וולפסבורג רוצה לרכב על הגב של באיירן מינכן

דה בריינה. אנחנו לא קבוצה שמוכרת כוכבים
דה בריינה. אנחנו לא קבוצה שמוכרת כוכבים | צילום: gettyimages

מחזיקת הגביע תארח הערב (21:20, ספורט2) את האלופה בסופרקאפ

(גודל טקסט)

את הביקור הקודם שלו בוולפסבורג פפ גוארדיולה היה מעדיף לשכוח. במשחק הראשון של 2015 פירקו הזאבים את באיירן מינכן בתצוגת תכלית שלא הותירה לאלופת גרמניה הגאה כל סיכוי. קווין דה בריינה סיפק את אחד המשחקים הטובים בחייו, ואולי אף הטוב מכולם, כאשר בישל את אחד משני השערים של באס דוסט ההולנדי והוסיף צמד משלו ב-1:4 מהפנט. באיירן ספגה בעונה שעברה ארבעה שערים בלבד בכל הסיבוב הראשון, והנה לפתע קיבלה רביעייה ב-90 דקות.

 

הייתה זו הצהרת כוונות ברורה מצד הירוקים. היא גם מומשה. אמנם לא היה לוולפסבורג סיכוי של ממש להיאבק על האליפות בעונה החולפת, אבל היא צברה יותר נקודות מבאיירן בסיבוב השני – 35 לעומת 34. בורוסיה מנשנגלדבאך, אגב, הייתה אלופת הסיבוב השני עם 39 נקודות, מה שהותיר את הבווארים במקום השלישי בלבד בדירוג זה.

 

ואם לא די בכך, הרי שוולפסבורג גם הצליחה בגביע הגרמני, בו באיירן נחלה כישלון. האדומים הפסידו לדורטמונד בחצי הגמר בדו קרב פנדלים ביזארי, הזאבים גברו על הצהובים-שחורים 1:3 בגמר, ללא בעיות מיוחדות, והרסו ליורגן קלופ את הופעת הפרידה. איך שלא תסתכלו על זה, 2015 שייכת עד כה דווקא לדיטר הקינג ולא לגוארדיולה.

 

כעת מתייצב הקטלוני למפגש עם היריבה השאפתנית במפעל אותו הוא לא מסמפט במיוחד. בשני משחקי הסופר-קאפ הקודמים שלו, הפסיד פפ שוק על ירך לדורטמונד. הופעת הבכורה הרשמית שלו על ספסל באיירן נהרסה עם פיאסקו 4:2 לזכות בורוסיה ביולי 2013, וגם לפני שנה זה נגמר עם הפסד 2:0, בהופעת הבכורה של רוברט לבנדובסקי מול האקסית. האם הפעם השלישית תהיה טובה יותר?

 

העניין הוא שוולפסבורג ממש לא מתכוונת ללכת בדרכה של דורטמונד מבחינת איבוד הכוכבים. באיירן הצליחה לשים את ידה על מריו גצה ועל לבנדובסקי בשנים העוקבות, אבל על דה בריינה היא יכולה רק לחלום. אם כבר, הכוכב הבלגי הלוהט עשוי לעבור למנצ'סטר סיטי, שמוכנה לשבור את השוק כדי להחתים את האיש ששבר את שיא הבישולים בבונדסליגה עם 21 כאלה. תוסיפו 6 אסיסטים בליגה האירופית ועוד שניים בגביע – בסך הכל 29 בישולים, שלא לדבר על 16 שערים בכל המסגרות.

 

שחקני וולפסבורג. מסתערים על עוד תואר (gettyimages)

 

אפשר לומר בעדינות כי ז'וזה מוריניו לא פעל בחוכמה יתרה כאשר העדיף לזרוק את דה בריינה מכל המדרגות ומכר אותו בינואר 2014 מבלי לתת לו צ'אנס אמיתי בהרכב.

 

התקופה הקשה בצ'לסי, שרכשה אותו עוד בינואר 2012, צריכה לשמש תמרור אזהרה לדה בריינה כאשר הוא שוקל את אופציית המעבר לסיטי. הרי גם אחרי עונת ההשאלה הנהדרת בברמן דיבר איתו מוריניו אישית והבטיח כי הוא נמצא בתוכניות שלו. בפועל המצב היה שונה, ואי אפשר לדעת בוודאות כיצד ישתלב הכישרון בן ה-24 בסגל העשיר של הסיטיזנס. לעומת זאת, בשורות הזאבים הוא מנצח על המקהלה. הוא הכוכב המשמעותי ביותר בבונדסליגה כולה, והמאמן הקינג סומך עליו בעיניים עצומות.

 

קלאוס אלופס, המנהל הספורטיבי של וולפסבורג שבנה במשך יותר מעשור את ההצלחה של ברמן לצד המאמן תומאס שאף וכעת קיבל לרשותו תקציבים גדולים הרבה יותר, נחוש להשאיר את דה בריינה בקבוצה במטרה להיאבק על האליפות. "אין לנו כל כוונה למכור את קווין. אנחנו לא קבוצה שמוכרת כוכבים", הצהיר אלופס. למעשה, זה אמור להיות ההבדל המהותי בין וולפסבורג לדורטמונד.

 

תמיכת קונצרן הרכב פולקסווגן מאפשרת לה להיות "קבוצה קונה". עובדה – היא אפילו רכשה מצ'לסי את אנדרה שורלה, על אף שהעסקה לא היתה קריטית מבחינה מקצועית, והקשר-חלוץ הבלונדיני ראה חלק ניכר מהסיבוב השני מהספסל.

 

גווארדיולה. מעדיף לשכוח את הביקור הקודם בוולפסבורג (gettyimages)

 

מנגד, ברור לגמרי כי הקלפים נמצאים אצל דה בריינה. אם יחליט הבלגי שהוא רוצה לעבור לסיטי, לא תוכל וולפסבורג לעמוד בדרכו. תפקידם של אלופס והקינג הוא לשכנע אותו שלא כדאי לו להמר. יהיה קל הרבה יותר לבצע את המשימה אם וולפסבורג תפרק שוב לבאיירן את הצורה הערב. הרי אם דה בריינה יכול להמשיך לבשל על בסיס שבועי בבונדסליגה ובליגת האלופות ולהילחם בכל התארים בקבוצתו הנוכחית, למה לו למהר שוב לממלכה הבריטית שלא האירה לו פנים, ועוד לפני יורו-2016 בו אמורה נבחרתו להיות אחת הפייבוריטיות לזכיה? 

 

בקיצור, דה בריינה צריך לתת הערב שואו כדי להוכיח לעצמו שוולפסבורג היא הקבוצה שלו. כל גרמניה, פרט לאוהדי באיירן, מחזיקה לו אצבעות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי