צפו בתקציר: דורטמונד השיגה 2:3 דרמטי על הרטה ברלין

שחקני דורטמונד
שחקני דורטמונד | Gettyimages

הצהובים-שחורים פתחו פער של שלוש נקודות על באיירן לאחר שער מכריע בדקה ה-90 של מרקו רויס נגד תשעה שחקנים של המארחת. 2:5 אדיר לוולבספורג על דיסלדורף, לייפציג ניצחה 0:1 את שאלקה

(גודל טקסט)
גם בורוסיה דורטמונד וגם באיירן מינכן הודחו בשמינית גמר ליגת האלופות, אך מאבק האליפות בליגה הגרמנית רותח. המחזור ה-26 החל כבר אתמול עם תיקו 1:1 בין בורוסיה מנשנגלדבאך לפרייבורג, ובארבעת המשחקים המוקדמים של שבת קיבלנו לא פחות מ-14 שערים. במשחק המרכזי של יום שבת, בורוסיה דורטמונד חזרה למקום הראשון אחרי 2:3 דרמטי בחוץ מול הרטה ברלין. באיירן תוכל לסגור את הפער אם תנצח מחר (19:00) את מיינץ. (לצפייה בכל השערים לחצו כאן)


הרטה ברלין – בורוסיה דורטמונד 3:2
הצהובים-שחורים של לוסיאן פאברה אמנם חזרו לפחות זמנית למקום הראשון וברחו לבאיירן. סולומון קאלו, החלוץ הוותיק מחוף השנהב בסיבוב הקודם הבקיע החלוץ צמד בתיקו 2:2 כשדורטמונד הייתה המארחת, וגם הערב הוא לא ריחם. ארבעה שערים הוא כבש העונה במסגרת הליגה, ושלושה מהם נגד דורטמונד.


דורטמונד פתחה את המשחק בצורה רעה מאוד כשספגה כבר בדקה הרביעית. המגן השמאלי מקסימיליאן מיטלסטאדט בעט מחוץ לרחבה, רומאן בורוקי הדף רע וסלומון קאלו הוותיק כבש מקרוב. דורטמונד הגיבה בדקה ה-14: הקשר תומאס דלנאי התקדם לעבר השער ובעט, הכדור פגע בבלם קארים רקיק ועלה מעל השוער. האורחת חזרה להוביל עוד לפני המחצית: יוליאן וייגל נגע בידו ברחבה וקאלו אמר תודה עם פנדל קל. 


@salomonkalou makes no mistake from the spot. His fourth goal against Dortmund this season!

(35') #BSCBVB 2-1 pic.twitter.com/AqEAPvez9g

— Bundesliga English (@Bundesliga_EN) March 16, 2019

 


המשחק המשיך בקצב המטורף שלו, ובדקה ה-47 דורטמונד השוותה שוב כשהבלם דן-אקסל זאגאדו נגח נפלא לרשת לאחר כדור קרן של ג'יידון סאנצ'ו וקבע שוויון 2:2. האנגלי עם בישול מס' 14 העונה בבונדסליגה. פוליסיץ' היה קרוב לכפר על הפנדל המטופש שביצע אך לא הצליח לכבוש בדקה ה-71.


האורחת הפעילה לחץ כבד על השער ובעטה יותר מפי שלושה מאשר הרטה (24 בעיטות לעומת 7 בלבד), שבדקות האחרונות נותרה בעשרה שחקנים לאחר הצהוב השני שספג הבלם ג'ורדן טורנאריגה. דורטמונד הצליחה לנצח את המשחק לאחר שער דרמטי של מרקו רויס בדקה ה-92. לפני שריקת הסיום איביסביץ' המתוסכל זרק כדור על גופו של בורקי, הורחק באדום ישיר והותיר את קבוצתו עם תשעה שחקנים.

 


שאלקה – לייפציג 1:0
גם הזעזוע שעברה המארחת בשבוע האחרון לא עזר. לאחר התבוסה 7:0 באנגליה בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר סיטי, פוטר המאמן דומניקו טדסקו, והוב סטיבנס ההולנדי הגיע כמאמן זמני, אלא ששאלקה שחייבת נקודות בקרבות התחתית – שוב הפסידה בביתה, בפלטינס ארנה. השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-14: קאמפל חילץ כדור מהגנת שאלקה והעביר כדור רוחב, פולסן פגש במשקוף ולאחר סדרת טעויות בהגנה טימו וורנר דחק לרשת את שערו ה-12 העונה בליגה. שאלקה הפסידה בפעם ה-15 העונה בליגה.


עבור לייפציג מדובר בניצחון סופר חשוב. האורחת העפילה למקום השלישי בטבלה על חשבונה בורוסיה מנשנגלדבאך שסיימה אתמול בתיקו 1:1 מול פרייבורג. המקום השלישי בבונדסליגה מוליך כמובן לליגת האלופות. מאז המחזור ה-18, הקבוצה של ראלף האזנהוטל לא הפסידה.



לייפציג חוגגת. הקבוצה במקום השלישי (Gettyimages)


שטוטגארט – הופנהיים 1:1
במשחק הבית הקודם שלה התפוצצה שטוטגרט עם 1:5 על האנובר 96 וגרמה לתקוות אצל האוהדים. הפעם היא לא הצליחה לנצח אבל לפחות נמלטה מהפסד. שלוש דקות להפסקה, הקשר אנדריי קרמאריץ' העלה את האורחת ליתרון שגלגל לרשת בסיומו של מהלך התקפי יפה, כשעל הבישול חתום  אייזק בלפודיל. בדקה ה-54 החלוץ הוותיק מריו גומז הוחלף באופן מפתיע בניקולאס איבן גונזאלס בשורות שטוטגרט, שהמתינה עד לדקה ה-67 עם השוויון של סטיבן צובר.


מצבה של המארחת ממשיך להיות בכי רע, כשהיא מדורגת במקום ה-18 מתחת לקו האדום, במרחק שתי נקודות מחוף מבטחים. במחזור הבא היא תתארח אצל החמישית בטבלה, איינטרכט פרנקפורט. 


Goals ⚽
Stuttgart 0-1 Hoffenheim

Cartwheels ‍♂️
Stuttgart 1-0 Hoffenheim pic.twitter.com/aIox2hvGYc

— Bundesliga English (@Bundesliga_EN) March 16, 2019




וולפסבורג – פורטונה דיסלדורף 2:5
משחק אמצע הטבלה בבונדסליגה עלה על כל הציפיות עם לא פחות משבעה שערים בערב נהדר. הזאבים חזרו הביתה לאחר תבוסה קשה במשחק החוץ במינכן במחזור הקודם 0:6, והיו נחושים לחזור למסלול הנצחונות. וולפסבורג הפגינה אופי כשמחקה פיגור מוקדם בדרך להצגה גדולה. העולה החדשה פורטונה דיסלדורף פתחה טוב ועלתה ליתרון בדקה ה-30 אחרי כדור חופשי נפלא של הבלם הטורקי קאן אייהאן, אלא ששער היתרון החזיק מעמד רק ארבע דקות. ווט ווגהורסט מסר מצוין לאדמיר מחמדי שהגיע לאחד על אחד מול השוער והקפיץ נפלא לרשת, 1:1, וחגיגת יום הולדת מושלמת עבור מחמדי שבדיוק היום בן 28.


במחצית השנייה זה כבר לא היה כוחות. וולפסבורג פירקה את האורחת תוך שש דקות.  החלוץ ווט ווגהורסט עבר לתפקיד הכובש, עם צמד תוך חמש דקות – 54' ו-59', כשבאמצע כבש גם הבלם רובין קנוש (57'). האורחת חשבה הצליחה להמתיק מעט את הגלולה המרה עם שער מצמק של בניטו ראמן הגרמני (65'), אלא שווגהורסט ההולנדי הבקיע את שערו השלישי לפני הסיום והגיע ל-12 שערי ליגה. עד המשחק הערב, הוא כבש בתשעה משחקים שונים שער אחד.



שחקני וולפסבורג חוגגים מהפך (Gettyimages)


תוצאה נוספת
אאוגסבורג – האנובר 1:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי