חמשת השחקנים באירופה שעשו לנו את השבת

מוטו. עוד הפתעה נעימה מהמזרח הרחוק
מוטו. עוד הפתעה נעימה מהמזרח הרחוק | צילום: Gettyimages

"מסי היפני" לא עוצר, וארדי מתקרב בצעדי ענק לשיא חדש. זיו בוחר

(גודל טקסט)

משחקי הכדורגל במהלך השבת ברחבי אירופה הניבו תוצאות מפתיעות והצגות של מספר שחקנים, מוכרים יותר או פחות לחובבי הענף.

 

אז מי היו החמישה שעשו לנו את השבת? יעקב זיו בוחר את המצטיינים:

 

 

 

יושינורי מוטו (מיינץ)

 

החלוץ היפני שהגיע מפ.צ. טוקיו, הבקיע שלושער ב-3:3 של מיינץ מול אאוגסבורג ובמאזנו שישה שערים העונה ב-11 משחקים – עוד הפתעה נעימה מהמזרח הרחוק.

 

בגיל 23 הוא נחשב לכישרון גדול וידוע כי גם צ'לסי עקבה אחריו לפני מעברו לבונדסליגה. ביפן כינו אותו "מסי היפני" וכנראה לא טעו. ראנקו פופוביץ', מאמנו לשעבר בטוקיו אמר עליו: "הפוטנציאל שלו מדהים, מזמן לא ראיתי שחקן כזה". לפני המשחק אתמול נטען שמוטו צריך זמן כדי להתאקלם ומאמנו במיינץ, מרטין שמיט, אמר שהוא צריך יחס מיוחד. מיינץ מדורגת בתחתית, אבל עם מוטו בכושר היא עשויה להתאושש. 

 

מוטו. היפנים מתלהבים ויש להם על מה (Gettyimages)

 

ג'יימי וארדי (לסטר)

 

בשבוע האחרון השחקן שהחל את דרכו בקבוצת חובבים קיבל חשיפה מטורפת בעיתוני אנגליה ואף פורסם שריאל מדריד מתעניינת בו. אתמול כבש שער שמיני רצוף בפרמיירליג ושבר שיא חדש לקבוצתו בניצחון על ווסט ברומיץ אלביון 2:3. אף שחקן לא כבש 8 משחקים רצופים מלבד רוד ואן ניסטלרוי, ואם וארדי יכבוש בשני המשחקים הבאים נגד ווטפורד וניוקאסל הוא ישווה את שיא נכיבושים נרצופים בפרמיירליג ששייך להולנדי: "אם אצליח לעשות זאת, זה יהיה כבוד עצום עבורי", אמר הג'ינגי. 

 

וארדי. זקוק לשער בכל אחד משני המשחקים הבאים (Gettyimages)

 

פיליפה קוטיניו (ליברפול)

 

שני שערים במבצע יחיד, שמזכירים את אלה שאנחנו רואים בברצלונה וריאל מדריד, ואין כבר ספק שהקשר ההתקפי של ליברפול הוא הכוכב הנוצץ היחיד שיש לה.

 

הברזילאי הוא נכס ענק שאם יילך בעקבותיו של לואיס סוארס וינחת בברצלונה, אוהדי ליברפול יתחילו להרגיש כמו קבוצת הבת של הקטאלונים. קוטיניו שהבקיע צמד בניצחון על צ'לסי (1:3) אמר אחרי המשחק: "לא הייתי בשיאי העונה. מזמן לא כבשתי ולא שיחקתי טוב, אבל ידעתי שאם אעבוד קשה זה יגיע". 

 

קוטיניו. מהלך יפהפה בדרך לליגה הספרדית? (AFP)

 

ויקטור פישר (אייאקס)

 

הקבוצה של פראנק דה בור פירקה את רודה 0:6 כאשר ויקטור פישר הבקיע צמד. השחקן שכיכב בנבחרת הולנד עד גיל 21 לא פתח כל כך טוב את העונה, אבל אתמול כבש צמד והיה מעורב בשער נוסף. הוא משחק כבר שלוש שנים באייאקס הבוגרת ושמו נקשר לשש קבוצות בפרמיירליג. 

 

פישר. חוזר לעניינים באייאקס (AFP)

 

חואן קוואדרדו (יובנטוס)

 

סימנים ראשונים שמשהו רע עובר על ז'וזה מוריניו נרשמו כשהוא רכש את חואן קוואדרדו בינואר האחרון ולא הצליח לשלב אותו בקבוצה הראשונה. העונה שחרר אותו בהשאלה ליובנטוס ומאז הקולומביאני הוא אחד מקרני האור בגברת הזקנה.

 

אתמול יובה ניצחה את טורינו בדרבי 1:2 וקוואדרדו כבש בזמן פציעות. הוא קיבל ציון 7 ב'גאזטה דלו ספורט' ונבחר לשחקן המצטיין במשחק. השער שלו גרם לחגיגות מטורפות ביציעי יובה, שחגגה אתמול 118 שנים להיווסדה ואולי הניצחון הזה ישיב את הגברת הזקנה למסלול בדרך לצמרת הגבוהה. הקולומביאני אמר בסיום שהיה זה השער הכי חשוב בקריירה שלו – בכל זאת, לא כל יום מנצחים דרבי בתוספת הזמן.

 

השער החשוב ביותר בקריירה שלו? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי