"גרד מולר נלחם באלצהיימר באומץ"

גרד מולר ותומאס מולר. כל אחד הפציץ בזמנו
גרד מולר ותומאס מולר | צילום: Gettyimages

חלוץ באירן מינכן, תומאס מולר, התראיין ל"בילד": "הוא המודל שלי"

(גודל טקסט)

אתמול (שלישי) נודע כי גרד מולר, מגדולי החלוצים הגדולים של גרמניה והכדורגל העולמי, חלה במחלת אלצהיימר כשהוא בן 70 והוא נמצא בשלב מתקדם של המחלה.

 

גרד מולר הבקיע 655 שערים במדי נורדינגן, באיירן ופורט לודרדייל, והוסיף 68 שערים ב-62 הופעות בנבחרת מערב גרמניה. בבונדסליגה בלבד כבש 365 שערים ב-427 משחקים. בעונת 71/72 קבע שיא של כיבוש 40 שערים בליגה, שיא שלא נופץ עד היום. מולר זכה עם הנבחרת במונדיאל 1974 וביורו 1972 ונבחר ב-1970 לשחקן השנה בעולם.

 

 

הידיעה היממה את העם הגרמני, כשגם חלוץ באיירן מינכן, תומאס מולר, דיבר על כך ל"בילד" אחרי שהידיעה פורסמה אתמול בלילה. "ידענו על כך כבר מפברואר. אני מניח שאוהדי הכדורגל בגרמניה בהלם. המחלה שלו ממש נכנסה לי עמוק בלב. זו מכה קשה בשבילי. אני יודע שהוא נלחם בה כמו שהיה תמיד עם המון אומץ וגישה חיובית. אני מאחל למשפחה שלו לעבור את התקופה הקשה".

 

"מכה קשה בשבילי". תומאס מולר עם "המפציץ" (Gettyimages)

 

תומאס מולר סיפר שהוא חייב את חלק מההצלחה שלו למפציץ האגדי. "הוא המודל שלי, הוא לימד אותי הרבה דברים כשהתחלתי את הקריירה ושיחקתי עדיין בחובבים. מהרגע הראשון היתה בינינו כימיה יפה. הוא לימד אותי איך להתנהג ברחבת היריב. אני מודה לו על כך עד היום". 

 

פרנץ בקנבאואר שכיכב לצידו של מולר וביחד נחשבו לשני הכוכבים הגדולים של באיירן ונבחרת גרמניה, הוסיף: "בלי השערים שהבקיע גרד מולר, באיירן לא היתה הקבוצה שהיא כיום". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי