גרמניה נגד אוזיל: הוא מדבר שטויות ומחפש להיות הקורבן

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | AFP

"בילד" תקף את הקשר על הסיבות לפיהן החליט לפרוש מהמאנשאפט, בהתאחדות הבהירו: "נשמח שיישאר בנבחרת". אולי הנס נשיא באיירן מינכן: "הוא משחק רע כבר שנים". בטורקיה דווקא גיבו: "זו התשובה לפאשיזם בגרמניה"

(גודל טקסט)
 גרמניה עדיין סוערת מפרישתו של מסוט אוזיל אתמול (ראשון) מהנבחרת הלאומית. קשרה הגרמני של ארסנל, שבמהלך השנים האחרונות נחשב לאחד מעמודי התווך של הנבחרת שהגיעה לחצי הגמר ב-2010 וכמובן הייתה אלופת העולם לפני ארבע שנים, הודיע על פרישתו מהנבחרת בשל היחס המפלה והגזעני לטענתו לו זכה מראשיה ומהציבור הגרמני כולו.


האשמותיו של אוזיל על כך שסבל מיחס מפלה מצד ראשי הנבחרת והתקשורת במדינתו נעוצים לדבריו, בהיותו בן למהגרים תורכים. כידוע הסיבה לסערה ולהודעה על פרישתו היא אותה תמונה בה הצטלם עם נשיא טורקיה ארדואן מספר שבועות לפני תחילת המונדיאל, בו נבחרתו לא עברה את שלב הבתים והקשר הציג יכולת רעה, מה שהחריף את הביקורות כלפיו.


ההתאחדות הגרמנית פרסמה מכתב תגובה ובין השאר הבהירה: "התמונה של אוזיל עם נשיא טורקיה העלתה שאלות אצל רבים בגרמניה וזה חשוב שהוא, כמו גם אילקאי גונדואן, יתייחסו לתמונה ויתנו את תשובותיהם. אנחנו מנצחים ומפסידים כקבוצה והיינו שמחים אם אוזיל יחליט להישאר חלק מהנבחרת. אנחנו מכבדים את החלטתו ודוחים את הטענה כי בהתאחדות ישנם אנשים גזענים – אנו נלחמים בגזענות מזה שנים רבות".


האשמותיו של אוזיל לא מצאו חן בעיני חלק מאנשי הכדורגל בגרמניה. נשיא באיירן, אולי האנס יצא נגדו בהתקפה חריפה: "הוא ניצח את הקרב האחרון שלו בנבחרת ב-2014 כשהפך לאלוף עולם. "אני שמח שהתעלומה הסתיימה. הוא משחק רע כבר שנים. הוא היום מסתתר מאחורי התמונה שלו עם ארדואן כסיבה לכך ששיחק רע. כל פעם ששיחקנו עם באיירן נגד ארסנל, ידענו שהוא החוליה החלשה בארסנל. לכולם היה ברור שהוא שיחק רע מאוד. אולי יש לו 35 מיליון עוקבים הזויים שחושבים שהוא שחקן טוב. צריך לבחון את הצד הספורטיבי בסיפור של אוזיל כי בכל הקשור לספורט, הוא איבד את מקומו בנבחרת".



הנס. ביקורת חריפה נגד אוזיל (Gettyimages)


ה"בילד" כתב כי שלושת המכתבים שפירסם אתמול אוזיל בחשבון האינסטגרם בהם הודיע על החלטתו, גרמו לרעידת אדמה בכדורגל הגרמני והוא היה צריך לצפות תגובות קיצוניות כמו אלה של האנס. מומחה גרמני לפענוח תגובות כמו של אוזיל, ג'וליאן רייכרט, אמר ל"בילד": "התגובה של אוזיל נבנתה כמו סדרת פשע והעובדה שנכתבה באנגלית אומרת שהמסר היה אמור להגיע מחוץ לגרמניה דווקא".


במאמר מערכת ב"בילד" נכתב כי אומנם אוזיל אמר שהוא לא תומך בארדואן, אבל העובדה שבחר להצטלם איתו מהווה סוג של תמיכה בנשיא, שסוג שלטונו הוא נגד כל מה שאוזיל דיבר עליו כערכים של תמיכה בחלשים, תרומה לחברה בגרמניה וכדומה. "ארדואן הפך את טורקיה במהירות למדינה איסלמית קיצונית שמתנגדת לכל ערכי החברה המערבית עליה דיבר אוזיל במכתביו. ברגע שאוזיל הצטלם עם ארדואן, הנשיא הטורקי זכה לתמיכה פופולארית בקרב המהגרים הטורקים בגרמניה. אף כלי תקשורת לא האשים את השורשים של אוזיל כטורקי בכישלון שלו בנבחרת. אלה שטויות במיץ עגבניות. אוזיל האשים את הימין הקיצוני בכך שניצל את התמונה שלו עם ארדואן כדי למתוח ביקורת על כל הטורקים בגרמניה, אבל הוא שוכח שכל המפלגות לא אהבו את הצילום שלו עם ארדואן והביקורת היתה מקיר לקיר".


בטורקיה דווקא משבחים את הקשר על המהלך. שר הספורט הטורקי, מהמט קספוגלו, הביע שמחה על מכתביו של אוזיל ואמר: "אנחנו מגבים את הגישה המכבודת של אחינו אוזיל. שר המשפטים חמיט גול צייץ: "זו התשובה הכי טובה לפאשיזם הגואה בגרמניה. בכך שפרש מהנבחרת, הוא הבקיע את השער הכי יפה שלו בקריירה נגד וירוס הפאשיזם בגרמניה".


Almanya Milli Takımı'ndan ayrılarak faşizm virüsüne karşı en güzel golünü atan Mesut Özil'i tebrik ediyorum. Yolun, bahtın açık olsun @MesutOzil1088pic.twitter.com/abZSlAvzc5

— Abdulhamit Gül (@abdulhamitgul) 22 ביולי 2018


גם בגרמניה היו מספר גורמים שתמכו בשחקן. נשיא ההתאחדות הגרמנית לשעבר, תיאו זוונציגר, מתח ביקורת על ההתאחדות כשאמר: "כשיש חילוקי דיעות צריך לשבת וליישב אותם כמה שיותר מהר. ההתאחדות לא עשתה זאת לפני המונדיאל ולא ביררה דברים עם אוזיל וזו היתה טעות. אסור ששחקן כמו אוזיל ירגיש שהוא אזרח גרמניה מסוג ב".


בגרמניה נמתחה גם ביקורת על הנשיא הנוכחי, ריינהרט גרינדל, שלא ניסה ליישב את הדברים עם אוזיל. קטרינה ברטלי השרה הפדרלית למשפט צייצה: "זה אות אזהרה ופעמון אזעקה ששחקן נבחרת גרמני בכיר לא מרגיש יותר נוח בגרמניה ולא רוצה לשחק יותר בנבחרת. מבחינתי נשיא ההתאחדות צריך ללכת הביתה ועכשיו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי