בורוסיה דורטמונד בטירוף מ-"מיני איברהימוביץ'": "אלכסנדר פוטנציאל ענק"

אלכסנדר איסק
אלכסנדר איסק | AFP

איסק השבדי בן ה-18, שהיה המצטיין ב-0:5 על מגדבורג בגביע, קוצר שבחים בגרמניה. פיטר בוס: "ברור שקשה לו בגלל שאובמיאנג לפניו, יתכן שאפתח איתו גם בשבת". בנבחרתו כבר חושבים על לזמנו לסגל

(גודל טקסט)
אלכסנדר איסק הוא חלוץ שבדיה שהגיע בעונה שעברה לדורטמונד כתקווה גדולה, אבל לקח לו שנה להרשים ואחרי שחגג 18 שנה הוא פתח אתמול (שלישי) לראשונה במדים השחורים-צהובים והבריק עם שער ובישול ב-0:5 על מגדבורג בגביע.


איסק נבחר לשחקן המצטיין במשחק. לדורטמונד היה בעונה שעברה את עוסמאן דמבלה והעונה היא עשויה לגלות את השבדי המצוין שמשחק בעמדת החלוץ המרכזי.



השבדי, לו שורשים אריתראים, הגיע בינואר מאא"ק שטוקהולם תמורת 10 מיליון יורו, אבל עסק בעיקר בהתאקלמות בגרמניה. בליגה שיחק עד כה שש דקות בלבד העונה, אבל אתמול הוא כבר הראה למה הוא נחשב ליהלום. "בילד" הדביק לו את הכינוי "מיני איברהימוביץ'" ולא רק בגלל שגם הוא שבדי.


איסק במדי הקבוצה הצעירה של דורטמונד
איסק במדי הקבוצה הצעירה של דורטמונד. יהלום בלתי מלוטש (AFP)


"קיבלתי את ההזדמנות ולקחתי אותה בשתי ידיים. ההתחלה שלי לא היתה טובה, אבל במחצית השניה שיחקתי טוב יותר", אמר איסק. הוא חתום עד 2019 בדורטמונד וגם ריאל מדריד התעניינה בו. לדבריו: "כל מה שאני רוצה כעת זה להתאקלם בקבוצה, להתחיל לשחק יותר ולהשתפר. אני בטח לא חושב מעבר לכך".


פיטר בוס אמר אחרי המשחק: "הוא חלוץ עם פוטנציאל ענק, וברור שקשה לו לשחק בגלל שלפניו בהרכב משחק פייר-אמריק אובמיאנג, אבל בגלל הפציעה שלו נתתי הזדמנות לאלכסנדר והוא לא אכזב אותי. אם אובמיאנג יהיה פצוע גם לקראת המשחק בשבת נגד האנובר, ייתכן שאפתח עם איזאק בחוד".


מעורר הדים בשבדיה
מעורר הדים בשבדיה. איסק (AFP)


בשבדיה עוקבים אחרי הכוכב בדריכות. הוא שיחק בשני משחקי ידידות של הנבחרת הבוגרת, אבל ימשיך להתקדם יתכן שיהיה בסגל למשחקי הפלייאוף למונדיאל נגד איטליה. במשחק הידידות השני בו שיחק מול סלובקיה בינואר, שבדיה ניצחה 0:6 ואיסק הפך לכובש הצעיר בתולדות נבחרת שבדיה – בגיל 17 ו-113 יום. עד כה הוא דילג בין בורוסיה דורטמונד עד גיל 19 לקבוצה עד גיל 21 וגם בנבחרת שבדיה שיחק בשתי הנבחרות.


Alexander #Isak wurde von den Usern der DFB-Pokal-App zum Man of the Match gewählt Herzlichen Glückwunsch! #FCMBVB#DFBPokal@BVBpic.twitter.com/ulUMf5j4qk

— DFB-Pokal (@DFB_Pokal) October 24, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי