57% העניקו לגווארדיולה ציון נכשל בסקר ב"בילד"

גווארדיולה. לא היה שלם עם ההחלטה לבוא לבאיירן מלכתחילה
גווארדיולה. לא היה שלם עם ההחלטה לבוא לבאיירן מלכתחילה | צילום: Gettyimages

ביקורת נוקבת על הטקטיקה של באיירן מינכן בתבוסה 3:0 לברצלונה

(גודל טקסט)

57% מקוראי ה"בילד" העניקו לפפ גווארדיולה את הציון "נכשל" על תפקודו העונה כמאמן באיירן מינכן. רק 43% נתנו לקטאלוני גב.

 

 העיתון הנפוץ בגרמניה נזעק לשאלה לאחר שהבאוורים הפסידו שלושה משחקים ברציפות – תחילה בחצי גמר הגביע 2:0 בפנדלים לדורטמונד, אחר כך בליגה 2:0 בלברקוזן ולקינוח התבוסה 3:0 בחצי גמר ליגת האלופות לברצלונה ב"קאמפ נואו". הפעם האחרונה שבאיירן נוצחה שלוש פעמים ברציפות היתה לפני ארבע שנים, בעידן לואיס ואן חאל.

 

 

ה"בילד" הזכיר כי פפ היה מסופק אם עשה את ההחלטה הנכונה לבוא לבאיירן כבר לפני שנתיים כשאמר בטקס הצגתו: "אני קצת עצבני, כי המועדון הזה זכה כבר בכל התארים. הציפיות ממני גבוהות מאוד". העונה מתח הקטאלוני ביקורת על הנהלת הקבוצה כשאמר כי בבאיירן רוצים את הטרבל (ליגה, גביע וליגת האלופות) בכל עונה.

 

גווארדיולה אמנם הוליך את הבאוורים לשתי אליפויות גרמניה ואשתקד זכה בדאבל כשהוסיף גם את הגביע. מצד שני, באיירן הושפלה בעונה שעברה בחצי גמר ליגת האלופות (1:0 בחוץ ו-4:0 בבית) ע"י ריאל, והעונה עושה רושם שגם ברסה תדרוך על פפ בדרך לגמר.

 

הטקטיקה שלו נגד ברצלונה ספגה ביקורת מפרשנים ובעיקר העובדה שחזר לשחק עם ארבעה מגנים אחרי 15 דקות מפתיחת המשחק. בגרמניה מתחו עליו ביקורת שהוא לא שיחק עם תומאס מולר בחצי הגמר בגביע ובברצלונה החליף אותו למרות שהיה מהטובים במגרש.

 

ביקורת נוספת היא שלמרות שפפ למד ודובר גרמנית, הרי שבאימונים הוא משוחח רק בספרדית עם עוזריו והשחקנים שלו שהם דוברי השפה (צ'אבי אלונסו, חואן ברנאט, חאבי מרטינס, טיאגו וראפיניה) והדבר יוצר מחיצות בינו לשאר השחקנים.

 

ה"בילד" מציין עוד כי ההרגשה במועדון היא שפפ לא מוכן להתחייב לטווח ארוך וכמזכירים שבביוגרפיה שפורסמה עליו נאמר שהוא חולם לאמן בפרמיירליג. קרל היינץ רומניגה הציע לו בשנה שעברה להאריך את חוזהו מעבר ל-2016, אבל הוא היסס וגם רמז לפני מספר חודשים שאם לא יזכה בליגת האלופות העונה, ייתכן שיפוטר.

 

אגב, גווארדיולה לא לבד. אוטמאר היצפלד נקלע למצוקה בבאיירן בעונה הראשונה שלו (1998/99) למרות שזכה באליפות. גם היצפלד הודח מהגביע הגרמני והפסיד בגמר ליגת האלופות למנצ'סטר יונייטד (2:1). המאמן נשאר במועדון וכעבור שנתיים זיכה את הבווארים בתואר אלופי אירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי