הונגריה של הבונדסליגה: הרטה הפכה ללהיט

יפריחו את בירת גרמניה?
יפריחו את בירת גרמניה? | צילום: AFP

אחרי היורו, הפך את הקבוצה מהבירה לדבר מרענן. 21:00 בספורט2: באיירן

קבוצות: הרטה ברלין
(גודל טקסט)

פאל דרדאי חש בוודאי צביטת לב במהלך הקיץ כאשר ראה את הונגריה עושה חיים משוגעים ביורו 2016. הרי זו היתה הנבחרת שלו – הוא הניח את היסודות ועשה עבודה טובה בתחילת המוקדמות, אבל אז, בקיץ 2015, הוא עמד בפני אולטימטום. הרטה ברלין רצתה למנות את שחקן העבר ההונגרי שלה למאמן קבוע ודרשה שיוותר לצורך כך על תפקיד הנוסף בנבחרת. דרדאי העדיף את הקבוצה והעביר את השרביט כמאמן הלאומי לחברו הגרמני ברנד שטורק.

 

ההחלטה היתה הגיונית. נכון לרגע הבחירה, סיכוייה של הונגריה להעפיל לאליפות אירופה לא נראו מזהירים בלשון המעטה, על אף העבודה היסודית של דרדאי. על הסיכוי לעשות משהו בטורניר עצמו אפשר היה לדבר רק במונחים של בדיחה לא מוצלחת. המציאות עלתה על כל דמיון – הונגריה של שטורק סיימה במקום השלישי בביתה במוקדמות, גברה על נורבגיה הפייבוריטית בפלייאוף, ואז חוללה סנסציה עולמית כאשר דורגה בראש בית 6 ביורו 2016 בזכות נצחון על אוסטריה ותוצאות תיקו מול איסלנד ופורטוגל. דרדאי שמח לראות זאת, כמובן, אך הרגיש שהחמיץ חוויה מכוננת. מצד שני, עמוק בלב הוא ידע שרק נסיבות מיוחדת איפשרו את ההישג. אי אפשר לדעת מה היה קורה לו היה נשאר בתפקידו.

 

 

אז דרדאי עדיין בברלין, ובאופן אירוני למדי אפשר להקביל את הקבוצה שלו לנבחרת. הרטה היא מעין הונגריה של הבונדסליגה – חבורה שמשיגה בזכות עבודה קשה, מוטיבציה והמון מזל תוצאות טובות הרבה יותר מהצפוי. על הנייר, הסגל של הרטה אפרורי למדי. למעשה, היא גם מציגה כדורגל אפרורי למדי. היא אמורה להיות בחלק התחתון של הטבלה, אבל איכשהו מטפסת גבוה הרבה יותר. לדרדאי יש חלק ניכר מאוד בכך – הוא מסוגל להרכיב שלם גדול מסך חלקיו.

 

*

 

ואכן, בתחילת הקדנציה הציל דרדאי את הרטה מקריסה. הוא קיבל את התפקיד באופן זמני בפברואר 2015, במקביל לתפקידו כמאמן הונגריה, כאשר הקבוצה היתה מתחת לקו האדום. הוא ייצב את הספינה, הצעיד אתה לחוף מבטחים, וקיבל את הג'וב באופן קבוע כאשר הסכים לוותר על המשרה הלאומית. הפרס כמעט היה חלומי. על אף המגבלות, דהרה בעונה שעברה הרטה בצמרת הגבוהה ודורגה במשך מחזורים ארוכים במקום השלישי, כאשר רק באיירן מינכן ודורטמונד לפניה.

 

בשלב מסוים, היא הפכה לפייבוריטית להעפיל ישירות לליגת האלופות, תוך כדי מיצוי מקסימלי של ההזדמנויות. 7 שבועות לסיום העונה, היא פתחה פער של 4 נקודות על פני שאלקה במקום הרביעי, והתקוות היו בשמיים. הסיומת היתה מאכזבת, עם 2 נקודות בלבד ב-7 המחזורים האחרונים, אבל זה גם היה צודק. הסטטיסטיקה איזנה את עצמה, והרטה פשוט לא היתה ראויה לשחק בצ'מפיונס-ליג. לברקוזן ומנשנגלדבאך יעשו עבור גרמניה עבודה טובה הרבה יותר במפעל. עם זאת, גם המקום השביעי שהקנה כרטיס למוקדמות הליגה האירופית היווה הישג כביר עבור דרדאי.

 

את ההישג הזה הרטה זרקה לפח, כאשר הפסידה במוקדמות לברונדבי הדנית. עבור הפרשנים זו לא היתה הפתעה מרעישה, כי הרי הקבוצה מוגבלת מבחינה תקציבית, והסגל כמעט ולא השתנה בהשוואה לעונה שעברה. דרדאי עבד בקיץ עם השחקנים שהוא מכיר היטב, אבל יש לכך גם יתרונות לא מבוטלים. הגישה הטקטית שלו כבר הוכיחה את עצמה, וחניכיו מכירים לעומק את דרישותיו. כך יכול החלוץ הבוסני ודאד איבישביץ', שמונה לקפטן, להמשיך לקרוע רשתות. עושה המשחק הצ'כי ולאדימיר דארידה מצטיין במיוחד בהדרכת דרדאי, וגם הקשר הנורבגי פר שלברד חווה את התקופה הטובה בקריירה.

 


איבישביץ', חקפטן החדש (AFP)

 

והנה לכם – על אף המעידה המאכזבת באירופה, החלה העונה החדשה בבונדסליגה טוב יותר אפילו בהשוואה לעונה שעברה. בתום 3 מחזורים, שתי קבוצות בלבד שמרו על מאזן מושלם. ההובלה של באיירן מינכן לא מפתיעה איש, אבל 3 הנצחונות של הרטה הראו שוב את סגולותיו של דרדאי. הוא ניצח 1:2 את פרייבורג עמוק בזמן הפציעות, חילץ 0:2 במגרשה של אינגולשטאט וביום ראשון גבר 0:2 גם על שאלקה שלא מצליחה למצוא בינתיים את הרשת עם המאמן החדש מרקוס ויינצירל.

 

אז ב-21:00 יש קרב בין שתי המובילות, כאשר באיירן מארחת את הרטה. על הנייר, סיכויי האורחים קלושים, אבל מדובר בהונגריה של הבונדסליגה, והיא עשויה להדהים את כולם. או אולי לפחות להבקיע שער, וזה משהו שהרטה לא עשתה מול הבווארים בשתי העונות הקודמות. 

 


דרדאי, ישאיר אבק גם לבאיירן? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי