עוד אחד לאוסף: באיירן זכתה בסופרקאפ הגרמני

מתחילים לאותת
מתחילים לאותת | צילום: gettyimages

הבווארים ניצחו 0:2 את דורטמונד בחוץ משערים של וידאל ומולר. סימן לבאות?

(גודל טקסט)

הבונדסליגה תיפתח בעוד כשבועיים, ואם מישהו שיער שרצף האליפויות של באיירן מינכן בסכנה, קיבל תשובה מוחצת. הבווארים ניצחו 0:2 את היריבה המושבעת בורוסיה דורטמונד בזיגנל אידונה פארק וזכו בסופרקאפ הגרמני.

קרלו אנצ'לוטי רשם בכורה רשמית מוצלחת על הקווים של באיירן. דורטמונד הייתה אמנם עדיפה בחלק גדול של המשחק, אבל הבווארים הצליחו לנצל את ההזדמנויות אליהם הגיעו ורשמו זכיה חמישית בסופרקאפ הגרמני, הקבוצה עם הכי הרבה כאלו.

הערב התחיל עם בשורת זכייתו של ג'רום בואטנג בתור שחקן העונה שעברה בליגה הגרמנית. הבלם אמנם לא היה בסגל, אבל מי שתפס את מקומו במרכז ההגנה היה מאטס הומלס שרשם הופעת בכורה מול האקסית באיצטדיון בו שיחק בתשע העונות האחרונות.

הקהל המקומי קיבל כמובן את פניו של הומלס בשריקות בוז צורמות, ובתחילת המשחק היה נראה שזה משפיע עליו. השוורצגלבן שלטו בתחילת המשחק והגיעו לכמה הזדמנויות מסוכנות חלקן בזכות חוסר עירנותו של הבלם, אבל למזלו הרכש החדש של דורטמונד אוסמן דמבלה ופייר-אמריק אובמיאנג, לא ניצלו זאת. 
 


חגג תואר מול הקהל הביתי לשעבר. הומלס (gettyimages)

אבל לא לחינם באיירן היא הקבוצה הגדולה ביותר בכדורגל הגרמני. בדקה ה-58 ארתורו וידאל שהחמיץ במחצית הראשונה מול רומן בורקי, העלה את הבווארים ליתרון לאחר התקפה מסודרת. 11 דקות לסיום תומאס מולר, שסבל מבצורת במשחקי נבחרת גרמניה ביורו 2016, הצליח למצוא את הרשת לאחר בישול של הומלס ולחתום את התוצאה. באיירן עם תואר ראשון העונה, וכנראה שלא האחרון.

הרכבים

דורטמונד: רומן בורקי; פליקס פסלאק, סוקרטיס פפסטת'ופולוס, מארק בארטרה, מרסל שמלצר; שינג'י קגאווה, סבסטיאן רודה, גונסאלו קסטרו; אדריאן ראמוס (יוליאן וויגל, דקה 69), אוסמאן דמבלה (אנדרה שורלה, דקה 68), פייר-אמריק אובמיאנג (אמרה מור, דקה 78). 

באיירן מינכן: מנואל נוייר; פיליפ לאם, חאבי מרטינס, מאטס הומלס, דויד אלאבה; צ'אבי אלונסו, ארתורו וידאל (ג'ושוע קימיך, דקה 71), טיאגו אלקנטרה; פרנק ריברי (קינגסלי קומאן, דקה 65), תומאס מולר (ראפיניה, דקה 86); רוברט לבנדובסקי.
 

מהלך המשחק

דקה 7

הזדמנות ראשונה לדורטמונד- בארטרה מוצא טוב את קגאווה ושולח כדור ארוך. היפני בועט, אבל הכדור הולך החוצה. כיסוי לקוי של הומלס.

דקה 9

עוד הזדמנות אדירה לדורטמונד- בארטרה שולח כדור ארוך לאובמיאנג שמשתלט, נוייר במיקום לא טוב אבל מרטינס מפצה על חור נוסף של הומלס מצליח לעצור את הבעיטה של הגבוני.

דקה 28

פסלאק מתקל את ריברי והצרפתי נותן לו מרפק. בסיום בלאגן קצר וחילופי דחיפות, השניים מקבלים כרטיס צהוב.


קבלת פנים "חמה" להומלס (AFP)

דקה 33

דמבלה עם שתי הזדמנויות מצויינות. בראשונה הוא בועט טוב מהאוויר, אבל נוייר עוצר. פחות מדקה שוב הצרפתי מוצא את עצמו מול השוער של הבווארים, אבל הפעם בועט החוצה.

דקה 37

באיירן מתקרבת לשער יתרון- מרטינס מרים כדור מצויין לוידאל. הצ'יליאני נוגח מטווח קצר ובורקי מתעופף נהדר ועוצר. וידאל שולח רגל לריבאונד, אבל בועט מעל השער.

דקה 58

0:1 לבאיירן- ריברי פורץ טוב, מוסר למולר שמשאיר לוידאל. הצ'יליאני בועט חלש בורקי עוצר, אבל משתלט על הריבאונד ודוחק פנימה.

דקה 79

0:2 לבאיירן- הומלס מרים קרן שמגיעה למולר. החלוץ לא מתבלבל, דוחק פנימה ומפצה על הבצורת ביורו 2016.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי