צירוף איסק הופך את דורטמונד ללהיט הבא

איסק. זלאטן השחור הוא היהלום שבכתר
איסק. זלאטן השחור הוא היהלום שבכתר | צילום: דורטמונד

טוכל וקבוצתו תחת ביקורות? בשנים הבאות זה ישתנה. יעקב זיו על המהפכה

(גודל טקסט)

דורטמונד מיצבה את עצמה כקבוצה מספר אחת באירופה בטיפוח כישרונות צעירים. בעבר זו הייתה ארסנל, אבל הצהובים-שחורים הצליחו להשלים את המהפך והצהרת הכוונות מצדם הייתה כשהצליחו לגבור פעמיים רק העונה על ריאל מדריד בקרבות על רכש.

 

בקיץ האחרון רכשה דורטמונד את עוסמן דמבלה מתחת לאף של ריאל מדריד ובחלון ההעברות שהסתיים השבוע הקדימה את הבלאנקוס בהחתמת אלכסנדר איסק השבדי בן ה-17, שבספרד כבר נטען כי סיכם במדריד.

 

 

הפיכת צעירים לכוכבים היא משימה שלוקחת עונה או שתיים לכל הפחות. בעבר ארסן ונגר נחשב למלך הבלתי מעורער בדבר, אלא שמועדונים מעטים בעולם הביאו כל כך הרבה צעירים בעונה אחת והצליחו לזכות באליפות. בדורטמונד היו מוכנים כנראה לקחת את הסיכון והפערים בהתאם – 11 נקודות הפרש מסגנית המוליכה לייפציג אותה הם פוגשים הערב (19:30), ותחושת ההחמצה מורגשת היטב בשוורצגלבן. 

 

החתמתו של איסק השבדי היא צעד לעתיד, אולי כבר לקיץ הקרוב. כל הסימנים מראים שבקיץ הקרוב החלוץ הגאבוני פייק אמריק-אובמיאנג ימשיך ליעד הבא, כנראה ריאל מדריד. "נראה איזה הצעות אקבל ואם יבטיחו לי לשחק שם, אבל אם אני רוצה להגיע לשלב הבא שלי בקריירה בקיץ אני חייב ללכת", אמר הכוכב בראיון. היחסים בין המאמן תומאס טוכל לאובמיאנג סבירים, לאחר שנסיעה שלו למסיבה במילאנו ללא רשות סדקה את האמון. הוא הושעה למשחק אחד שהיה בליגת האלופות, אבל יש הרגשה שדורטמונד כבר מתכננת את החיים בלעדיו. 

 

אובמיאנג. ספק אם בקיץ הוא יהיה חלק מהמועדון (Gettyimages)

 

בעידן יורגן קלופ הגיעו לקבוצה שחקנים אלמוניים דאז, בראשם רוברט לבנדובסקי שהפך לאחד החלוצים הטובים בעולם. כעת דורטמונד רוצה לחזור על כך בהיקפים אפילו גדולים יותר, כל זאת תחת טוכל שירש את קלופ גם במיינץ. או כפי שטען בתחילת העונה הנשא האנס יואכים ווצקה, "הפרויקט הכי מעניין באירופה" יניב פירות בסופו של דבר.

 

איסק בן ה-17 כבר מכונה "זלאטן איברהימוביץ' השחור". הוא הצטרף מא.י.ק סולנה לרשימה מרשימה של צעירים במועדון, מהמגן פליקס פאסאלק שעלה מהנוער בגיל 18 ועד הקשר כריסטיאן פולישיץ', שחקן נבחרת ארה"ב ממוצא קרואטי שהאריך חוזה עד 2020 אחרי שליברפול התעניינה מאוד ברכישתו בינואר. ניתן למצוא גם את הקשר הבלגי אורל מנגלה שהושאל מאנדרלכט ואסור לשכוח שהקשר יוליאן וייגל, אחד השחקנים הצעירים הכי מבוקשים בעולם, רק בן 21 כבר סוגר עונה שנייה במועדון. 

 

בנוסף נרכשו בקיץ האחרון כוכבי על צעירים כמו קשר נבחרת נבחרת טורקיה אמרה מור בן ה-19, בן גיל עוסמן דמבלה ורפאל גררו מלוריין הנחשב ל"זקן אמיתי" בגיל 23 בלבד. 

 

"זלאטן  השחור". היהלום שבכתר בין הכוכבים הצעירים (דורטמונד)

 

בניגוד למרטין אודגארד, הקשר שנרכש על ידי ריאל מדריד כשנחשב לדבר הגדול הבא וכעת הושאל להירנביין לאור הקשיים להסתגל לכדורגל הספרדי, אומרים בגרמניה שאיסק מראה סימני התאקלמות מהירים בדורטמונד. הוא נרכש עבור 9 מיליון יורו וייתכן כי הוא יקבל דקות משחק בקרוב. הוא לא נכלל ברשימה של דורטמונד לליגת האלופות ויוכל לשחק עם דורטמונד הצעירה, אבל בליגה ובגביע הגרמני הוא צפוי לקבל את ההזדמנות. דורטמונד נזקקה לאישור מיוחד לרשום אותו מכיוון שלפי חוקי פיפ"א שחקן מתחת לגיל 18 לא יכול להחליף קבוצה, אלא שהאישור של פיפ"א ו"זלאטן השחור" כבר מחכה להזדמנות, שאולי תגיע עוד היום.

 

איסק הוא הכובש הצעיר בתולדות שבדיה אחרי שהבקיע מול סלובקיה בניצחון 0:1, בבגיל 17 ו-113 יום. בעונה הראשונה שלו בבוגרים של סולנה כבש עשרה שערים ב-24 משחקים. זלאטן איברהימוביץ' המליץ לו לחתום בפאריס סו ז'רמן, אבל הוא בחר בקבוצה שמעדיפה צעירים. המאמן טוכל אמר בעת הצגתו: "אנחנו רוצים לתת לו את ההזדמנות להתאקלם ברמה הגבוהה המופגנת בבונדסליגה". עבור דורטמונד ההחתמה שלו היא תווית לאיכות המועדון, הרי שלא פחות מ-69 סקאוטים מכל רחבי העולם עקבו מקרוב וישבו ביציע במשחקים בסולנה.

 

איסק אמר בשעת החתימה שלו: "אני תמיד אוהב לעזור לקבוצה בה אני משחק ושום דבר אחר לא". מאמן נבחרת שבדיה, יאן אנדרסון, התלהב מהחתימה שלו בדורטמונד: "הוא תמיד היה בחור יציב. אתה אפילו לא מרגיש שהוא כל כך צעיר". דורטמונד מכרה את אדריאן ראמוס לסין, משם הוא הושאל לגרנאדה, וכעת הקבוצה נותרה בחלק הקדמי רק עם אובמיאנג ואנדראה שורלה כחלוצים. המשמעות היא הימור גדול מצידה על איסק בן ה-17, אבל גם איתות שהעתיד שייך לדורטמונד. 

 

הימור גדול מלווה באיתות לעתיד. איסק מחכה לבכורה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי