אלמוג כהן: "שחקנים כאן לא מבינים מה זה להילחם בתחתית"

אלמוג כהן ואינגולשטאט חוגגים
אלמוג כהן ואינגולשטאט חוגגים | Gettyimages

הקפטן הישראלי של אינגולשטאט, שנמצאת בסכנת ירידת לליגה השלישית, יורה לכל הכיוונים: "חסרים לנו אופי ומנטליות". בעיתון גרמני נכתב על כהן: "הוא נראה כמו ילד קטן שלקחו ממנו את מתנת חג המולד"

(גודל טקסט)
משהו רע מאוד עובר על אינגולשטאט, קבוצתו של אלמוג כהן, שרק לפני שנתיים שיחקה בבונדסליגה ושנה שעברה עוד ניסתה לחזור, אבל סיימה במקום התשיעי. העונה ניסו במועדון הבאוורי לחזור לימי התהילה, אך שום דבר לא עובד וכבר ארבעה מאמנים מונו לקבוצה.


זה התחיל עם המאמן שטפן לייטל, שפוטר בסוף ספטמבר. במקומו מונה האירני-גרמני אלכסנדר נורי, שסיים את תפקידו בנובמבר. מי שהחליפו באופן זמני הוא מאמן קבוצת הנוער של המועדון, רוברטו פצולד, אבל כעבור משחק אחד הקבוצה מינתה את יאנס קלר שאימן בעבר את שאלקה, שטוטגרט ואוניון ברלין. נכון לעכשיו, גם קלר לא מצליח לחלץ את הקבוצה מהבוץ.


בשני המשחקים הראשונים שלו סיים קלר בתיקו 1:1 נגד דארמשטאט והיינדהיים. הייתה תקווה לניצחון ביתי במשחק השלישי מול יאן רגנסבורג, אבל  הגיע דווקא הפסד בכורה לקלר, 2:1. אינגולשטאט דבוקה למקום האחרון עשרה מחזורים ועם נתונים כאלה יורדים בסוף העונה ליגה.



משהו רע מאוד עובר על אינגולשטאט. אלמוג כהן 


כשקלר מונה לתפקיד המאמן, ב-30 בנובמבר, המנהל המקצועי של המועדון הארלד גרטנר היה משוכנע: "אחרי שקיימנו שיחות עם המאמן הגענו למסקנה שאיתו נזכה בנקודות רבות". באינגולשטאט לא רוצים לחקות את קייזרסלאוטרן, מועדון גדול ומפורסם שירד ליגה שנה שעברה אחרי שגם היא דורגה אחרונה לפני פגרת החורף. אינגולשטאט צברה רק ניצחון אחד ב-18 מחזורים, סיימה שבע פעמים בתיקו והפסידה עשרה משחקים.


קפטן הקבוצה, אלמוג כהן, חווה שלא באשמתו תקופה רעה מאוד של קבוצתו והוא לא הצליח לעזור לה מאז חזר מפציעה לא קלה בקרסול באוקטובר, ישירות לתבוסה 4:0 נגד סנדהאוסן במחזור העשירי. עד כה כבש הישראלי שער אחד בשמונה משחקים. בעיתון "אוגסבורגר אלגמיינה" נכתב על המשבר בקבוצה: "כאשר אלמוג כהן נשאל על היכולת של אינגולשטאט אחרי ההפסד במשחק האחרון, הוא נראה כמו ילד קטן שלקחו ממנו את מתנת חג המולד שלו". בעיתון הגרמני התעלמו מהעובדה שכהן יהודי ולא חוגג את חג המולד…  אבל הכוונה ברורה.

(90') Final whistle at #AudiSportpark
Our #Schanzer lose the danube derby against #Regensburg with 1:2. @SonnyKittel10 and Hamadi Al Ghaddioui (2) scored the goals today.
A big "THANK YOU" to our fans for the tremendous support at #FCISSV ❤️ You were great ‼️ pic.twitter.com/Leyua13LRu

— FC Ingolstadt 04_EN (@Schanzer_EN) 22 בדצמבר 2018


על ההפסד לרגנסבורג, עיר באוורית כמו אינגולשטאט, אמר כהן: "הבעיה העיקרית שלנו היא שרוב השחקנים אצלנו לא מבינים מה זה להילחם בתחתית. זה היה משחק דרבי עבורנו ומשחק לחיים ולמוות נגד הירידה וכל השבוע דיברנו על משהו אחד, אבל לא הופענו בכלל למשחק. חסרים לנו אופי ומנטליות. אנחנו מרוויחים כסף כדי לשחק כדורגל, אבל מגיעים עם 20 אחוז יכולת להילחם".


אפשר להבין את הקפטן: במשחק נגד רגנסבורג האורחים עלו בלי שני הכובשים הכי טובים שלהם ואת שני השערים כבש שחקן אלמוני יחסית, המרוקאי חמדי אל גדויו, ששיחק עד העונה רק בליגה השלישית בספורטפרוינדה לוטה וגם במילואים של דורטמונד ולברקוזן.


כהן משחק כבר חמש שנים באינגולשטאט והפך לאחד הסמלים שלה. הוא לא חשש לגעור בשחקנים והחברים שלו בקבוצה כשאמר: "אנשי המועדון עובדים תמיד קשה ואנחנו לא עושים מספיק עבורם על כר הדשא ולא עבור עצמנו". אינגולשטאט ספגה 35 שערים, הכי הרבה בליגה כמו מגדבורג שהיא קבוצה ממזרח גרמניה לשעבר שעלתה מהליגה השלישית.


הישראלי אמר על ספיגת שערים מצחיקים: "אנחנו לא מחוייבים מספיק בהגנה. כל אחד מאיתנו חייב לתת במצב הזה מאה אחוז. נוכל לנצח רק אם כל שחקן יראה יותר רצון מהשחקן של היריבה". כהן טען, עם זאת, כי ההכנה טובה לחצי השני של העונה תחת המאמן קלר תעניק הזדמנות מחודשת לקבוצה.



בנבחרת ישראל דווקא היו לצדו לוחמים. אלמוג כהן עם דאבור וסבע


אם בשני המשחקים הראשונים של קלר שהסתיימו בתיקו היתה עוד תקווה למועדון, בהפסד לרגנסבורג הייתה ירידה גדולה ביכולת. המאמן קלר אמר: "מה שקרה לנו במשחק נגד רגנסוברג מאכזב. אחרי שני המשחקים הראשונים שלי בקבוצה הייתה קצת שביעות רצון מהיכולת ובשלישי פשוט הלכנו לאחור". מרסל גאוס, הקשר שמשחק עם כהן, אמר: "למזלנו, חג המולד הגיע בזמן. אנחנו רק שלוש נקודות ממקום 15, שממנו לא יורדים. אנו עוד יכולים להפוך את המצב שלנו. הכל צפוף ויש קרב בין ארבע קבוצות נגד הירידה. לכל שחקן יש עכשיו זמן לחשוב איך הוא נע הלאה". הליגה תחזור רק ב-29 בינואר עם משחק חוץ נגד גרויתר פירת'.


המנהל המקצועי של הקבוצה, הארלד גרטנר, לא הסתיר את העובדה שהמועדון מוכן לעשות שינויים רדיקליים: "יש לנו עוד 16 משחקים בליגה ולא נהסס לבצע החלטות קשות או לנקוט בצעדים לא פופולריים, כי מדובר בגורל הקבוצה". קלר רוצה לחזק את הקבוצה בשחקן או שניים שיילחמו כמו אלמוג כהן, אבל לא ברור האם אפשר יהיה להביא שחקנים משמעותיים שיוציאו את המועדון מהבוץ. בינתיים, השחקנים הנוצצים יותר של אינגולשטש כמו הקשר סוני קיטל בעבר בפרנקפורט והחלוץ הפארגוואי דאריו לזקאנו, לא מספיק דומיננטיים. הקבוצה רוצה להתחזק בקשר השבדי סימון הדלונד מאוניון ברלין. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי