היינקס: כשהגעתי לבאיירן בכלל לא חשבו על אליפות

יופ היינקס עם אריין רובן
יופ היינקס עם אריין רובן | Gettyimages

מאמן באיירן מינכן היה מרוצה אחרי שקבוצתו הבטיחה את האליפות, אך עדיין לא הניח לשחקניו לחגוג: "יש לנו לוח משחקים צפוף מאוד". רובן התייחס לעתידו: "זה לא קל. יש לי הצעות מקבוצות אחרות ואני צריך להחליט"

(גודל טקסט)
 יופ היינקס לא הניח לשחקניו לחגוג בחופשיות את האליפות ה-28 של באיירן מינכן אחרי הניצחון 1:4 בוולפסבורג אתמול (שבת) בגלל שלקבוצה יש עוד הרבה משימות, כשהעיקרית היא לעבור את סביליה ביום שלישי ולעלות לחצי גמר ליגת האלופות.


"כשהגעתי לבאיירן הם לא חשבו בכלל על אליפות, כי פיגרנו חמש נקודות אחרי בורוסיה דורטמונד", אמר הגרמני בן ה-72. "יש לאליפות הזאת מקום מיוחד אצלי בלב בגלל שהיא לא הייתה המטרה העיקרית כשנכנסתי לתפקיד במקום קרלו אנצ'לוטי. לא חלמתי בכלל לעשות קאמבק אחרי שפרשתי מכדורגל, אבל באיירן לא מצאה מחליף. הסכמתי לחזור רק בגלל שבאיירן נתנה לי אפשרות להצליח איתה כמאמן ואחר כך לקחו אותי לאמן בספרד (אתלטיק בילבאו, טנריפה וריאל מדריד) והייתי חייב לבאיירן את ההצלחה הזאת".



היינקס הדגיש: "אני שמח על האליפות הזאת במיוחד בגלל שלא חשבנו שנזכה בה ושיחקנו כדורגל מעולה כל העונה. אנשים חושבים שבאיירן אמורה לקחת אוטומטית אליפות כל שנה, אבל זה ממש לא נכון. הליגה קשה מאוד ואנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לזכות בתואר. כשחקן, האליפות הייתה תמיד עבורי הכי מרגשת וחשובה".


הוא נתן כבוד לפרנק ריברי ואריין רובן כשצירף רק אותם לחגיגות האליפות מול האוהדים שהגיעו למשחק החוץ. "רציתי לעשות מחווה מיוחדת לרובן ולריברי, שהיו בבאיירן במשך תשע ועשר שנים בהתאמה", הוסיף. "איפה זה קורה בימים אלה? שניהם אנשי מקצוע נהדרים עם איכות יוצאת דופן". מאז הגיע לבוואריה ב-2009 ההולנדי כבש 95 שערים, ורק חמישה שחקנים בבונדסליגה עשו זאת יותר ממנו בפרק הזמן הזה.



היינקס חוגג עם רובן (Gettyimages)


לגבי איסור החגיגות אמר: "יש לנו לוח משחקים צפוף מאוד. ביום רביעי הגומלין נגד סביליה, אחר כך בליגה נגד בורוסיה מנשנגלדבאך, ביום שלישי לאחר מכן באייר לברקוזן, בשבת לאחר מכן נגד האנובר ואז אני מקווה שנשחק בחצי גמר ליגת האלופות. זה לא נגמר. אנחנו לא יכולים לחגוג בגדול כרגע. חייבים להישאר מפוקסים".

 

"בילד" כתב שבאיירן חגגה אליפות "יבשה" בלי בירה ושאל האם היינקס, שרק עשה טובה לאולי האנס כשחזר לאמן, יחזור על התסריט של 2013 כשזכה גם בליגת האלופות והשלים טרבל. השחקנים שרו דווקא בספרדית "קמפאונס, קמפואנס", שפכו על עצמם בכל זאת בירה בחדר ההלבשה ורקדו לצלילי "בילי ג'ין" של מייקל ג'קסון. גם דויד אלאבה וארתורו וידאל הפצועים חגגו ולאחר מכן חזרו באוטובוס למינכן הרחוקה 80 קילומטרים מאאוגסבורג.

 

#Bundesliga title number 6⃣ in a row! #MiaSanMeisterpic.twitter.com/FLmvBtxxEp

— FC Bayern English (@FCBayernEN) 7 באפריל 2018


למרות ההבטחה של קרל היינץ רומניגה להאריך חוזים לריברי ורובן, ההולנדי, שכבש אתמול את השער השלישי, אמר ל"סקיי גרמניה": "זה לא קל להחליט. אני צריך לחשוב על זה כשאני לא שתוי. יש לי הצעות מקבוצות אחרות ואני צריך להחליט". רומניגה אמר על כך: "הגיל של השניים לא משנה. השאלה איך הם משחקים והם משחקים נפלא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי