באיירן ועוד 17: הליגה הגרמנית חוזרת

גווארדיולה והחניכים. בדרך לעוד תואר?
גווארדיולה והחניכים. בדרך לעוד תואר? | צילום: Gettyimages

הבווארים יחד עם קוסטה ו-וידאל השאלה היא מה עם פפ? וגם: דורטמונד אחרי קלופ

(גודל טקסט)

בהשוואה להעברות הנוצצות העונה בפרמיירליג, באיטליה ובספרד, הבונדסליגה, שתיפתח בסוף השבוע הקרוב, התבססה הקיץ על העברות פחות מלהיבות.

 

באיירן מינכן שוב מככבת במצעד ההחתמות ורוב הקבוצות משתרכות מאחוריה, אבל כמו תמיד בכדורגל הגרמני צומחים במהירות כישרונות צעירים שעולים מהנוער והופכים ללהיטים. הכדורגל בגרמניה עדיין מרתק ומלווה בשערים מרהיבים. אין בו רגעים משעממים והאצטדיונים תמיד מלאים עד אפס מקום. ממוצע הצופים בגרמניה בעונה שעברה היה הגבוה באירופה עם 43,500 למשחק, לעומת 32,200 באנגליה, 27,000 בספרד ו-22,220 בלבד באיטליה.

 

 

בבאיירן אולי לא מרוצים מפפ גווארדיולה (שלמרות הכל קיבל גיבוי מכל אנשי המועדון, כולל המנג'ר המקצועי מתיאס זאמר), אבל אם הקטאלוני יזכה באליפות רביעית ברציפות השנה, הוא יקבע שיא מועדון חדש. יחד עם זאת, בגרמניה ובאירופה סבורים כי זו העונה האחרונה של פפ באליאנץ ארנה, גם אם הארכת חוזהו של מנואל פלגריני במנצ'סטר סיטי עד 2017 הורידה מעט מהלחץ של התקשורת.

 

זה לא סוד שבבאיירן השתלטו לחלוטין על הבונדסליגה, שהפכה למרוץ לאליפות של קבוצה אחת בלבד. בסטיאן שוויינשטייגר אמנם עזב את הבווארים אחרי 13 שנה, אבל ארתורו וידאל יכניס הרבה עוצמה לקישור האחורי אחרי שהגיע מיובנטוס. דגלאס סילבה ישמש כקיצוני במקום פרנק ריברי הפצוע (ויכול לשחק גם במקום אריאן רובן) ואת הקשר ג'ושוע קימיך מלייפציג הגדיר גווארדיולה כ"אחד הכישרונות הגדולים בבונדסליגה".

 


גווארדיולה. עונת פרידה? (Gettyimages)

 

באיירן הפסידה שישה מתשעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות – כולל לוולפסבורג בפנדלים בגמר הסופר קאפ – אבל אחרי הניצחון 1:3 על נוטינגן בגביע נראה שהרוחות במינכן נרגעו מעט. "זה היה מבחן טוב עבורנו לקראת פתיחת העונה ביום שישי נגד המבורג", אמר הקשר מריו גצה, שעתידו במועדון אינו ברור, בלשון המעטה.

 

וולפסבורג, דורטמונד, מנשנגלדבאך ושאלקה ינסו לזנב בבאיירן, אך די ברור שאם לא יקרה משהו דרמטי, הן ייאלצו להסתפק בשאריות שהמכונה הבווארית תשאיר. וולפסבורג אולי תצליח להוות איום מסוים על הצמרת, אבל רק אם תצליח לשמור על קווין דה בריינה המבוקש במנצ'סטר סיטי.

 

וולפסבורג היא מהקבוצות המרתקות בגרמניה כשהיא מציגה כדורגל התקפי נפלא. מאמנה דיטר האקינג האריך בסוף השבוע את חוזהו במועדון בעונה נוספת, ובנוסף לדה בריינה (שחקן העונה בגרמניה אשתקד) ולחלוץ ההולנדי היעיל באס דוסט, יש לקבוצה גם את אנדרה שורלה שעדיין צריך להוכיח את עצמו ויפתח את העונה מאוחר בגלל פציעה. הקבוצה התחזקה עם החתמתו של חלוץ מנשנגלדבאך המוכשר, מקס קרוזה.

 


דה ברוינה. שאלת הקיץ של הזאבים (Gettyimages)

 

דורטמונד, שהייתה היריבה הנצחית של באיירן, סבלה מעונה קשה והבלם מאטס הומלס כינה את העונה החולפת כ"גרועה בקריירה שלו". יורגן קלופ הצליח להשאיר את הקבוצה בליגה והמאמן שנכנס לנעליו, תומאס טוכל, ביצע הרבה שינויים כך שקשה לדעת אם דורטמונד תוכל להגיע לצמרת.

 

הומלס קרא לקבוצות האחרות בליגה: "תפסיקו לרעוד מפחד מבאיירן. בבונדסליגה חוששים מהם לפני, במהלך ואחרי כל משחק נגדם",  אמר הבלם בראיון לשבועון היוקרתי "קיקר" והוסיף: "יש הרגשה שקבוצות מניפות דגל לבן עוד לפני שהן עולות לשחק נגדם".

 

כאמור, דורטמונד החלה עידן חדש עם טוכל, שתוך כמה שבועות הנחיל שיטת כדורגל אחרת בדורטמונד. הקבוצה תוקפת מאחור ומשחקת כדורגל שוטף יותר. במקום צ'ירו אימובילה שעזב לסביליה נרכש חלוץ באייר לברקוזן, גונסאלו קסטרו. השוער השווייצרי רומן בורקי הגיע מפיירבורג ולקח את החולצה הראשונה מרומן ויינדנפלר, והקשר האחורי ג'וליאן וייגל הגיע ממינכן 1860 ונחשב לכוכב עולה.

 


רויס. לאן פניה של דורטמונד? (Gettyimages)

 

בסך הכל הצליחה דורטמונד להשאיר את הנכסים שלה כולל מרקו רויס, הומלס ושני שחקני החלק ההתקפי הנריק מקיטיריאן שגילה יכולת מצוינת במשחקי ההכנה ופייר אמריק אובמיאנג, שחתם על הארכת חוזה.

 

גם מנשנגלבאך היא אחת הקבוצות שיילחמו נגד באיירן בפסגה. מאז שהגיע המאמן השווייצרי לוסיאן פברה, הוא הפך את גלדאך מקבוצה שנלחמת נגד הירידה למועדון צמרת. הקבוצה התחזקה בקיץ כשרכשה את חלוץ נבחרת שווייץ, יוסיפ דרמיץ' וקנתה מצ'לסי את אחיו המוכשר של אדן הזאר, טורגן. יחד עם רפאל הברזילאי, נראה שלגלדבאך – שתשחק לראשונה בתולדותיה בשלב הבתים של ליגת האלופות – יש העונה חוד מסוכן ואיכותי.

 


דרמיץ'. גלדבאך תהיה בצמרת (Gettyimages)

 

עוד קבוצה שתנסה להתאושש היא שאלקה, שפספסה בעונה שעברה את הכרטיס לליגת האלופות ותסתפק בליגה האירופית. הקבוצה מינתה את אנדרה ברייטנרייטר כמאמן; הביאה את יוהנס גייס המוכשר בקישור ואת חלוץ ורדר ברמן, פרנקו די סנטו. היא תתבסס על הצעירים מקס מאייר ולרוי סאנה ותקווה להשאיר את ג'וליאן דרקסלר במועדון, למרות הניסיונות של יובנטוס להחתימו. לברקוזן שמה את היד על קשר נבחרת צ'ילה, צ'ארלס ארנגיס, ששיחק באינטרנסיונל ונרכש ב-12 מיליון יורו, וייתכן שגם היא תצטרף למאבק על כרטיס לצ'מפיונס.

 

באשר לקבוצות הקטנות, אינגולשטאט של אלמוג כהן תופיע לראשונה בבונדסליגה, אבל נראה כי חסרים לה שחקנים רבים כדי שתוכל להתמודד בכבוד נגד הירידה. המבורג, שאיבדה את רפאל ואן דר וארט, מקווה הפעם להבטיח את הישארותה הליגה לפני הרגע האחרון. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי