שטוגר: לא ניתן שבאיירן תחגוג על חשבוננו בשום פנים

דורטמונד מאוכזבת
דורטמונד מאוכזבת | Gettyimages

ניצחון של הבווארים בקלאסיקר בשבת (19:30, ספורט4) על דורטמונד עשוי להכתיר אותם כאלופים בפעם ה-28 אבל רק לראשונה באליאנץ ארנה. הומלס: "הולך להיות קשה מאוד נגדם". היינקס יוכל להשוות את שיאו

(גודל טקסט)

ה"קלאסיקר" בין באיירן מינכן לדורטמונד בשבת (19:30, שידור ישיר בספורט4) ידע ימים יפים יותר כששתי הקבוצות רצו כתף אל כתף במטרה להשיג את תואר האליפות. הפעם הבאוורים מקדימים את השוורצגלבן המדורגים במקום השלישי בהפרש של 18 נקודות והמטרה היחידה במשחק עבור לדורטמונד תהיה לא להכתיר את באיירן כאלופה בפעם ה-28 בתולדותיה.

הבאוורים לא הפסידו 35 משחקי בית בבונדסליגה. באיירן תזכה באליפות ה-27 בבונדסליגה אם תנצח את דורטמונד ופרייבורג תוציא לפחות נקודה ב"ולטינס" נגד שאלקה, המדורגת שנייה בהפרש של 17 נקודות מהמוליכה (66 מול 49), כך שאין וודאות שבאיירן תוכתר דווקא בשבת הקרובה. היא תלויה בשאלקה ויכלה לעשות לעצמה חיים קלים יותר אם היתה מנצחת מחזור קודם את לייפציג, אבל הפסידה 2:1.

ואולי הכל הסתדר לבאוורים לטובה בגלל שאם יזכו באליפות זו תהיה פעם ראשונה שהם זוכים בה בבית ב"אליאנץ ארינה" מאז נפתח ב-2005. מאז הם זכו שמונה פעמים באליפות, אבל באופן מוזר אף פעם לא בבית. אם יוכתרו כאלופים יופ היינקס ישווה את השיא שלו בבאיירן כשזכה באליפות במחזור ה-28 בעונת 2012/13, אבל החמיץ הזדמנות להשוות שיא מועדון ששייך לפפ גווארדיולה שזכה בתואר במחזור ה-27.


האליאנץ ארנה קיים מ-2005 אבל עוד לא טעם אליפות (Getty)

"ברור שאנחנו רוצים לזכות בתואר כמה שיותר מוקדם. מקווה שנחזור מההפסד נגד לייפציג וניקח את התואר בבית", אמר שוער באיירן סוון אולריך. אגב, אם באיירן תסיים בתיקו ושאלקה תפסיד אז הסיכויים יהפכו לתיאורטיים בלבד. כי הבווארים אוחזים בהפרש שערים של 46+ בעוד יריבתם עם 11+ וזה לא פער שניתן למחוק בשישה ניצחונות מול שישה הפסדים. הבווארים רוצים אליפות בשביל השקט הנפשי כדי להתכונן היטב לשני משחקי רבע גמר ליגת האלופות נגד סביליה. אבל דורטמונד לא תעזור לבאיירן, זה בטוח. תחת המאמן פטר שטוגר השוורצגלבן השתפרו, לפחות בליגה, ורשמו 12 משחקים ללא הפסד.

מאטס הומלס, בלם באיירן ואקס השוורצגלבן, הודה: "זה הולך להיות קשה מאוד נגדם. זה יהיה מבחן גדול עבורנו אם אנחנו מסוגלים לזכות השנה בטרבל". תומאס מולר הוסיף: "אנחנו עדיין רעבים לכל ניצחון ותואר".


מולר. "יש בנו רעב לניצחונות ותארים" (GETTY)

דורטמונד הפסידה תחת שטוגר לבאיירן 2:1 בגביע, וגם הודחה מהליגה האירופית על ידי זלצבורג אחרי קמפיין מביך באלופות. "אנחנו בשום אופן לא רוצים להיות באיצטדיון לראות את באיירן חוגגת על חשבוננו", אמר שטוגר. דורטמונד תחסר את מרקו רויס הפצוע, שינג'י קאגווה ועומר טופרק. רויס היה מצוין בכל המשחקים מאז חזר מפציעה וכבש שלושה שערים בחמישה משחקי ליגה. באיירן תצטרך להיזהר ממיצ'י באטשואי שנמצא בכושר מעולה.

אגב, ה-"אליאנץ ארינה" יחודש בעונה הבאה ו-25 אלף כיסאות יוחלפו כשבכל כיסא יהיה סמל של הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי