באיירן מינכן תלויה יותר מידי באלונסו

אלונסו. תיכף בן 34
אלונסו. תיכף בן 34 | צילום: Gettyimages

פפ מחזיק בסגל עמוק, אך לקשר אין תחליף. בליברפול ובריאל מתגעגעים

(גודל טקסט)

את הפסדה הראשון העונה נחלה באיירן מינכן ביום שלישי מול ארסנל כאשר צ'אבי אלונסו לא היה על המגרש. טוב, מובן שזו הגזמה מסוימת. הרי מקרי לחלוטין שמנואל נוייר סיפק הצלה עוצרת נשימה מנגיחה של תיאו וולקוט כאשר הבאסקי היה על המגרש, ולעומת זאת פישל באופן ביזארי בדקה ה-77 ביציאה להגבהה שגרתית ואיפשר לאוליבייה ז'ירו להבקיע בידו, אחרי שפפ גווארדיולה ביצע את החילוף. ואולם, בכל זאת יש בכך סמליות מסוימת. בנוסף, משחקה של באיירן נפגע קשות אחרי שאלונסו עזב את המגרש. הסדר נעלם, ולכן ההתקפות בדקות האחרונות היו מבולגנות למדי. הסיכוי לתקן את הטעות האיומה של שוער נבחרת גרמניה היה קטן באופן משמעותי בלעדיו.

 

סגל עמוק יש לבאיירן, וגווארדיולה גם אוהב להזיז שחקנים בין עמדות שונות בתדירות גבוהה. פרנק ריברי נשכח מזמן, אריאן רובן נוטה להיפצע כהרגלו, ובחוליית הקישור יש לאלופת גרמניה אופציות מגוונות ואיכותיות, ובכל זאת ניתן לזהות כבר בשלב זה של העונה תלות גדולה בכישוריו הייחודיים של צ'אבי אלונסו. לכל יתר הכוכבים יש תחליף ראוי. רוברט לבנדובסקי לא כשיר? תומאס מולר ישחק בחוד. טיאגו פצוע? קבלו את דויד אלאבה במרכז המגרש. המסירות הארוכות של צ'אבי אלונסו, ראיית המשחק המדהימה שלו והיכולת לנווט את המהלכים מאחור – כל אלה הופכים אותו לבורג אינטגרלי ביותר. בעוד חודש יהיה באסקי בן 34, אבל הוא פתח בכל משחקי הבונדסליגה למעט אחד, והשפעתו קריטית אף יותר בליגת האלופות.

 

 

באיירן התמכרה לצ'אבי אלונסו. בשלהי העונה שעברה, כאשר האליפות הובטחה, הושיב אותו גווארדיולה על הספסל, ונחל הפסדים מול לברקוזן ואאוגסבורג מבלי לכבוש. ההבדל בין באיירן איתו ובאיירן בלעדיו ביום שלישי באיצטדיון האמירויות היה ברור כשמש. כשירותו וחלוקת הכוחות הנכונה שלו במשך העונה כולה הן נקודות מפתח באשר לסיכוייה של באיירן לזכות בליגת  האלופות, וזו הרי המשימה מספר אחת. את הבונדסליגה, כך נדמה, תיקח באיירן בהילוך שני בכל מקרה, וחבל שכך. בצ'מפיונס ליג היא נכשלה בשלבים הקריטיים בשנתיים הראשונות של פפ בתפקיד, והוא משתוקק לתקן במה שעשוי להיות אקורד הסיום שלו באליאנץ ארנה לפני המעבר הצפוי למנצ'סטר סיטי.

 

אם אכן תושלם המשימה בהצלחה, יעשה צ'אבי אלונסו היסטוריה. נכון לעכשיו, רק שחקן אחד זכה בליגת האלופות עם 3 קבוצות שונות – קלארנס סיידוף ההולנדי הניף את הגביע עם איאקס ב-1995, ריאל מדריד ב-1998, ומילאן ב-2003 ו-2007. צ'אבי אלונסו חגג עם ליברפול ב-2005 ועם ריאל ב-2013. הוא הגיע למינכן כדי להשלים זכיה משולשת. בעונה שעברה זה לא עבד בחצי הגמר מול ברצלונה, ולא תהיה הזדמנות טובה יותר להשלים את המשימה מאשר העונה.

 

אלונסו. חוגג לאחר הזכייה עם ריאל באלופות ב-2014 (GettyImages)

 

או לפחות להגיע לגמר, כמו אנדראה פירלו בעונה שעברה. למעשה, בעוד המאסטרו האיטלקי עזב את הכדורגל האירופי וחצה את האוקיאנוס לטובת ניו יורק סיטי, נותר צ'אבי אלונסו היורש האולטימטיבי שלו. הוא אלגנטי כמעט כמו פירלו, מנווט את המשחק מאחור כמעט כמו האיטלקי (או אולי אפילו טוב יותר), ומסוגל להפוך לאייקון של הכדורגל החכם והאינטליגנטי במקומו. אין כיום שחקן שמזכיר יותר את פירלו, והקבוצות ששיחררו אותו מצטערות על כך מאוד.

 

מילאן לא התאוששה עד היום מההחלטה לא להאריך את חוזהו של פירלו ולאפשר לו לעבור ללא תמורה ליובנטוס בקיץ 2011. אוהדי ליברפול רבים עדיין לא מאמינים שרפא בניטס החליט למכור את צ'אבי אלונסו לריאל מדריד בקיץ 2009 תמורת 30 מיליון ליש"ט. לבאסקי היה חוזה באנפילד עד 2012, והוא ממש לא רצה לעזוב, אבל המנג'ר כפה זאת עליו, והסביר בדיעבד: "היינו צריכים כסף כדי לחזק את הקבוצה, ולא מקבלים הרבה כסף על שחקנים גרועים. לצ'אבי אלונסו היתה עונה מצוינת ומכרנו אותו תמורת תשלום הולם. הוא לא היה מרוצה מכך, אבל הסברתי לו את המצב באופן ברור".

 

"החיזוק" המדובר של בניטס כלל את אלברטו אקווילאני, סוטיריוס קיריאקוס, גלן ג'ונסון ומקסי רודריגס, ועונת 2009/10 היתה האחרונה שלו במועדון לאור הכישלון המקצועי. הטעות הקשה בשיקול הדעת לגבי צ'אבי אלונסו היא המחדל הגדול ביותר של האדומים בעשור הקודם, וגם סטיבן ג'רארד סבור כך. "צ'אבי אלונסו היה הקשר הטוב ביותר איתו יצא לי לשחק, ובפער ניכר. זה היה ברור מהאימון הראשון, ובניטס שפעל בחוכמה כאשר החתים אותו היה טיפש באותה מידה כאשר מכר אותו. זו הייתה החלטה קטסטרופלית, ועוד תמורת סכום מגוחך של 30 מיליון. האשמה כולה של רפא, וצ'אבי אלונסו יכול היה לשחק בליברפול עוד שנים ארוכות", כתב הקפטן האדום בספרו.

 

אלונסו וג'רארד. "היה יכול לשחק בליברפול עוד שנים ארוכות" (GettyImages)

 

גם אוהדי ריאל מתגעגעים לקשר המחונן, שעזב באופן מפתיע בשלהי חלון ההעברות בקיץ הקודם. מצד שני, אוהדי באיירן לא השלימו עד היום עם המכירה של טוני קרוס בכיוון ההפוך, ומבחינתם הגעתו של צ'אבי אלונסו – בערך על המשבצת של האליל הגרמני המקומי – הייתה בעייתית. עם הזמן, הם מתחילים להפנים את האיכויות של הבאסקי, והעונה הוא עשוי לתת את התשובה האולטימטיבית. כל עוד צ'אבי אלונסו נמצא בכושר שיא, כדאי לצפות בכל משחקיו, וזה נכון גם לגבי המפגש מול קלן בשבת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי