לאם חושף: פפ לא אשם ב-4:0 לריאל מדריד ב-2014

פיליפ לאם עם פפ גווארדיולה
פיליפ לאם עם פפ גווארדיולה | צילום: Gettyimages

קפטן באיירן מינכן מגלה בציטוטים נדירים שלמרות רצונו של גווארדיולה, השחקנים בחרו את הטקטיקה בתבוסה הגדולה בחצי הגמר לפני שלוש שנים: "כולם ראו שהשיטה לא אופיינית לו"

(גודל טקסט)
אחת הגלולות המרות שנאלצו שחקני באיירן מינכן לבלוע בשנים האחרונות הייתה התבוסה 4:0 לריאל מדריד באליאנץ ארנה ב-2014 במסגרת משחק הגומלין בחצי גמר ליגת האלופות, אז עמד על הקווים פפ גווארדיולה.

כזכור, באיירן הגיעה כאלופת אירופה מול הבלאנקוס, אחרי הפסד מינימלי של 1:0 בסנטיאגו ברנבאו משער של קארים בנזמה, שהשאיר את הכל פתוח בגומלין. בסופו של דבר, האורחים ממדריד עלו ליתרון 0:3 כבר אחרי 34 דקות ו-0:4 בשריקת הסיום מצמדים של כריסטיאנו רונאלדו וסרחיו ראמוס, בדרך לזכייה ראשונה בטורניר מאז 2002.


 
לקח אחריות באיחור. לאם (Gettyimages)

 

כעת, רגע לפני הפרישה, מגלה קפטן הקבוצה פיליפ לאם בראיון ל"די צייט" שלמרות שגווארדיולה ספג ביקורות קשות על אותו הפסד, האשמים האמיתיים בו היו דווקא שחקני הקבוצה שהחליטו, שהטקטיקה של הספרדי לא מתאימה להם. 

"השחקנים זרקו את הטקטיקה של פפ", סיפר המגן בצורה נדירה ולא אופיינית על מה שקרה לפני המשחק. "פפ אסף אותי, את מנואל נוייר, אריין רובן, פרנק ריברי, בסטיאן שוויינשטייגר וטוני קרוס. ושאל אותם באיזו טקטיקה יעדיפו לשחק. השחקנים אמרו שקשה להם לשחק בשיטה שלו ושהם מעדיפים את זו מהעונה שעברה של המאמן יופ היינקס, שהובילה את הקבוצה לזכייה בטרבל". 




רונאלדו ידע לנצל את המערך של באיירן (Gettyimages)
 

המאמן הספרדי אמר בתגובה: "אני לא רוצה שתרגישו לא נוח. תשחקו איך שאתם בוחרים, בשיטה שהכי נוחה לכם". עם זאת, לאם מודה שאחרי התבוסה מי שספג את כל האש היה פפ, שלא חשף מילה לגבי האמת. בתגובה נכתב ב"בילד" שאולי המאמן היה זקוק לדברי ההגנה של לאם מוקדם יותר מאשר היום כשכבר עזב את גרמניה. 


 

"כולם ראו שהשיטה ששיחקנו לא יכולה להיות בחיים השיטה של גווארדיולה, שלא שיחק אותה בברצלונה", המשיך הקפטן הבווארי. " אחרי אותו משחק כבר לא יכולנו להתנגד לשיטות שלו, והוא כנראה לעולם לא יחזור על הצעה דומה לשחקנים באף קבוצה".




שמר את האמת לעצמו. פפ (Gettyimages)
 

בנוסף, התייחס לאם לעובדה שלא יהיה מנהל ספורטיבי של המועדון: "הנשיא אולי האנס ואני חושבים אחרת. אני חושב צריך פעולה בין כל חלקי המועדון, ושאם כולם הולכים ביחד אחד מחפה על חולשות של השני. הבנתי שהאנס כל כך מעורב, כך שלא אוכל למלא את התפקיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי