונה שעברה היו לו 3 שערים ו-7 בישולים. ב-38 המשחקים הראשונים של העונה עד כה רשומים לזכותו 16 שערים ו-23 בישולים. הארמני מעורב באופן ישיר ביותר משער למשחק בממוצע, ועוד לא ספרנו את כל המהלכים הקבוצתיים המרהיבים שלא הסתיימו עם כדור ברשת. שיתוף הפעולה שלו עם מרקו רויס ופייר אמריק אובמיאנג נראה במשחקים לא מעטים קרוב לשלמות.

 

קרובים לשלמות. שלישיית ההתקפה של דורטמונד (GettyImages)

 

תחילת העונה המוקדמת סייעה למיקיטריאן להיכנס לכושר ולעלות על הגל עוד לפני תחילת הליגה. מאז השלושער לרשת וולפסברגר האוסטרית במוקדמות הליגה האירופית היה ברור שהאוהדים בצהוב-שחור יהנו העונה משחקן אחר לגמרי. 25 מיליון יורו ששולמו תמורתו לשחטאר בקיץ 2013 נראים מחיר מציאה. הוא משחק במרכז המגרש, מעורב ברוב המהלכים כפי שאהב לעשות בליגה האוקראינית, והחיוך לא יורד מפניו. בגיל 27, מיקיטריאן בשיא פריחתו, וכלל לא בטוח שזה השיא. ייתכן שהוא מסוגל להשתפר אפילו יותר בזכות הטיפים הנבונים של המאמן.

 

צריך להעריך מאוד את ההישגים של טוכל שהתעלה על קודמו בנסיבות לא פשוטות. קלופ היה דמות חזקה ואהודה מאוד בדורטמונד, ולעתים קרובות הייתה תחושה שהוא מייצג את המועדון יותר מכל אחד אחר. איך נכנסים לנעליים של אגדה שעזבה בדמעות אחרי 7 שנים אדירות? ובכן, התברר כי טוכל לא רק השכיח את קלופ אלא גם שידרג את הקבוצה תוך שבועות ספורים. "עם קלופ, התבססנו על מתפרצות והפעלנו לחץ. עם טוכל אנחנו משחקים כדורגל אחר – התקפי יותר, עם דגש על אחזקת כדור. הביטחון העצמי שלי עלה מאוד בזכות השינויים הטקטיים", אומר מיקיטריאן.

 

"הביטחון העצמי שלי עלה", מחיטריאן (GettyImages)

 

טוכל שומר על מיקיטריאן. תרתי משמע (GettyImages)

 

התוצאות מדברות בעד עצמן. אלמלא באיירן מינכן, דורטמונד הייתה לוקחת אליפות בהליכה, עם 18 ניצחונות ו-3 הפסדים בלבד ב-24 משחקים. מבחינת מאזן הכיבושים, היא לא נופלת מהקבוצה של פפ גווארדיולה – לשתיהן 59 שערי זכות עד כה. קצב צבירת הנקודות שלה ב-2016 נפלא, וכעת מגיעה גם ההזדמנות הגדולה כתוצאה מהמעידה הלא צפויה של היריבה באדום.

 

מיינץ, קבוצתו הקודמת של טוכל, חוללה ביום רביעי סנסציה אדירה כאשר הרסה לבאיירן את המאזן הביתי המושלם וניצחה 1:2 באליאנץ ארנה. זו הייתה מתנה מושלמת מהמאמן מרטין שמידט לחברו הטוב, וכעת יש לטוכל הזדמנות חד פעמית לחזור למאבק האליפות. אם תנצח את באיירן בשבת בערב, תצמצם בורוסיה את הפער מהפסגה לשתי נקודות בלבד, ואז הכל יהיה פתוח לחלוטין.

 

לא נופלים מבאיירן, אבל יתעלו עליה? (GettyImages)

 

החוליה הקדמית של דורטמונד עשויה להיות מסוכנת מאוד מול העורף הפצוע של הבווארים, ואי אפשר להגזים בחשיבתו של מיקיטריאן. הארמני קיבל מנוחה במשחק אמצע השבוע בדרמשטאט, והוא מוכן לקרב. "ברור שאנחנו מסוגלים לנצח", הצהיר הארמני. כל גרמניה, למעט אוהדי באיירן, מקווה שהוא צודק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי