צפו בתקציר: דורטמונד דרסה 1:5 את האנובר, הפער מבאיירן: 9 נקודות

מרקו רויס, אשרף חכימי
מרקו רויס, אשרף חכימי | Gettyimages

הצהובים שחורים התעללו במדורגת הלפני אחרונה משערים של חכימי, רויס, גצה, גררו ו-ויטסל, סאנצ'ו בישל פעמיים ובמאזנו כבר תשעה אסיסטים העונה. מנשנגלדבאך גברה 0:2 על אאוגסבורג וטיפסה למקום השני

(גודל טקסט)
בורוסיה דורטמונד אולי נראתה מעט מנומנמת מאז החזרה מפגרת החורף, אבל היום (שבת) במסגרת המחזור ה-19 בבונדסליגה היא העבירה הילוך, דרסה 1:5 את האנובר, המשיכה ברצף הניצחונות ולפחות זמנית הגדילה את הפער בפסגה מבאיירן מינכן לתשע נקודות. פער זהה יש לה מבורוסיה מנשנגלדבאך, שבזכות 0:2 על אאוגסבורג עקפה את באיירן בשל פרש שערים עדיף. ורדר ברמן ואיינטרכט פרנקפורט נעלו את הערב עם תיקו 2:2 בווזרשטדיון.


בורוסיה דורטמונד – האנובר 1:5
מפגרת החורף חזרה המוליכה עם 0:1 בלייפציג משער של אקסל ויטסל, ואם עד הדקה ה-60 היא נראתה מעט מנומנמת אז שבע דקות מופלאות במחצית השנייה הבהירו שחניכיו של לוסיין פאבר חזק בעניינים. היום היו אלה הבלם המושאל מריאל מדריד אשרף חכימי (24) שכבש תחילה, מרקו רויס (60), מריו גצה (62), רפאל גררו (67) ואקסל ויטסל (90) מצאו את הרשת לאחר ההפסקה והעניקו ניצחון שלישי רצוף מאז ההפסד המפתיע לדיסלדורף. מרווין בקלורץ רק צימק בדקה ה-86.


הפער מבאיירן מינכן השנייה צמח לתשע נקודות, לפחות עד שהבווארים ישחקו מחר (16:30) נגד שטוטגרט. עבור רויס היה זה שערו ה-75 בבונדסליגה במדים הצהובים שחורים, והיה גם יפה לראות שחכימי כבש ובישל לרויס, שכבש ובישל לגררו – שכבש ובישל לחכימי. לגצה ולוויטסל בישל ג'אדון סאנצ'ו, האנגלי הצעיר שבמאזנו כבר תשעה בישולים העונה. לעומת זאת, האנובר צברה רק 11 נקודות עד כה, לא ניצחה מאז השבוע הראשון של אוקטובר, כבר שמונה משחקים ללא ניצחון ונותרה במקום הלפני אחרון, רק בשל הפרש שערים עדיף משל נירנברג שהפסידה למיינץ.



מרקו רויס. 75 שערי בונדסליגה בדורטמונד (Gettyimages)


בורוסיה מנשנגלדבאך – אאוגסבורג 0:2
לפני הפגרה מעדה גלבאך שלוש פעמים ברציפות במשחקי חוץ, הפסידה לדורטמונד, קודם לכן סיימה ב-0:0 בהופנהיים ונכנעה בלייפציג, אבל בבית היא עדיין מושלמת – לא איבדה אפילו נקודה אחת. זה כמעט קרה לה דווקא מול קבוצה שלא ניצחה תשעה משחקים ברציפות.


בדקה ה-44 יונאס הופמן החמיץ פנדל ומפלס הלחץ היה בשמיים, עד שבדקה ה-78 הצליח המגן השמאלי, השבדי אוסקר ונדט, להכריע את ההתמודדות, לא לפני ששניות לפני שריקת הסיום קבע פטריק הרמן את תוצאת הסיום וכעת גלדבאך חלפה על פני באיירן במקום השני, לשתיהן 39 נקודות, אלא שהאלופה תשחק מחר. האורחים נותרו עם 15 נקודות, אחת יותר משטוטגרט שנמצאת במקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן וכאמור תפגוש מחר את באיירן מינכן.

Boy, was that hard work But it's a fully deserved three points to make it 9/9 at BORUSSIA-PARK #DieFohlen#BMGFCA 2-0 pic.twitter.com/ObggvoUluL

— Gladbach (@borussia_en) January 26, 2019


ורדר ברמן – איינטרכט פרנקפורט 2:2
במשחק שנעל את הערב נפגשו ורדן ברמן ואיינטרכט פרנקפורט כאשר שתיהן חזרו מגפרת החורף עם ניצחון. קבוצתו של פלוריאן קוהפלדט, שגם אירחה את המשחק, עלתה ליתרון בדקה ה-27 אחרי שער אדיר של מקסימיליאן אגסטיין שעבר שני שחקני הגנה ירוקים ודייק מול השער. שמונה דקות לאחר מכן אנטה רביץ' הגיב עם כיבוש יפה לא פחות, אחרי שקיבל כדור מחוץ לרחבה, הטעה שחקן יריב ושלח כדור מושלם לחיבורים. מרטין הרניק שבישל את השער הראשון, החזיר את היתרון לברמן בדקה ה-52, אך 16 דקות אחר כן המגן השבדי של המארחת, לודוויג אוגוסטינסון, תפס את הכדור ברחבה והשופט הורה לפנדל. סבסטיאן האלר דייק מהנקודה הלבנה ושתי הקבוצות נפרדו בתיקו מוצדק.



פיליפ קוסטיץ' עם תאודור גברה סלאסי (Gettyimages)


תוצאות נוספות
מיינץ – נירנברג 1:2
פרייבורג – הופנהיים 4:2
וולפסבורג – לברקוזן 3:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי