תמונת מצב: באיירן מינכן לאן?

פפ. יודע לאן הוא הולך?
פפ. יודע לאן הוא הולך? | צילום: Gettyimages

העזיבה של שווייני העירה את הבווארים. ב-14:55 בספ'1: מול אינטר

(גודל טקסט)

עד לפני עשרה ימים באיירן מינכן נראתה כמו הקבוצה הכי מנומנמת בעולם. בעוד רוב המועדונים הגדולים עוברים הקיץ טלטלה ענקית, באיירן נראתה כמו אי של שפיות. אבל אחרי עוד עונה שבה לא הצליחה להגשים את המטרה העיקרית שלה – זכייה בליגת האלופות – נדמה היה שהענק הבאוורי עסוק בליקוק הפצעים ויום אחד הוא יתעורר. קשר בן 20 בשם ג'ושוע קימיץ' הגיע מלייפציג, וביחד עם שוער שטוטגרט סוון אולריך היו היחידים החדשים, בזמן שפפה ריינה נטש לנאפולי. עד שהכל התפוצץ.

 

בסטיאן שוויינשטייגר היה זה שנתן את האות לפתיחת חלון ההעברות, כשהחליט לעזוב. ההנהלה והמאמן אולי לא התרגשו אחרי שכבר בשנה שעברה היה ברור שפפ גווארדיולה מעדיף את צ'אבי אלונסו כקשר האחורי, אבל עבור האוהדים היה מדובר בהלם מוחלט.

 

 

"צריך אומץ לב גדול כדי לעשות כזה שינוי", אמר נשיא הכבוד של המועדון, פרנץ בקנבאואר, בעקיצה כלפי השחקן העוזב, "באנגליה הוא יצטרך להתאמץ עוד יותר מאשר בבאיירן מינכן, בגלל שמנצ'סטר יונייטד זה מועדון בו הוא יצטרך לבנות עצמו מחדש. אם היה עובר לשחק ב-MLS, הייתי מבין זאת יותר". לעומת הקייזר החמוץ, לוקאס פודולסקי ששיתף פעולה עם הקשר בבאיירן ושיחק בעצמו בעבר בארסנל, אמר: "אני בטוח שהוא יהנה לשחק בפרמיירליג, זו חוויה אדירה". בכל אופן, שוויינשטייגר הלך כנראה בעיקר אחרי הכסף. הוא ירוויח לפי הדיווחים 18 מיליון יורו לעונה – משכורת קרובה לזו של מסי.

 

לנוכח הניסיונות (שנהדפו, בינתיים) של יונייטד לרכוש גם את רוברט לבנדובסקי ואת תומאס מולר, החליטו בהנהלת באיירן שהם טורפים את הקלפים. שחקן הכנף הימני, דאגלס קוסטה, שצפוי להיכנס לנעליו של פרנק ריברי, נרכש משחטאר דונייצק תמורת 30 מיליון יורו, עוד לפני עזיבת שוויינשטייגר. ואתמול כבר אישרה יובנטוס כי ארתורו וידאל יעבור לבאווריה.

 

וידאל. בדרך לגרמניה (Gettyimages)

 

כותב הביוגרפיה "ההיסטוריה של וידאל", ניקולאס אולאה, גילה שגווארדיולה בדק לגבי הקשר עוד לפני הקופה אמריקה ושוחח עם מאמן נבחרת צ'ילה חורחה סמפאולי, שהמליץ עליו. הביצועים של וידאל באליפות שכנעו את הקאטלוני להחתימו וכך הוא יגדיל את מצבת השחקנים דוברי הספרדית במועדון. אולאה אף הוסיף כי נבחרת צ'ילה משחקת כמו ברצלונה בעידן פפ, ועכשיו האחרון יקבל שחקן כמעט מושלם מרחבה לרחבה. מאמן ברצלונה לשעבר מוכן לסבול גם את היותו של וידאל בליין, אדם שאוהב ללכת על הקצה וחי באקסטרים, כמו שלמדנו לדעת מתאונת הפרארי שלו בקופה אמריקה, כשסיכן את חייו ואת חיי אשתו.

 

וידאל יסגור מעגל בבואו לבאיירן. הוא היה מבוקש בארנה עוד ב-2011 כששיחק בלברקוזן. הכל היה סגור, אבל בסופו של דבר הוא ברח ליובנטוס. היה זה יופ היינקס, מאמן באיירן בזמנו, שהסיט אותו מעמדת בלם או מגן לתפקיד ה-50/50 בלברקוזן. אם לא תהיה הפתעה באיירן תשלם עבורו 35 מיליון יורו.

 

היינקס. רצה לקחת אותו איתו לבאיירן (Gettyimages)

 

יש כאלה שלא אוהבים את ההתפתחויות. פילוסוף הספורט הידוע בגרמניה, גונטר גבאואר, טוען שהבאוורים מאבדים במהירות את הזהות שלהם ועזיבת שוויינשטייגר רק זרזה את התהליך שהחל עם בואם של מאמן זר, שחקנים זרים חדשים ומכירת הסמלים של הקבוצה. הוא מודה שזה טרנד עולמי, אבל טוען שבאיירן לא צריכה ללכת בעקבותיו.

 

יחד עם זאת, גבאואר צריך לזכור שזרים הופכים לפעמים לכוכבי הקבוצה. פרנק ריברי למשל, שחתם בבאיירן מינכן לפני שמונה שנים, ספג המון עלבונות לפני שהגיע. אמרו עליו שהוא "צרפתי משוגע" שלא מתאים לתרבות של הקבוצה והיום הוא נחשב לפנים שלה וכולם מחכים בקוצר רוח שהוא יתאושש מהפציעה הארוכה שלו.

 

ולמרות כל הטררם בעת האחרונה, לא ברור אם הרכש של גווארדיולה יצליח השנה. וידאל בעייתי מחוץ למגרש ומאמנו של דאגלס בשחטאר דונייצק תהה בקול רם אם הוא מתאים לרמות הגבוהות בבונדסליגה. בעיה נוספת בבאיירן היא מאריו גצה. יובנטוס רוצה אותו, אבל פפ מפגין שרירים, למרות שבאיטליה פורסם שהיחסים שלו עם השחקן שואפים לאפס. פפ דורש ממנו להתבגר ולהראות רצינות במקום לחשוב שהוא הגיבור המקומי. על פניו גווארדיולה מתעקש כי "הוא עדיין השחקן שלי", אבל גצה רוצה לשחק יותר ויובנטוס רוצה אותו. כנראה שגם בעניין הזה אין עדיין סוף פסוק.

 

גצה. מה יעלה בעתידו? (Gettyimages)

 

ויש גם את עניין הגיל. בבאיירן הייתה ביקורת בעונה שעברה על כך שהכוכבים הגדולים של הקבוצה הם בני 30 ומעלה. צ'אבי אלונסו, אריאן רובן, פרנק ריברי, פיליפ לאם ודנטה. למרות זאת, לא צפוי שינוי גדול בשיטת המשחק של הגרמנים. השחקנים שנרכשו אמורים להביא רעננות גדולה יותר בקבוצה ועדיין לא נראה שהסגל סגור. אחרי הכל, אין מה לדאוג לבאיירן מבחינה כלכלית. היא מסוגלת להוציא עוד 100 מיליון יורו ונמצאת עכשיו בסין מכיוון שלפי ההערכה לפחות 90 מיליון סינים אוהדים את המועדון ומדובר בשוק ענק. באיירן עוד תשלוף קלף נוסף ברכש, אבל צריכה להתבונן מאחורי הגב, שלא יגנבו לה שחקן נוסף כמו למשל מהדי בנאטיה. כך או אחרת, מלחמת ההעברות בעיצומה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי